پرورش قرقاول ریوز

پرورش و جوجه کشی قرقاول ریوز
5/5 - (9 امتیاز)

پرورش قرقاول ریوز به عنوان یک پرنده زینتی زیبا و پر طرفدار مورد توجه پرورش دهندگان زیادی قرار گرفته است. این گونه از قرقاول دارای ظاهری بسیار زیبا و با شکوه می باشد. پرهای این پرنده با رنگهای قهوه ای رنگ با خال های سفید و سیاه براق نقاشی شده است. در ناحیه صورت پرها به رنگ سفید همراه با نوار سیاه رنگی می باشد که از پشت سر تا منقار پرنده کشیده شده است.

نژاد زیبار ریوز دارای دمی بلند به طول ۱۵۰ سانتی متر است که بلندترین دم در بین گونه های قرقاول به شمار می رود. این پرنده دارای طوق بر روی گردن و پاهایی به رنگ خاکستری و نوک سفید رنگ است.

با ۱۶ نژاد گوناگون قرقاول آشنا شوید ! 

روش نگهداری قرقاول ریوز

نکات پرورش قرقاول ریوز

جوجه کشی و پرورش گونه ریوز با هدف پرورش یک پرنده زینتی ارزشمند صورت می گیرد. این پرنده در سن یک سالگی بالغ می شود و در فصل تخمگذاری، در هر نوبت حدود ۲۵ عدد تخم می گذارد.

  • برای پرورش آنها از مکانی محصور و مسقف با مساحت بزرگ با سقف بلند استفاده کنید.
  • استفاده از فضای بزرگ و مرتفع برای پرورش فضای کافی برای پرواز پرنده را فراهم می سازد.
  • جثه قرقاول ریوز بزرگ است و مراقبت کنید هنگام پرواز با دیوار برخورد نکرده، آسیب نبیند.
  • مکانی که در نظر می گیرید دارای زوایا و موانع زیاد نباشد تا دم بلند این پرنده دچار آسیب نگردد.
  • حداقل فضای مورد نیاز برای پرورش این گونه قرقاول ۱۰ مترمربع است.
  • کف سالن را برای پیشگیری از آسیب به پاهای پرنده با پوشال، شن یا ماسه نرم بپوشانید.
  • بهتر است برای جلوگیری از آسیب به جوجه ها، پس از بیرون آمدن آنها از تخم در مکانی جداگانه نگهداری شوند.

جوجه کشی از قرقاول ریوز

این پرنده در طبیعت از میوه ها و دانه ها، حشرات، لارو و … تغذیه می نماید. برای پرورش آن نیز به منظور تغذیه ای غنی می توانید از دان های صنعتی مخصوص قرقاول، سبزیجات سالم و کنسانتره ها در جیره غذایی استفاده کنید.

جوجه کشی و تکثیر نژاد ریوز

دوره جوجه کشی از قرقاول ریوز از فروردین ماه تا خرداد هر سال می باشد و هر کلاچ این پرنده از ۷ تا ۱۴ تخم تشکیل می شود.

طول دوره جوجه کشی گونه ریوز ۲۴ الی ۲۵ روز است و لازم است تخم های نطفه دار را بعد از روز بیست و یکم از ستر به هچر منتقل کنید. دمای مناسب برای دوره ستر این پرنده ۳۷ الی ۳۷.۲ درجه سانتی گراد و رطوبت لازم حدود ۷۵ الی ۸۰ درصد است.

محل پرورش نژاد ریوز

تخم نطفه ‌دار قرقاول ریوز

اغلب پرورش‌دهندگانی که از دستگاه جوجه‌کشی استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند که تعداد مطلوبی از تخم‌های قرقاول را جمع‌آوری کنند و سپس همه آن‌ها را به‌صورت یکجا در داخل دستگاه جوجه‌کشی قرار دهند. همچنین افرادی که قصد دارند تخم نطفه‌دار قرقاول را عرضه کنند باید با شرایط نگهداری بهینه آن‌ها آشنا باشند تا تخم‌های بارور و سالمی را در اختیار مشتریان قرار دهند. در ادامه به بررسی موارد لازم برای نگهداری تخم‌های نطفه‌دار قرقاول می‌پردازیم:

دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد و رطوبت ۷۵ – ۷۳ درصد برای نگهداری تخم نطفه‌دار قرقاول مطلوب است.
بهترین زمان برای نگهداری تخم‌های نطفه‌دار قرقاول ۷ – ۸ روز می‌باشد و سعی کنید حداکثر به مدت ۱۰ یا ۱۲ روز تخم‌ها را انبار کنید زیرا باگذشت زمان درصد موفقیت هچ تخم‌ها پایین می‌آید.

اگر قصد دارید تخم‌های قرقاول را به مدت بیش از ۵ یا ۶ روز ذخیره کنید، باید تمام تخم‌ها را روزانه ۱ الی ۲ بار بچرخانید تا محتوای تخم به دیواره داخلی پوسته نچسبد.

تغذیه نژاد ریوز

دی کیوشاپ

گروه دی کیوشاپ با بیش از ده سال سابقه مفید در زمینه مشاوره و ارائه خدمات تجهیز و راه اندازی سالن های جوجه کشی همواره در کنار شماست. برای اطلاع از نکات مهم نگهداری و پرورش قرقاول در همه گونه ها از این بخش از سایت بازدید فرمائید. همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید دستگاه جوجه کشی مناسب و خدمات پس از فروش با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول
  • مهمترین نکته در بالا بردن راندمان جوجه کشی ریوز چه عواملی است؟
    بیشترین مشکلات در دوره هیچ این پرنده ناشی از دقت کم در تنظیم دما و رطوبت لازم است. نوسانات دائمی دما و رطوبت به شدت بر روند رشد جنین اثر نا مطلوبی می گذارد و سبب مرگ آن می شود . همچنین عدم دقت لازم در این دو عامل ممکن است سبب مشکلاتی در جوجه ها مانند خروج دشوار از تخم و ضعف آنها شود.
  • مهمترین نکته برای انتخاب سالن پرورش نژاد ریوز چیست؟
    برای پرورش این پرنده نیاز به فضای وسیعی دارید که مسقف بوده، ارتفاع سقف آن زیاد باشد زیرا این پرنده پرواز می کند و به دلیل دم بلند خود، در محیط های محصور با زوایا و موانع زیاد ممکن است دچار آسیب دیدگی جدی و خطر شکستن پاها یا بال های او گردد.
  • جیره غذایی ریوز ها در هوای گرم چه مواردی است؟
    در مناطقی با هوای گرم بهتر است در رژیم غذایی این گونه قرقاول، بیشتر از سبزیجات و سنگریزه استفاده شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *