طرح توجیهی پرورش بلدرچین

طرح توجیهی پرورش بلدرچی تخم گذار و گوشتی
4.2/5 - (5 امتیاز)

یکی از مشاغل پر سود خانگی پرورش بلدرچین می باشد که با حداقل مساحت موردنظر منزل می توان این شغل خانگی را استارت بزنید. در این مقاله راجع به این کسب و کار پرطرفدار می پردازیم.

پرورش بلدرچین یک کسب و کار پر سود و درآمد زا است. که می توانید آن را به روش اصولی و با استفاده از طرح توجیهی پرورش بلدرچین در هر سال، راه اندازی کنید. در صورتی که برآورده هزینه های لازم را در ابتدای کار به درستی انجام داده باشید، احتمال موفقیت و رشد در این کار بالا است.

با استفاده از طرح توجیهی می توانید هزینه و سرمایه اولیه مورد نیاز و در ادامه سود حاصله از پرورش بلدرچین را به درستی برآورد کنید. هدف از اجرای طرح های توجیهی.، راه اندازی واحد های صنعتی با ظرفیت بالا بعنوان مثلا ۳۰ هزار قطعه بلدرچین گوشتی یا تخم گذار در هر دوره است.

این طرح ها تقریبا همه ساله بر طبق محاسبات دقیق و کامل و قیمت ها بر اساس هزینه های آن سال محاسبه و نگارش می گردد. جهت اطلاع از راهکار های افزایش سود پرورش بلدرچین، این مقاله از دیکیوشاپ را مطالعه فرمائید.

بلدرچین ها جهت تولید گوشت و همچنین استفاده از تخم آنها جوجه کشی و پرورش داده می شوند. پرندگان مادر در سنین پائین تنها ۸ الی ۹ هفتگی شروع به تخم گذاری می نمایند. در نتیجه افرادی که قصد پرورش بلدرچین تخم گذار را دارند می توانند از صرفه اقتصادی عالی بهره مند گردند.

سرمایه لازم برای پرورش بلدرچین

فهرست مطالب در طرح توجیهی پرورش بلدرچین

این طرح ها برآورد صحیحی از هزینه ها و سرمایه اولیه و سرمایه در گردش لازم جهت راه اندازی سالن های جوجه کشی و پرورشی با ظرفیت مشخص را در اختیار پرورش دهندگان قرار می دهند. برخی سر فصل های اشاره شده عبارتند از برآورده هزینه هایی مانند:

  • محوطه سازی و اختصاص زمین و فضای مورد نیاز
  • هزینه های ساخت و ساز و تعمیرات سالن پرورش
  • سرمایه مورد نیاز برای خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز
  • وسایل و هزینه های حمل و نقل
  • برآورد آب، برق و حامل های انرژی
  • هزینه های مربوط به نیروی کار
  • برآورد هزینه های ثابت و هزنیه های قبل از بهره برداری
  • سرمایه اولیه و سرمایه در گردش مورد نیاز
  • هزینه های تولید بصورت سالیانه
  • مواد اولیه مورد نیاز، خوراک، دارو و واکسن و …
  • برآورد قیمت تمام شده و سود و زیان بصورت میانگین
  • قیمت فروش و نقطه سر به سر
  • دوره بازگشت سرمایه
  • ارزش افزوده خالص و نا خالص
  • و ….

طرح توجیهی پرورش صنعتی بلدرچین

دلایل سود آوری پرورش بلدرچین

پرورش دهندگان طیور بسیاری به بلدرچین جهت تکثیر و پرورش علاقه مند هستند. زیرا این پرندگان بسیار کوچک هستند و در ابتدای کار نیاز به راه اندازی مزارع بزرگ و اختصاص زمین های وسیع نیست. کار پرورش این پرنده را با یک فضای کوچک نیز می توان انجام داد. البته دقت داشته باشید که طرح توجیهی یک طرح کاملا صنعتی و برآوردهای آن در مقیاس بزرگ و صنعتی است.

با توجه به پایین بودن دوره پرورش و مصرف اقتصادی خوراک و نگهداری از این پرندگان، پرورش بلدرچین بسیار مقرون به صرفه است. همچنین با توجه به کوتاه بودن دوره بلوغ بلدرچین ها، روند پرورش ظرف مدت کوتاهی نتیجه می دهد. در نتیجه با سرمایه اندک در مدت زمان کوتاه می توان به سود قابل توجهی رسید. در مدت کمتر از ۵۰ روز می توان بلدرچین ها را روانه بازار مصرف کرد و همچنین بعد از ۵۰ روز تخمگذاری این پرنده شروع می شود که می توان تخم خوراکی و برحسب نیاز تخم نطفه دار را به فروش رساند.

مزایای طرح توجیهی پرورش بلدرچین گوشتی

سایر مزایا

هزینه های اولیه برای پرورش این پرنده سودمند بسیار اندک است و تقریبا هر کسی با داشتن تجربه لازم و سرمایه کم می تواند این کار را شروع کند. با توجه به اینکه گوشت بلدرچین چربی کمتری نسبت به گوشت مرغ دارد. همچنین تخم این پرنده دارای خواص متعددی است، امروزه بلدرچین جایگاه ویژه ای در سفره های ایرانی باز کرده است.

با توجه به اینکه توده بدنی و نسبت وزن بلدرچین نسبت به مرغ بسیار بیشتر است، و همچینن با در نظر گرفتن قیمت آن، پرورش بلدرچین بسیار مقرون به صرفه اقتصادی است. میانگین تعداد تخم در بلدرچین ها در سال حدود ۱۵۰ الی ۳۰۰ تخم است که این میزان بسیار زیاد و قابل توجه و در نتیجه سود ده است.

دی کیوشاپ

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرورش بلدرچین می توانید این مقاله از دی کیوشاپ را مطالعه کنید. در این مطلب، با نکات مهم و کلیدی از جمله فضای لازم، جیره غذایی مورد نیاز و سایر عوامل موثر در روند پرورش موفق این پرنده شگفت انگیز آشنا خواهید شد.

سوالات متداول
  • طرح توجیهی نگارش سال 1401 برای پرورش بلدرچین شامل چه مواردی است؟
    در این طرح کل سرمایه مورد نیاز برای شروع کار، میزان سود و بازدهی پرورش بلدرچین های گوشتی یا تخم گذار در سال 1401، میزان سرمایه های در گردش طرح به طور دقیق و بر اساس جدید ترین قیمت ها در نظر گرفته شده است و برآورد کامل هزینه های لازم جهت اجرای طرح را بطور میانگین در اختیار علاقه مندان و پرورش دهندگان قرار می دهد.
  • دلایل نیاز به سرمایه کم برای پرورش بلدرچین ها چیست؟
    مهمترین ویژگی این پرنده جثه کوچک آن است که می تواند صدها قطعه از آن را در فضایی کوچک بدون ایجاد مشکل پرورش داد. در نتیجه پرورش دهندگان نیاز به سرمایه اولیه کلان جهت راه اندازی سالن ها و تاسیسات بزرگ مانند مرغداری ها نخواهند داشت. همچنین به دلیل دوره بلوغ کوتاه این پرنده، دوره بازگشت سرمایه و سوددهی این کسب و کار بسیار کوتاه و سریع است.
  • دلیل صرفه قتصادی پرورش این پرنده نسبت به طیور دیگر چیست؟
    از مزایای پرورش این پرنده ضریب تبدیل مناسب غذایی آن است. ضریب تبدیل غذایی میزان غذایی است که پرنده می خورد تا یک کیلوگرم گوشت تولید کند و هر چه این ضریب کوچکتر باشد مستقیما سود حاصله بیشتر خواهد بود. در خصوص بلدرچین ها با میزان خوراک بسیار کم که خود یکی از هزینه های اصلی پرورش است، می توان حداکثر میزان گوشت را تولید کرد که برای پرورش دهندگان به لحاظ اقتصادی بسیار ایده آل است.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *