مصرف برق دستگاه جوجه کشی

مصرف برق ماشین جوجه کشی
4.9/5 - (8 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم تا به یکی از سوال هایی که توسط بیشتر پرورش دهندگان و علاقه مندان به این صنعت پرسیده می‌شود، پاسخ دهیم. این که مصرف برق دستگاه جوجه کشی چقدر است؟ پاسخ به این سوال را می‌توان اینگونه بیان کرد که در واقع مصرف برق این محصولات بسته به لوازم و تجهیزاتی که در تولید آنها به کار رفته است متفاوت می‌باشد. همچنین میزان قدرت و ظرفیت نیز در مصرف برق آنها تاثیر گذار است. در ادامه این مقاله به مواردی که می‌توانند در این موضوع تاثیر گذار باشند اشاره خواهیم کرد.

عوامل تاثیر گذار خارجی

عواملی که می‌توانند در افزایش و کاهش مصرف برق دستگاه جوجه کشی نقش داشته باشند، عبارتند از محل قرارگیری ماشین و تامین دما و رطوبت استاندارد محیطی که دستگاه در آن نگهداری می‌شود. اگر محل نگهداری دستگاه جوجه کشی را به درستی انتخاب نکنید، می‌تواند منجر به تغییرات دمایی و رطوبتی در محیط شود.

در نتیجه دمای خارج کابین با دمای محفظه داخلی متفاوت بوده و امکان اینکه به تغییرات در روند دستگاه تاثیر گذار باشند وجود دارد. همچنین در صورتی که نتوانید سیستم گرمایشی و تامین رطوبت محیط را برقرار سازید، باز هم امکان بروز تغییرات در کابین داخلی ماشین جوجه کشی وجود دارد.

کاهش مصرف انرژی ماشین جوجه کشی

هر کدام از موارد گفته شده می‌توانند سبب افزایش مصرف برق دستگاه شوند. زیرا ماشین به صورت ممتد سعی می‌کند این پارامتر ها را به درستی تنظیم و میزان استاندارد آنها را تامین کند. اما تغییرات جلوی این کار را گرفته و باعث فشار بیشتر به دستگاه می‌شوند.

تاثیر جنس بدنه در کاهش مصرف دستگاه

اگر جنس بدنه محصول شما مناسب بوده و به خوبی عایق بندی شده باشد. می‌تواند از نشت دما و رطوبت به خارج کابین جلوگیری کرده و یا تاثیر پذیری از عوامل خارجی را کاهش دهد. در نتیجه هنگام خرید دستگاه، به دقت در مورد جنس و عایق بدنه آن پرس و جو کنید تا از این بابت با مشکلی روبرو نشوید. زیرا تمام موارد گفته علاوه بر میزان مصرف انرژی و برق، می‌توانند بر راندمان جوجه درآوری نیز تاثیر بگذارند. با وارد شدن شوک به تخم ها و جنین، درصد جوجه درآوری سالم از تخم ها نیز به شدت کاهش می‌یابد.

ماشین جوجه کشی کم مصرف

بر اساس آزمایش ها و تغییراتی که بر روی سیستم دستگاه های تولیدی بلدرچین دماوند صورت گرفته است. علاوه بر حفظ درصد راندمان بالا در جوجه آوری این محصولات، مصرف برق آنها تا ۲۵ وات کاهش داشته است. همچنین اگر اصول و مواردی که به آنها اشاره کردیم را به درستی رعایت کنید می‌توانید، تا ۱۰% دیگر مصرف دستگاه خود را کم کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *