راه های کسب سود از پرورش قرقاول

کسب سود از پرورش قرقاول
4.8/5 - (6 امتیاز)

قرقاول را می‌توان به عنوان یکی از پرندگان بومی و زیبای ایران به حساب آورد. محل زندگی این پرنده در بوته زار ها و مراتع بلند می باشد. امروزه نگهداری این پرنده زیبا رو به افزایش است، در نتیجه می توان به راحتی به کسب سود از پرورش قرقاول رسید. می توان قرقاول را جزو طیوری به حساب آورد که به راحتی و روش های مختلفی می توان از آن درآمد کسب کرد.

درآمدزایی از پرورش قرقاول

برای کسب سود و درآمدزایی باید پرورش این پرنده را به دو روش انجام دهید. در روش اول باید قرقاول های مولد را پرورش دهید. در روش دوم باید اقدام به خرید تخم های نطفه دار قرقاول کرده و با استفاده از دستگاه جوجه کشی مناسب، اقدام به جوجه کشی از تخم های نطفه دار و سپس پرورش جوجه ها بپردازید.

درآمد پرورش و نگهداری قرقاول

سود پرورش قرقاول چقدر است؟

از سوالاتی که ذهن هر علاقه مندی را به خود مشغول می‌کند، این است که پرورش قرقاول چقدر سود دارد یا راه های کسب سود بیشتر از قرقاول چیست؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که پرورش این پرنده زیبا در کشور ما طی سال های اخیر افزایش یافته است. البته این حرفه نه تنها در کشور ما، بلکه در دیگر کشورهای جهان نیز بسیار طرفدار دارد. پس می‌شود اینگونه نتیجه گیری کرد که این راه کسب درآمد، بازار و متقاضیان خوبی دارد. حتی با افزایش تولید، امکان صادرات نیز وجود داشته و از آن استقبال می‌شود.

همچنین امروزه بیشتر مردم از خواص گوشت و تخم این پرنده آگاهی کافی دارند. پی می‌توان از فروش گوشت و تخم آن نیز سود خوبی کسب کرد. البته جدای از نکات گفته شده، پرورش این پرنده می‌تواند از راه های دیگری نیز بازده و سود خوبی داشته باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سود فروش گوشت قرقاول

سود فروش گوشت قرقاول

گوشت قرقاول دارای خواص بسیاری می باشد که برای افرادی که بیماری خاصی دارند یا در حال رژیم بخصوصی هستند مفید است. از جمله خواص گوشت این پرنده می توان به تاثیر در کاهش وزن، بهبود عضله سازی، چربی کمتر در مقایسه با گوشت مرغ، پروتئین زیاد، دارا بودن اسید آمینه های ضروری بدن و … می باشد.

کسانی که در این زمینه اطلاعاتی دارند، سعی در تهیه این ماده مفید می‌کنند که همین امر سبب کسب درآمد از طریق فروش گوشت بلدرچین می‌شود.

کسب درآمد از فروش تخم قرقاول

خانواده هایی که از خواص و ارزش غذایی تخم قرقاول با خبر هستند، سعی می‌کنند که این ماده غذایی را تهیه کنند. روز به روز به این گونه افراد اضافه شده، و در نتیجه افزایش تعداد مصرف کننده و متقاضی، باعث افزایش درآمد و کسب سود می‌شود.

سود فروش تخم قرقاول

فروش قرقاول به عنوان پرنده زینتی

این پرنده به دلیل اینکه دارای گونه های مختلفی بوده و ظاهر زیبایی نیز دارد، به عنوان پرنده زینتی نیز فروخته و خریداری می‌شود. این روش هم می‌تواند برای کسانی که خواهان به دست آوردن درآمد از پرورش قرقاول هستند، مفید باشد.

سودآوری از جوجه کشی قرقاول

یکی از سودآورترین روش های برای کسب درآمد از قرقاول، جوجه کشی از این پرنده پربازده می باشد. البته فراموش نکنید که برای شروع این کار باید تعدادی تجهیزات و ابزارها را تهیه کنید. اما اگر بتوانید این روش را به خوبی یاد بگیرید می‌توانید به پول های خوبی از این طریق برسید.

این کار را می توانید با آگاهی در مورد جوجه کشی صنعتی و یا روش استفاده از ماشین جوجه آوری انجام دهید. با تهیه یک جوجه کشی قرقاول و فراهم کردن دیگر ملزومات مورد نیاز، به راحتی می توانید کسب سود کنید. البته به یاد داشته باشید که ابتدا کار با دستگاه را یاد بگیرید، سپس شروع به کار کردن با آن کنید.

بعد از اینکه تمامی مراحل از خرید تخم نطفه دار تا شروع دوره جوجه کشی و رشد جوجه ها انجام دادید. می‌توانید از فروش جوجه های به دنیا آمده ۱ ماهه تا زمانی که به بلوغ برسند، درآمد به دست بیاورید.

درامد جوجه کشی قرقاول

تخم نطفه دار بفروشید

همانطور که قبل‌ تر هم گفتیم، برای جوجه کشی، باید تخم های نطفه دار تهیه کنید. حال شما می‌توانید از این راه نیز کسب سود کنید. با داشتن تعدادی قرقاول مولد به صورت جفت (با رعایت نکات مهم برای باروری) این پرنده ها طی مدت ۸ تا ۱۰ ماه بارور می‌شوند. پس از جفت گیری و تخم گذاری، این تخم ها به احتمال بسیار بالا دارای نطفه هستند. فروش این تخم ها نیز می‌تواند به سودآوری از پرورش قرقاول منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *