مشکلات جوجه کشی

مشکلات جوجه کشی
4.1/5 - (199 امتیاز)

در دوره جوجه کشی، امکان دارد تا با موارد مختلفی رو به رو شوید. این موارد می‌توانند در دوره ستر و یا هچر ( ۳ روز پایانی ) اتفاق افتاده و در پایان دوره اثرات خود را نشان دهند. از این رو آگاهی داشتن درباره مشکلات جوجه کشی و علت آنها می‌تواند به پرورش دهنده کمک کند تا احتمال بروز این اختلالات را در دوره های بعدی کاهش دهد.

اما قبل از شروع دوره، بهتر است پرورش دهنده حتما در مورد روش جوجه آوری اطلاعات لازم را داشته و در این مورد مطالعه کرده باشد. در غیر اینصورت امکان مواجه شدن با مرگ و میر و یا دیگر مشکلات وجود دارد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع، حتما مقاله آموزش جوجه کشی را بخوانید.

اختلالات و مشکلات رایج جوجه کشی

جوجه کشی هزاران پارامتر و علل های مختلف دارد تا یک تخم نطفه دار با در نظر گرفتن میزان دما و درصد رطوبت بعد از گذشت مدت زمان معین تبدیل به جوجه شود. برخی از مشکلات در فرآیند جوجه کشی رایج هستند و بیشتر مواقع به چشم می خورند. که با رعایت چند نکته ساده می توان از بروز آنها پیشگیری نمود. بعنوان مثال:

  • علت ناتوانی جوجه ها در سرپا ایستادن. این امر می‌تواند به دلیل کمبود مواد مغذی در بدن پرندگان مادر ( مولد )، تنظیم نادرست دما در دستگاه، رطوبت زیاد و تهویه ناکافی رخ دهد.
  • دمای بالا و رطوبت پایین می‌توانند منجر به هچ شدن زودتر از موعد جوجه ها شوند.
  • دیر در آمدن جوجه از تخم که می‌تواند به دلیل یکی از عواملی مانند دمای پایین تر از استاندارد، رطوبت بالای دستگاه، استفاده از تخم های نطفه دار بزرگ و یا تخم مولدهای پیر باشد.
  • دهیدراته شدن جوجه ها به علت رطوبت کم رخ می دهد و به دلیل باقی ماندن بیش از حد جوجه در دستگاه اتفاق می افتد.
  • چنانچه در طی دوره هچ به جوجه ها شوک حرارتی وارد شود و یا رطوبت و حرارت کافی به آنها نرسد، سبب می گردد که جوجه ها به پوسته تخم نوک بزنند ولی بیرون نمی‌ آیند.
  • دلایل اینکه جوجه به پوسته تخم می‌چسبد، کاهش رطوبت در روزهای آخر و درست نچرخیدن تخم ها در درون دستگاه در دوره ستر است.
  • ناباروری تخم نطفه دار، گاز دادن زیاد، نگهداری غلط و مرگ جنین در مراحل اولیه امکان مرگ جنین و از بین رفتن تخم در دستگاه را افزایش می‌دهند.

دلایل کاهش راندمان جوجه کشی

موارد زیادی می‌توانند سبب اختلال در فرآیند و نتیجه نگرفتن و کاهش راندمان در فرایند جوجه درآوری شوند. همچنین این عوامل می توانند سبب بروز اتفاقاتی در حین جوجه کشی شوند. در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌ پردازیم.

  • به دلیل آلودگی تخم های نطفه دار، عدم شست و شوی مناسب و همچنین آلودگی دستگاه جوجه کشی ممکن است تخم های نطفه دار داخل دستگاه دچار ترک یا ترکیدگی شوند.
  • مرگ و میر ۲ تا ۴ روزگی: برخی بیماری های ژنتیکی، بیماری گله مادر و کاهش یا افزایش حرارت در دوره ستر می‌توانند موجب مرگ و میر در ۲ تا ۴ روزگی شود.
  • داشتن کیسه هوایی خیلی کوچک به دلیل رطوبت بالا و تخم های نطفه دار بزرگ
  • کیسه هوایی خیلی بزرگ به واسطه رطوبت پایین بعلت استفاده از تخم های نطفه دار کوچک
  • تخم های تولید شده در آب و هوای گرم، تخم های کوچک، رطوبت کم و حرارت بالا امکان هچ شدن جوجه های کوچک را بیشتر می‌ کنند.
  • به دنیا آمدن جوجه های بزرگ می‌تواند دلایلی مانند رطوبت زیاد و یا اندازه بزرگ تخم های استفاده شده داشته باشد.
  • علت به دنیا آمدن جوجه های نرم می‌ تواند رعایت نکردن بهداشت در جوجه کشی یا مزارع مولد و کمبود کلسیم در گله مولد باشد.
  • بند ناف بهبود نیافته و خشک جوجه ها به علت کمبود مواد مغذی در تغذیه گله مادر است.
  • جوجه هایی که دارای بند ناف بهبود نیافته و مرطوب هستند دچار عفونت بند ناف بر اثر رعایت نکردن بهداشت در جوجه کشی شده‌ اند.

مشکل بیرون آمدن جوجه از تخم

یکی از مشکلات و اختلالات رایج در جوجه درآوری، ناتوانی جوجه ها برای خروج از تخم می‌باشد. یعنی جوجه ها با وجود سوراخ کردن پوسته نمی‌ توانند از تخم خارج شوند. در نتیجه تلف شده و می‌ میرند. علت دیر درآمدن جوجه مرغ یا پرندگان دیگر کمبود مواد مغذی در گله مادر، ژن های کشنده بیماری در گله مولد مادر، بالا بودن قسمت باریک تخم نطفه دار در دوره ستر، تهویه ضعیف و چرخش نامناسب در دو هفته اول جوجه کشی می‌ باشد..

همچنین مشکلات بیرون آمدن جوجه ها در تخم های نطفه دار کهنه بیشتر اتفاق می‌افتد. دقت داشته باشید بهترین زمان برای نگهداری از تخم ها بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت است. همچنین این مدت نباید بیشتر از ۱۰ روز طول بکشد.

رطوبت پایین در ماشین جوجه کشی نیز ممکن است بیرون آمدن جوجه از تخم را سخت تر کند. برای جلوگیری از این مسئله مقاله‌ی راهنمای تنظیمات دما و رطوبت دستگاه را با دقت مطالعه نمایید.

علت دیر به دنیا آمدن جوجه مرغ

مهمترین دلایل جوجه درآوری ناموفق

جوجه کشی ناموفق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما بعضی از آنها بسیار مهم بوده و مربوط به نگهداری از گله مادر می‌شوند. زیرا اگر مشکلی در گله وجود داشته باشد، احتمال انتقال آن و دیدن نتایج در تخم و جوجه های متولد شده می‌ باشد.

نامناسب بودن تغذیه جوجه ها

اندازه و نوع تغذیه جوجه ها (جیره غذایی صحیح) در تولید حداکثری تخم آنها تاثیر می گذارد. تغذیه طیور باید بر حسب احتیاجات جوجه تنظیم شود. در صورتی که بخواهید تخم بیشتری از مرغ ها بگیرید باید تغذیه‌ آنها را به صورت اختیاری و دائم در نظر گرفته و به اندازه‌ی کافی مواد مورد نیاز در کنار غذای آنها قرار دهید. برای رشد مرغ های تخم گذار نباید از جیره های آغازین و استارتر ها استفاده کرد. زیرا مواد موجود در این جیره ها باعث کاهش تولید تخم در آنها می‌ شود.

 استرس و اضطراب

یکی از حساس ترین موارد از مشکلات جوجه کشی، وجود استرس بین گله است. اگر مرغ ها در معرض استرس قرار گرفته باشند، تخم گذاری آنها متوقف خواهد شد.

مواردی همچون دستکاری لانه، جابه جایی های غیر ضروری، حرارت بیش از حد محل نگهداری، ترساندن، سر و صدای زیاد و قطع کردن جیره و آب سبب ایجاد استرس در گله می‌شوند.

با رعایت این موارد روند تخم گذاری بهتر و در نهایت راندمان کار بیشتر خواهد بود. علاوه بر اینها طیور را باید در وضع مناسبی از قبیل رعایت بهداشت و نظافت سالن قرار داد تا تخم های با کیفیتی تولید شود.

سوالات متداول
  • علت بسته بودن چشم جوجه ها چه مواردی است؟
    بسته بودن چشم جوجه ها می‌تواند به دلیل یکی از موارد درجه حرارت خیلی زیاد، رطوبت پایین و یا جمع آوری نکردن صحیح پرزها از داخل دستگاه در روزهای پایانی جوجه درآوری رخ دهد.
  • علت ترکیدن و منفجر شدن تخم ها با وجود تنظیم دقیق دما و رطوبت دستگاه چیست؟
    علل شایع در ترکیدن تخم مرغ، آلودگی باکتریایی تخم مرغ، کثیف بودن آن، شستشوی نامناسب، آلوده بودن دستگاه جوجه کشی و وجود ترک ریز روی تخم مرغ ها می‌ باشد.
نظرات کاربران
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۶:۴۹
    Permalink

    عالی بود

    Reply
    • شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۸
      Permalink

      سلام
      ممنونم از نظر گرانقدر شما

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۱۲
    Permalink

    سلام،ببخشید ما الان ۲۲روز شده که تخم مرغها رو خوابوندیم اما هنوز خبری نشده،امکانش هست بیشتر از۲۱روز طول بکشه تا جوجه بیرون بیاد؟ممنونم

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۹:۰۷
      Permalink

      سلام
      معمولا ۲۴ تا نهایت ۴۸ ساعت بعد از دوره جوجه کشی مرغ احتمالا هچ وجود دارد. برای اطمینان بیشتر از نظر سیستم کنترل کننده دستگاه و سنسورها مطمئن شوید و تا ۲۴ ساعت اول جوجه کشی حتما کالیبره نمایید تا احیانا” تخم نطفه دار مشکلی نداشت هچ بموقع باید انجام گیرد.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۴۶
    Permalink

    سلام تخم مرغ گذاشتن تو دستگاه رطوبت دستگاه ۸۰ نشون میده درشو باز میزارم میاد رو ۶۰ باز بودن در مشکلی پیش نمیاره

    Reply
  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۰۹:۵۳
    Permalink

    سلام تخم مرغ گذاشتم تو دستگاه رطوبت ۸۰ میشه در دستگاه رو باز میزارم رطوبت میاد رو ۶۰ مشکلی نداره درش ی کم باز باشه

    Reply
    • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۳:۱۷
      Permalink

      سلام
      رطوبت کاذب می باشد کف دستگاه ظرف آب قرار دهید.
      با رطوبت ۸۰% پشت شیشه شبنم می زند.

      گروه فنی دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۵
    Permalink

    سلام

    Reply
  • یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ at ۲۱:۰۶
    Permalink

    سلام و خسته نباشد احسنت به شما که اینگونه خوب همه چیز را توضیح می دهید انشالله که موفق باشید

    Reply
    • دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۵:۵۹
      Permalink

      سلام دوست عزیز؛
      خواهش میکنیم
      دی کیو شاپ ، سایت مرجع جوجه کشی ایران می باشد تا کاربران محترم بتوانند با آگاهی کامل جوجه کشی موفقی را تجربه نمایند.

      موفق باشید
      دی کیو شاپ

    • دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۶:۰۰
      Permalink

      سلام
      به سوال شما در بخش ” تولید و پرورش بلدرچین “ پاسخ داده شده است.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ at ۱۳:۲۲
    Permalink

    سلام تخم مرغ های من امروز ۲۲ روزشون هست تما جوجه ها اصلا نوک نزدن وتخم را نشکستن اما وقتی توشون نور میندازیم. جوجه ها زنده اند و تکون میخورن
    باید چه کار کنیم

    Reply
  • چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ at ۲۰:۱۶
    Permalink

    سلام خسته نباشین ..
    من دوتا دستگاه ۵۸۸ تایی خریدم ولی هر جفتشون رطوبت چ درست نشون نمیدن هر چی کالیبره میکنم بازم همین تو مخزن رطوبت اب کافی ریختم فیتیه هم همون جور که تو فیلم اموزشی هست انجام دادم اما باز جا می مونه رطوبت یعنی رطوبت بالا میره ولی اون نه دستگاهیی م که باهاش رطوبت و تست میکنم دویست و خورده گرفتم المانی هم هست ..نمی دونم والله در عجب م این چه سنسوری گذاشتن تو دستگاه

    Reply
  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۶:۱۳
    Permalink

    سلام الان چنددوره هست من تخم میزارم دستگاه خوب درمیاره این دوره تخم مرغ وتخم غازباهم تودستگاه میزارم همه تخماجوجه میشن امابعددوهفته جوجه هاداخل تخم میمیرندمشکل ازچی میباشد

    Reply
  • سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۰۸:۴۸
    Permalink

    سلام. کدوم شرکتا دستگاه های خوبی دربازار به عرضه گذاشته؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ at ۱۸:۲۰
      Permalink

      سلام
      بهترین پاسخگوی سوال جنابعالی مشتری واقعی هر شرکت می باشند که از محصولات استفاده کردند و بخصوص جوجه کشی غاز را انجام دادند!

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۰۰:۲۸
    Permalink

    سلام جوجه کشی ۹۶ تایی دارم الان بعد شش روز شانه تخم ها رو چیدم مثل اول نیست کج وایستاده بعد رطوبت اش هم از پنجاه درصد بالاتر نمیره ظرف آبش هم پره ممنون میشم جواب بدید

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۹:۱۳
      Permalink

      سلام
      احتمال طریقه قرار گیری رک ها طراز نیست/
      با کم و زیاد کردن ظرف آب رطوبت تامین می شود.
      لطفا با خدمات دستگاه شرکت مربوطه در ارتباط باشید تا مشکل شما برطرف شود.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ at ۰۹:۴۷
    Permalink

    سلام..دستگاه من تو هچ قرار گرفته جوجه هام اکثرا در اومدن ولی رطوبت تا ۸۰ ۸۱ میره ظرف اب کوچک تر گذاشتم و از ۴ن دورش کردم ولی تعقیری نکرده..از یکی پرسیدم گفت ک بدن جوجه ها خیسه رطوبت میره بالا گاهی در دستگاه باز کن تا رطوبت بیاد پایین..نگرانم ک جوجه ها تلف شن

    Reply
    • سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۷:۵۳
      Permalink

      سلام
      ۳ روز آخر رطوبت حداکثر باید به ۷۰ درصد تنظیم شود. بستگی به برند دستگاه دارد تا بتوانید تنظیمات انجام دهید. با کم کردن رطوبت محیط می توانید رطوبت دستگاه کمتر شود.

      دی کیو شاپ

  • جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۲:۱۲
    Permalink

    سلام
    من دستگاه ۹۶ تایی دارم ۴۸ ساعت چرخش نداشتن ایا تخم مرغ ها خراب شدن

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۸
      Permalink

      سلام
      عدم چرخش ، در روزهای مختلف متفاوت می باشد. بطور کل در اوایل دوره باعث چسبندگی نطفه به زرده می باشد/

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۱:۳۲
    Permalink

    سلام، من دیشب تخم مرغهارو گذاشتم داخل دستگاه درجه رطوبت و دماشو آوردم ۳۸ دما و ۵۶ رطوبت .صب ک آومدم مغازه دیدم دما تا ۴۵ رفته و رطوبت ۴۸ شده، آیا نطفه ها از بین رفتن و باید دستگاه رو خالی کنم یا چون ۷ هشت ساعت اول بوده مشکلی پیش نمیاد؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۵
      Permalink

      سلام
      این دما باعث مرگ و خفگی جنین می باشد. بسته به نوع تهویه دستگاه متفاوت می باشد.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۵:۱۸
    Permalink

    سلام و خسته نباشید
    امروز روز ۲۲ است و خبری ازشون نیست حتی تخم ها یه ترک هم برنداشتن ایا اینا مردن؟! یا زمانش ممکنه طولانی بشه؟!
    دما هم ۳۷.۰
    رطوبت ۶۷

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰۹:۰۲
      Permalink

      سلام
      هر سری اگر چنین حالتی پیش آمد یکی دوتا از تخم ها رو از طبقات مختلف بشکنید تا مطمئن شوید.

      دی کیو شاپ

  • سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۵:۲۲
    Permalink

    سلام
    ۲۲ روز از وقتی اینارو تو دستگاه گذاشتم میگزره و هیچ خبری نیس
    دما و رطوبت به ترتیب ۶۷ و ۳۷.۰

    Reply
    • سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۸:۴۶
      Permalink

      سلام
      یکی دو تا از تخم ها رو بشکنید اگر جوجه زنده بود ، ضعف جنین می باشد و باید کمک نمایید . اگر جوجه زنده بود و پرش خشک بود ، رطوبت دستگاه میزان نیست/

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۵:۳۶
    Permalink

    دوتا از جوجه های که تو تخم داخل دستگاه بودن امدن بیرون ولی نمیتوانند رو پاشون وایسن انگار پاشون در رفته و نمیتوانند هیچی بخورن چرا اینطوری هستن؟راه حلی داره خوب بشن؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۷:۳۱
      Permalink

      سلام
      جوجه های ضعیف و وازده رو از مابقی جوجه ها جدا نمایید و با AD3E یک قطره صبح و یک قطره عصر داخل حلق جوجه ها بچکانید.

      دی کیو شاپ

  • دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۲:۵۵
    Permalink

    سلام من تخم مرغ هام الان ۲۲ روزه درترک خوردن نمیتوان بیان بیرون چه کنم

    Reply
    • دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۹:۱۹
      Permalink

      سلام
      تخم ها رو به آرامی سوراخ کنید در حالی که خون نیاد کمک کنید و هر ۳۰ دقیقه آبپاشی ولرم نمایید.

      دی کیو شاپ

  • شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۸:۱۸
    Permalink

    سلام
    ما نوزده تا تخم گذاشتیم دستگاه ایزى باتور ٢-۶تاش روز ٢١و ۵تاش روز ٢٢ تخمشون شکستن ولى از ٨تا خبرى نیس و حتى ترک نخوردن چیکار کنیم؟؟و اینکه چن بار در دستگاه رو باز کردیم تا جوجه هارو برداریم و رطوبت رو کمى بالا بردیم واسه تخم هاى بعدمون که تو ستر هستن مشکل ساز نخواهد بود؟؟
    ممنون میشم جواب بدید🙏🏻

    Reply
    • یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۵
      Permalink

      سلام
      بهترین و با کیفیت روش در جوجه کشی ، یک روز قرار دادن تخم ها در دستگاه می باشد تا موقع هچر هر تخمی درب دستگاه بیش از حد باز نشود و شوک حرارتی به تخم ها وارد نشود.

      دی کیو شاپ

  • پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ at ۰۷:۰۸
    Permalink

    سلام یک دسگاه دست ساز دارم تخم گذاشتم رتوبت ۵۰ ودما ۳۷ است ولی تخمها تکون نخوردن امروز بست و یکم روز است

    Reply
    • پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۴
      Permalink

      سلام
      از صحت تخم نطفه دار مطمئن هستید؟ نطفه بینی انجام دادید؟ احتمالا یا نطفه ندارند و یا ضعیف می باشند.

  • پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۰۰:۳۰
    Permalink

    سلام تخم های دستگاه جو جه کشی من الان ۱۹روزشونه ولی حتی یک ترک هم ندارن . و با نطفه سنج که نگاه کردیم ۳۴تاش جوجه داشت .به نظر تون چرا؟؟؟

    راستی ما سم موریانه زدیم خونمون رو . بوش تاثیر داره برای تخم ها؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۲:۰۰
      Permalink

      سلام
      تا ۲۴ ساعت بعد از دوره هچ انتظار جوجه درآوری وجود دارد/ اکسیژن محیط دستگاه جوجه کشی بسیار مهم می باشد!

  • شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۶:۳۵
    Permalink

    سلام
    من تخم اردک گذاشتم و توی هچ تعداد زیادی از تخم ها جوجه ها کامل بودن اما نتونستن از تخم بیرون بیان و داخل تخم بیشتر آبکی بوده و ژله مانند توی تخم ها وجود داشتن شما میدونید علت چیه؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۶:۳۶
      Permalink

      سلام
      تخم ها آلوده و بی نطفه بودند/ از جای مطمئن تخم تهیه نمایید و حتما ضدعفونی نانوسیلور استفاده نمایید.

  • یکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۵
    Permalink

    سلام تو را به خدا جواب سوالم را حالا بدهید .اگر در روز۹ چراغ زیر تخم ها گرفتم قسمتی سیاه هست ایا مشکلی دارد؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۹
      Permalink

      سلام
      بعد از روز هفتم تا دهم موقع کندلینگ ، تخم های نطفه دار دارای رگه های عنکبوتی شکل در حال تپش می باشند. مابقی موارد نطفه ندارند و یا فاسد می باشند.

  • دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ at ۰۹:۳۱
    Permalink

    سلام چرا الان بعددوروزهنوزتخم مرغی که گذاشتم داخل دستگاه جوجه آوری خشک هست المینت رو پایین هم آوردم ولی خبری ازرطوبت نیس

    Reply
    • یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۴۵
      Permalink

      سلام
      رطوبتی که از طریق المنت تامین می شود اشتباه محض می باشد و هم اکسیژن دستگاه را می گیرد و هم رطوبت زود از بین می رود

  • چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۳:۰۳
    Permalink

    سلام دستگاه خانگی دارم جوجه ها حداقل باچهار روز تاخیر بیرون میایندلطفا” راهنمایی بکنید

    Reply
    • شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۲
      Permalink

      سلام
      دلایل مختلفی دارد، احتمالا دمای دستگاه دست ساز شما تنظیم نیست/

  • دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ at ۰۱:۰۰
    Permalink

    سلام‌من‌ دستگاه جوجه کشی‌دارم‌روز ۲۰ دما دستگاه رفت روی ۴۲.الان روز ۲۵ هچ‌بوقلمون‌جوجه ها در نیمدن.یکیشو‌ شکوندم‌دیدم ‌جوجه نبضش میزنه چه کار کنم مهندس؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ at ۰۹:۵۲
      Permalink

      سلام
      شوک گرمایی زیادی دادید احتمالا جوجه ها دچار خفگی شدند . با این حال تا ۲۴ ساعت بعد از دوره هچ منتظر بمانید و باید کمک نمایید/

  • چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۸:۵۱
    Permalink

    سلام
    من ماشین جوجه آوری دستی ساختم
    دما و رطوبت در همه روز ها مناسب بود
    ولی چند تا از جوجه مرغ ها در روز نوزدهم و بیستم به دنیا اومدن و سالم هستند
    اما جوجه های که از اخر روز بیستم و بیست و یکم در میان
    اکثراً چسبیدگی پوست دارن و تخم رو میشکنند ولی در نمیان و من حتماً باید کمکشون کنم
    و وقتی در میان کمی ضعیف هستند
    لطفاً راهنمایی کنید 🌹

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۱:۱۱
      Permalink

      سلام
      مشکل از چرخش و تهویه ماشین جوجه آوری دست ساز شما می باشد.

  • جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۴
    Permalink

    سلام روز نوزدهم هست ولی هنوز خبری از جوجه نیست دیر نکردند؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۰:۵۲
      Permalink

      سلام
      تا ۲۴ ساعت بعد از پایان جوجه کشی یه سری جوجه های ضعیف هچ می شوند .

  • یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۹:۰۶
    Permalink

    سلام اگر رطوبت باعث مرجان و قطره اب روی شیشه شود خوب است یا بد؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۵۳
      Permalink

      سلام
      به چندین علل مرتبط می باشد :
      ۱. دمای پایین محیط دستگاه جوجه کشی
      ۲. عدم کالیبره رطوبت دستگاه .

  • دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ at ۱۳:۵۸
    Permalink

    با سلام من یک ماشین خانگی دارم بعد از بیست و یک روز گذاشتن تخم ها نگاه تخم ها که کردم کلا ابکی بود اصلا چیزی تشکیل نشده بود درصورتی که دما و رطوبت دستگاه رو هر ساعت چک میکردم کاملا درست بود

    Reply
    • دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام
      تخم ها آلودگی داشتن

  • یکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۳:۲۵
    Permalink

    سلام ۱۷تا تخم گذاشتم تو دستگاه ۹تاش در اومد بقیش هنوز در نیومدن بهم گفتن دمای دستگام پایین بوده خواستم بپرسم اگه دما پایین بوده پس چرا اون ۹تا در اومدن

    Reply
    • دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۱۲
      Permalink

      سلام
      احتمالا نطفه ضعیف بوده.
      برای اطمینان بیشتر یک دماسنج جیوه ای دقیق و رطوبت سنج عقربه ای در قسمت وسط دستگاه قرار دهید تا از صحت دما و رطوبت مطمئن شوید/

  • دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۸:۳۶
    Permalink

    سلام .روز هشتم جوجه کشی دستگاه ایراد پیدا کرده درجه ۳۲.۵ بالاتر نمیره ولی رطوبت ۶۰ هست.با این روند تخم ها خراب میشن؟
    یه بار نطفه سنجی کردم از ۴۲ تا ۳۸ تاشون نطفه داشتن.
    چکارش کنیم؟

    Reply
  • دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۸:۴۳
    Permalink

    سلام
    روز هشتم جوجه کشی دستگاه ایراد پیدا کرده دما از ۳۲.۵ بالاتر نمیره ولی رطوبت ۶۰ هست.با این وضعیت تخم ها خراب میشن؟
    چکار کنم؟۳۸ تا از ۴۲ تا نطفه دارن.

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۵۰
      Permalink

      سلام
      دمای پایین به تخم نطفه دار ها شوک وارد می کند.

  • جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۰:۳۸
    Permalink

    سلام من الان ده روز تخم ها رو گذاشتم و نوربینی کردم هیچ خبری نبود و دو تاش رو شکوند تخم مرغ سالم بود و یک تیکه ریز داخلش بود الان چیکار کنم چرا اینجوری

    Reply
    • شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۶:۱۵
      Permalink

      سلام
      تخم ها بدون نطفه هستند/

  • یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۲
    Permalink

    سلام اگر تخم هارا بشوریم آیا از ان ها جوجه در نمی اید

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۷:۴۷
      Permalink

      سلام
      با شستشو تخم ها لایه کوتیکول یا محافظ تخم نطف دار بر روی پوسته تخم نطفه دار از بین می رود

  • جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۸:۰۶
    Permalink

    سلام من یه دستگاه انکوباتور دارم و اشتباهی تخم هارو یک روز دیر تر بردم توی دوره هچر و امروز روز ۲۱ هست و تخم ها نه تکون میخورن و اثری از نوک روی تخم هاست چراغ که گرفتم زیرشون همه زنده هستند ولی در نیومداند؟ کمکم کنید

    Reply
    • شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۶
      Permalink

      سلام
      نطفه ها ضعیف هستند باید کمک کنید. تخم ها رو به آرومی سوراخ نمایید اگر خون آمد ادامه ندید تا بند ناف کامل جذب شود . اگر چنین نبود ، هر یک ساعت با فاصله بر روی تخم ها اسپری آب ولرم با دمای ۳۷ درجه بزنید .

  • دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ at ۲۳:۰۸
    Permalink

    سلام….من یک ماشین انکوباتور دست ساز درست کردم و یک جا تخمی هم در کارتون قرار دادم و زیر کف کارتون را با کاه که از بیرون آوردم پوشاندم آیا مشکلی برای تخم ها وجود نمیاد یعنی کاه مشکلی برای تخم ها به وجود نمی آورد تخم ها را تو دستگاه گڌاشتم و ۵ روز گذشته

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۳
      Permalink

      سلام
      باعث آلودگی می شود . حتما با ضدعفونی نانوسیلور داخل دستگاه را ضدعفونی نمایید.

  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ at ۰۸:۵۳
    Permalink

    باسلام وقت بخیر دستگاه انکوباتور ۱۲۶ تایی دارم حدود ده روز تخم گذاشتم دما رو ۳۷.۷ و رطوبت رو ۵۵ تنظیم کردم کل ۲۴ ساعت دماو رطوبت میزان می باشد جز صبحها حدود دوساعت دما میاد رو ۳۷ رطوبت میاد رو ۵۳ آیا مشکلی پیش میاد ممنون میشم جواب بدین 🙏🙏🙏

    Reply
    • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۱:۵۲
      Permalink

      سلام
      اگر نوسان زیادی ندارد مشکلی نیست و تلورانس دما و رطوبت می باشد.

  • یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۲:۴۵
    Permalink

    من یه دستگاه جوجه کشی دستی دارم ۴ ساعت یکبار به کفته دوستان حرفه ایی باید بچرخونم الان دوساعت از چرخوندش دیر شد الان چرخوندم همون ساعت قبلی انجام بدم یا از الان ۴ ساعت بعد بچرخونم….مرسی

    Reply
    • دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۰:۳۶
      Permalink

      سلام
      روزی ۴-۵ مرتبه بصورت آروم و گهواره ای چرخش دهید.

  • چهارشنبه ۰۶ فروردین ۱۳۹۹ at ۲۰:۲۳
    Permalink

    سلام مثلا اگر دمای دستگاه ۵دهم بیشتر یا کمتر باشد مشکلی دارد

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۴۴
      Permalink

      سلام
      نه تلورانس دما و اکسیژن دهی مناسب برای دستگاه لازمه

  • چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۱
    Permalink

    آیا جوجه مرغ در بیست روزگی نیز قادر به بدنیا آمدن است؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۹
      Permalink

      سلام
      معمولا جوجه ها ۲۱ روزه هچ می شوند و دلایلی وجود دارد که زمان بندی هچ متغیر می باشد. زمان و دمای نگهداری تخم نطفه دار بسیار مهم می باشذ. که برای تعیین روز و یا عدم هچ تاثیر دارد.

  • یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۶:۴۰
    Permalink

    باسلام و خسته نباشید من روز هشتم جوجه کشی رطوبت سازم خراب شد و به مدت ۱۲ ساعت رطوبت روی عدد ۲۵ بود ولی دما درست بود آیا نطفه های من خشک و آسیب دیده اند؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۸:۳۹
      Permalink

      سلام
      اوایل دوره رطوبت زیاد مهم نیست . ولی غیر از رطوبت ساز کف دستگاه یک ظرف آب بگذارید در چنین مواقعی به تخم نطفه دارها مشکلی پیش نیاد.

  • دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۰۱:۰۱
    Permalink

    آیا با شوفاژ هم می‌شود جوجه کشی کرد

    Reply
    • دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۰۵
      Permalink

      سلام
      برای جوجه کشی مناسب نمی باشد.

  • دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۰۱:۰۲
    Permalink

    آیا با شوفاژ هم می‌شود جوجه کشی کرد

    Reply
    • دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      نه برای جوجه کشی مناسب نمی باشد.

  • پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۲:۰۴
    Permalink

    سلام خسته نباشین ببخشید تخم مرغئ ک یک روز توی دستگاه باشه بد درش بیاری خراب میشه یا ن دستگاهم خراب شده میخوام بدونم جوجه خراب میشه یا ن

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۳۵
      Permalink

      سلام
      بعد از دو ساعت از زمان قرار گرفتن تخم ها داخل انکوباتور ، قلب تشکیل می شود.

  • پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۲:۳۷
    Permalink

    سلام
    روز ۲۱ هستش رطوبت دستگاه از ۴۰ بالاتر نمیره چیکار کنم؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۷
      Permalink

      سلام
      اگر دستگاه شما بدون بصورت ساده می باشد، ظرف آب بیشتر کنید. اگر اتوماتیکه رطوبت دستگاه جوجه کشی را با رطوبت سنج دقیق و مرجع کالیبره نمایید. و غیر از این رطوبت محیط هم بسنجید .

  • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۰
    Permalink

    سلام من الان ۲۲ روزه که تخم برهما گذاشتم زیر مرغ به طور طبیعی ولی اصلا حتی یه ترک هم نداره همون جوری هستش

    Reply
    • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۷:۴۹
      Permalink

      سلام
      تخم ها احتمالا نطفه نداشتند و یا ضعیف بودن

  • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۲۰:۰۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من یک دستگاه جوجه کشی دست ساز داشتم
    رطوبت آن از ٢٢بالا نمیرود ظرف آب هم گذاشتم
    چه کار کنم
    ممنون

    Reply
    • پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۶:۱۴
      Permalink

      سلام
      از فن بر روی آب استفاده نمایید تا آب را به حرکت در بیاورد و تولید رطوبت انجام شود.

  • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ at ۲۰:۴۳
    Permalink

    سلام و وقت بخیر و تشکر بابت پاسخ گویی، میخواستم بدونم من روز ۱۸ هم تخم مرغ هام به دلیل خرابی رطوبت سازم به عدد ۳۰ درصد در روز ۱۸ شده ، اونم به مدت بیست ساعت، ولی دما درست بود آیا تخم مرغ ها آسیب یا خشک شده اند؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۶:۱۶
      Permalink

      سلام
      رطوبت در دوران هچر بسیار مهم می باشد/

  • پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۰۱:۵۵
    Permalink

    درود ۱۵روزه که تخم بوقلمون توی دستگاه گذاشتم، تمام دما و رطوبت و چرخش درست بوده، امروز متوجه شدم دستگاه خاموش شده، وقتی که دوباره روشنش کردم دما حدود ۲۸ الی ۲۹درجه بود، دستگاه من دوجداره هم هست، آیا تخم ها خراب شدن؟؟؟؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۰۹:۴۲
      Permalink

      سلام
      دمای پایین باعث عدم رشد جنین می باشد.

  • پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۳:۴۶
    Permalink

    سلام من در روز هجدهم جوجه کشی دستگاهم به مدت پنج ساعت رطوبتش ۲۹شد ایا مشکلی دارد؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۷
      Permalink

      سلام
      آخرای دوره هچ باعث خشک شدن پر جوجه ها می شود.

  • پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۴:۳۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید ، رطوبت ۶۵ برای دوران هچر کافیه یا اگه کافی نیست چجوری ببرمش بالا؟ ممنون از کمکتون

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۹
      Permalink

      سلام
      رطوبت مرحله هچر ۶۵ تا ۷۵ می باشد. از طریق رطوبت ساز رطوبت را تامین نمایید.

  • جمعه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۵
    Permalink

    سلام .
    من چهار روزه که تخم هارا گذاشتم دستگاه اما هیچ چیز نشده رگ های خونی هم وجود نداره
    دما هم ۳۷ ۳۸ ۳۹ ورطوبت ۶۳ ۶۵

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۳
      Permalink

      سلام
      نطفه بینی یا کندلینگ در روز ۷ تا ۱۰ روزگی انجام می شود. باز و بسته کردن درب دستگاه باعث تلف شدن جنین می شود/

  • شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۳:۳۸
    Permalink

    سلام خسته نباشید من تخم بوقلمون گذاشتم دستگاه دیروز روزبیست ششم چندتاشون هج کردن بقیه هنوز هج نکردن خواستم بدونم اوناهم هج میکنن یانه

    Reply
    • شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۳۳
      Permalink

      سلام
      طول دوره جوجه کشی بوقلمون ۲۸ روز می باشد.

    • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۸
      Permalink

      سلام
      تخمها بدون نطفه هستند.

  • یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۴:۰۳
    Permalink

    سلام ایا بوی چسب که برای ساخت دستگاه بکار رفته باعث مشکل در جوجه شدن تخم ها میشود
    ممنون از شما

    Reply
    • دوشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۲
      Permalink

      سلام
      بله / دستگاه را با درب باز روشن نمایید تا فن بو را به حداقل کاهش دهد.

  • دوشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۴:۵۱
    Permalink

    سلام چطوری سوال بپرسیم‌؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۷:۵۴
      Permalink

      سلام
      در بخش نظرات هر مطلب می توانید بمانند دیگر کاربران سوال خود را بپرسید/

  • چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۲:۵۹
    Permalink

    سلام خسته نباشید علت زود ب دنیا اومدن بوقلمون تو روز ۲۳چی هست.ممنون

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۵
      Permalink

      سلام
      تخم نطفه دارها قبل از اینکه وارد دستگاه شوند در حال تشکیل بودند.

  • جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۸
    Permalink

    سلام من یه دستگاه جوجه کشی دستساز درست کردم به دلیل نبود رطویت سنج طبقه گفته ی برخی رسانه ها تنها از یک ظرف آب استفاده کردم رو چهارم تخم مرغ ها رو چک کردم ۲ تاشون رو احساس کردم که مردن آیا الان جداشون کنم از دستگاه؟
    من هر ۴ ساعت یکبار چرخش رو انجام میدم یه ساعت دیر شده چرخش آیا از الان ۴ ساعت دیگه چرخش رو انجام بدم یا طبق روال عادی پیش برم ؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۱
      Permalink

      سلام
      در روزهفتم تا دهم نطفه سنجی می توان انجام داد. چرخش نرم و گهواره ای باید باشد به طریقی که به تخم ها فشاری وارد نشود . روزی ۴تا ۵ دفعه هم چرخش دهید کفایت می کند.

  • جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۹:۱۹
    Permalink

    سلام در روز ششم دمای درون دستگاه به مدت یک ساعت روی ۴۰ رفته ایا جوجه ها از بین رفتن؟

    Reply
    • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۰۸
      Permalink

      سلام
      اگر روی ۴۰ ثابت بود به جنین شوک وارد شده است.

  • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۳
    Permalink

    سلام.مهندس جان رعد و برق چه تاثیری بر تخم داخل دستگاه داره؟وتخم های قهوه ای مرغ که رنگشون تیره هست و نمیشه نطفه سنجی کرد رو چیکار باید کرد.ممنون بابت تجربه رایگانتون.

    Reply
    • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۸
      Permalink

      سلام
      تابحال گزارشی مبنی بر رعد و برق بر روی تخم نطفه دار ثبت نشده. با کندلینگ حرفه ای بسختی میتوان تشخیص داد/

  • شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۳:۱۴
    Permalink

    سلام
    بوقلمون ما یه روزه هستن و فلج هستن چکار کنم؟؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۹:۴۶
      Permalink

      سلام
      ویتامین AD3E به مدت ۵ روز بدهید/

  • یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۵۵
    Permalink

    سلام من تخم مرغ گذاشتم الان روز ۲۱ هستش صدای جیک جیک جوجه ها میاد ولی ترک ورنداشته چکار کنم

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۸
      Permalink

      سلام
      احتمالا ضعیف می باشند، باید کمک نمایید.

  • سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۴:۳۲
    Permalink

    با سلام . با این نظراتی که من دارم میبینم . به این نتیجه رسیدم که دستگاهها تون ایراد اساسی داره و به درد نمیخوره

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۱
      Permalink

      سلام
      در پاسخ به امید عزیز؛
      این مطلب و دیگر مطالب آموزشی دی کیو شاپ کار همکاران فنی سایت ما می باشد که با تخصص و کار عملیاتی در اختیار تمام علاقمندان قرار می دهند. نظرات کاربرانی که دراینجا و زیر مطالب دیگر ثبت و یا تماس تلفنی میگیرند، فقط و فقط مشتریان ما نیستند! دی کیو شاپ بر اساس تخصصی که همکارانش دارد، کمکی به علاقمندان به این رشته می کند. چه دستگاه جوجه کشی از ما خریداری کرده باشند و چه از همکاران شرکت های دیگر. همه برای ما محترم هستند و فقط دوست عزیز نیت کمک کردن می باشد.
      موفق باشید

  • شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۹
    Permalink

    دمای دستگاه چقدر باید باشد در کارتن خیلی زود جواب بدین

    Reply
    • شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۵۷
      Permalink

      سلام
      دمای مرحله ستر : ۳۷.۷ درجه سانتی گراد

  • شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۲:۵۰
    Permalink

    این دستگاه واقعی جوجه در میاد در کارتون

    Reply
    • شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۴۲
      Permalink

      سلام
      برای ظرفیت های کم و برخی پرنده های با هچ راحت می توان از کارتن با کمترین هزینه استفاده کرد. ولی انتظار یک دستگاه پیشرفته و هوشمند را نباید داشت.

  • شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۰:۰۱
    Permalink

    سلام خسته نباشید دستگاه من دراول روز۱۸ رفت تو هچ یعنی یک روز زودتر ایا مشکلی برای تخم ها به وجود میاد ممنون میشو جواب بدین مهندس

    Reply
  • یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۰
    Permalink

    سلام تا چند روز جوجه وقت داره بیرون بیاد ??

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۲۸
      Permalink

      سلام
      ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد تا جوجه کاملا از دستگاه هچ شود.

  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۲
    Permalink

    سلام
    من یه دستگاه ۴۸ تایی خریدم سری اول جوجه کبک گذاشتم جوجه ها خیلی دیر نوک می‌زنند یک روز بعد ۲۴ روز نوک می‌زنند
    و تمام ، دیگ خارج نمی‌شند و وقتی هم درشون میاری زردشون رو کشیدن اما توانایی ایستادن روی پای خودشون رو ندارن و تخم هایی که نوک می‌زنند اکثر خونی هستند ما فک کردیم مشکل از تخم هاست سری دوم تخم مرغ هارا از محل مناسبی خریدیم و مطمئن بودیم تخم مرغ ها هیچ مشکلی ندارند اما سری دوم هم همینطور شد گفتیم شاید نباید کبک بگذارم تخم مرغ خود مرغ گذاشتم اما اونا هم به همین شکل بودن و من دقیقا نمی‌دونم این جوجه های بیچاره چرا تلف می‌شند
    لطفا راهنمایی کنید خیلی سخته هر سری میمیرن من نمیدونم مشکلم کجاست
    و حتی بعد ۸ روز همه دارای نطفه هستند و رگ های خونی تشکیل شده

    Reply
    • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۵:۳۵
      Permalink

      سلام
      سری اولی که فرمودین جوجه ها رو پا نمیتونن بایستن.. مشکل از کمبود کلسیم مولد می باشد.
      شرکتی که دستگاه را ازشون خریداری کردید باید اطلاعات کافی راجع به کالیبراسیون بپرسید تا از جناح دستگاه خیالتون راحت باشد .

  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۳:۵۳
    Permalink

    سلام.
    آیا در طول ستر نیاز به هوا دهی هست؟ اگر هست روزی چند مرتبه؟ با تشکر

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۰:۰۳
      Permalink

      سلام
      پروسه اکسیژن دهی و تهویه باید بصورت اتومات از طریق سیستم کنترلر و سنسور دما انجام گیرد.

  • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۲۳
    Permalink

    سلام من یکی از تخم مرغ هایم که در روز نهم بود ترک کوچکی برداشته چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید

    Reply
    • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۵
      Permalink

      سلام
      از دستگاه خارج نمایید تا تخم های دیگر خراب نکند.

  • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۲۸
    Permalink

    سلام یکی از تخم مرغ هایم که نه رکزه است ترک مختصری خرده ولی روی جوجه که تازه تشکیل شده چیکار کنم راهنمایی کنید ایا میمیره

    Reply
    • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۸
      Permalink

      سلام
      به مرور جوجه تشکیل می شود و از پوسته خارج می گردد. فقطدرب دستگاه را بیش از حد باز نکنید تا به جوجه شوک وارد نشود.

  • پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۰
    Permalink

    سلام اگر جوجه از پایین تخم نوک بزنه مشکل چی بوده؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۲:۱۱
      Permalink

      سلام
      چرخش مناسب و استاندارد نداشت.

  • شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۰:۰۲
    Permalink

    سلام من یه مرغ خوابانده بودم که جوجه دربیاره مرغه۱۵ همین روز مرد الان یه روز تخما سرد شدن بنظر شما اگه بزارم داخل دستگاه جوجه میشه?????!!!!!!

    Reply
    • شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۰:۰۰
      Permalink

      سلام
      به تخم ها شوک وارد شد و مناسب دستگاه جوجه کشی نمی باشد.

  • دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۴:۴۹
    Permalink

    سلام ببخشید من یه دسگاه درست کردم الان ۲۰ روزه تخم ها تکان میخورن اما هیچ خبری نیست چیکار کنم

    Reply
    • سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۵:۱۴
      Permalink

      سلام تا ۲۴ ساعت بعد از پایان دوره جوجه کشی صبر کنید و اگر اتفاقی نیوفتاد ، تخم ها رو دور بریزید/

  • دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۷:۲۲
    Permalink

    سلام من الان ۲۲ روزه که تخم ها را دردستگاه قرار دادم ولی در نمیا ولی موقع نطفه سنجی نطفه داشتن میشه بگید چرا بیرون نمیان

    Reply
    • سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۵:۰۵
      Permalink

      سلام
      به چند عامل بر میگردد ؛ ۱. دستگاه و ۲. تخم نطفه دار و… باید ببینید دستگاه را از چه شرکتی تهیه کردید؟ آیا سیستم کنترلر دقیق عمل کرد یا نه؟ و دیگر اینکه شرایط محیطی به چه صورت بوده و در نهایت درصد نرینگی و شرایط تغذیه و نگهداری گله و تخم نطفه دار به چه صورت بوده…؟
      باید تخم ها را شکست تا دلیل مشخص شود . احتمال زیاد نطفه ها ضعیف بودن و توان تشکیل کامل شدن نداشتند و یا کامل شدند ولی قدرت شکستن تخم را نداشتند.

  • چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ at ۲۳:۱۲
    Permalink

    سلام.من الان ۲۲روز هست که تخم هارو زیر مرغ گذاشتم تخم ها نطفه دار بوده ولی خبری از جوجه یا ترک نیست!!بازم صبر کنم یا تخم هارو بشکنم؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۵:۰۴
      Permalink

      سلام
      احتمالا در بین دوره جنین از بین رفته و رشد نکردن

  • شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۲:۵۲
    Permalink

    سلام آیا در اوایل روز ۱۸ هچر گذاشتن مشکلی پیش می آید؟

    Reply
    • شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۶:۰۱
      Permalink

      سلام
      باید دمای کافی و چرخش کامل انجام گیرد.

  • دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۰:۵۶
    Permalink

    سلام‌من موقع ضد عفونی‌گاز زیادی دادم‌و نیمه بالایی تخم ۵۰ درصد بالای تغیر رنگ داد منم ی لایه ک روش زرد بود رو با ستمال پاک کردم ولی یکم‌بود رنگش نمیرفت گزاشم دستگاه‌ممکنه جوجه نشه یا درصد هچ‌پایین‌بیاد؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۸:۰۳
      Permalink

      سلام
      به هیچ عنوان از گاز فرمالین استفاده نکنید. برای ضدعفونی تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی و سطوح از ضدعفونی نانو سیلور استفاده نمایید.

  • سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۱۴
    Permalink

    سلام ممنون ازشما اگر یک روزدورترازهجدهم تخم مرغ رادرسبدهچ

    بزاریم اشکال داره ممنون دستگاه ایزی باتور۶

    Reply
    • سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۱۷
      Permalink

      سلام
      دمای کافی و چرخش مناسب ندارند. بایئد تعداد روز ستر کامل شود.

  • پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ at ۱۷:۰۰
    Permalink

    تعدادی جوجه ی بوقلمون به تخم ها نک زدن من باید کمکشان کنم یا نه؟

    Reply
    • شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۰۸
      Permalink

      سلام
      کم کم خودشون از تخم بیرون میان و نیازی به کمک کردن نیست. اگر در روز آخر هچر یکسری جوجه ها ضعیف بودند و توان بیرون اومدن از تخم را نداشتند باید کمک بشن و دقت نمایید دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی پایین نیاید. هر نیم ساعت با فاصله یک مرتبه اسپری آب با دمای ۳۷ درجه بزنید.

  • یکشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۹ at ۲۲:۴۱
    Permalink

    سلام بنده ی سوال داشتم.ما هر وقت نوربینی بکنیم باید جوجه در حال حرکت باشه؟؟
    یا اینکه وقتی بمیره در تخم متوقف میشه؟

    Reply
    • دوشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۹ at ۱۶:۲۰
      Permalink

      سلام
      زمان کندلینگ جنین در زیر نو در حال تپش می باشد .

  • سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ at ۰۱:۰۸
    Permalink

    سلام و خسته نباشید، روز انتقال به سبد هچ، سبدی که خریده بودم کوچیک بود و تخم ها جا نشدن، مجبور شدم چند دقیقه بیشتر وقت بذارم و سبد رو عوض کنم، دمای اتاق سی ممیز هشت دهم بود، در حدی که عرق میکردم خودم، نزدیک ده دوازده دقیقه طول کشید که بذارم داخل دستگاه باز، بعدش نگاه کردم با نطفه سنج، حرکت دیدم ازشون، تا چه ممکنه تلاف بدم، ۱۰۰ درصد ممکه تلف شده باشن؟ البته دو تا رو بعد از چند ساعت نگاه کردم، خوشبختانه حرکت میکردن،

    Reply
    • سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ at ۰۸:۴۹
      Permalink

      سلام
      در زمان آغاز هچر و انتقال جوجه ها به هچ کمترین زمان ممکن را در نظر بگیرید. با اینکه جوجه ها تشکیل شدند نیازی به وقت تلف کردن بابت نطفه سنجی نیست و با این حال جوجه ها بسلامت هچ می شوند.

  • چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ at ۰۴:۳۸
    Permalink

    سلام
    من تخم مرغ تو دستگاه گذاشته بودم تخم ها تو سنین مختلف تلف شدن تخم هارو هم از جاهای مختلف تهیه کرده بودم
    الان ۲ تا جوجه هچ شدن ولی هر دوشون مشکل پا دارن انگار پنجه پاشون کامل باز نمیشه
    این دوتا از یکش لاریه اون یکی کوشین
    میخوام بدونم دستگاه مشکلی داشته یا تخم ها؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ at ۱۵:۱۹
      Permalink

      سلام
      جوجه هایی که مشکل پنجه پا داشتند ، مشکل ژنتیکی می باشند که از مولد به جوجه ها منتقل شدند.

  • چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۱
    Permalink

    سلام خسته نباشد . یه چند دو سه روزی هست که جوجه هام هچ شدن ولی یکی از جوجه مشکی داره و نمیتونه رو پنجه هاش بایسته و همش رو زانو میشه و برای راه رفتن دست پای زیادی میزنه، ایا این مشکل به خاطر ژن معیوبه یا شرایط دستگاه؟راه درمانی هم هست؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ at ۱۵:۵۵
      Permalink

      سلام
      کمبود کلسیم داره. ویتامین D3 یک قطره صبح ، یک قطره عصر داخل حلق بریزید.

  • جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ at ۱۲:۰۰
    Permalink

    چرخش تخم ها تا چند روز باید انجام بگیرد

    Reply
    • شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۴
      Permalink

      سلام
      تا قبل از هچر باید چرخش استاندارد انجام گیرد.

  • جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ at ۲۱:۵۸
    Permalink

    سلام دوبار تخم مرغ را گذاشتم دستگاه و هر دو بار جوجه ها ۱۸ روزه هچ شدن. میشه راهنمایی بفرمایید
    البته بین ۱۸ تا ۲۰ روز

    Reply
    • شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۳
      Permalink

      سلام
      احتمال زیاد بدلیل بالا بودن دمای اتاق نگهداری تخم نطفه دار ، جنین قبل از ورود به دستگاه شروع به تکامل کرده بود/

  • شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ at ۰۰:۵۶
    Permalink

    سلام، من دستگاه ایزباتور شش دارم،پس از پایان روز ۲۱‌ام تعدادی ازتخم‌ها هچ شدن اگر تا ۲۴ ساعت درب دستگاه رو باز نکنم این جوجه بیرون اومده از تخم مدام داخل دستگاه راه میرن و تخم‌ها دیگه رو به این‌ور اون‌ور حرکت میدن این آسیبی به تخم‌های هچ‌نشده نمیزنه؟

    Reply
    • دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ at ۱۸:۲۳
      Permalink

      تکان خوردن بیش از حد به جوجه ها شوک وارد می کند. با این حال حداکثر زمان ماندن جوجه ها بعد از هچ ۱۰ ساعت می باشد . و تا موعد خشک شدن کامل پر پشت گردن جوجه ها را خارج نکنید.

  • شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ at ۲۱:۴۲
    Permalink

    سلام با تشکر فراوان از جواب های خوب شما نسبت به سوالات هموطنان ما
    یک دستگاه جوجه کشی درست کردم و سوالم این بود که اگه تخم ها همیشه در حال چرخش باشن مشکلی بوجود میاد ؟
    ممنونم از شما

    Reply
    • یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۱
      Permalink

      سلام دوست عزیز؛
      باعث افتخار دی کیو شاپ می باشد تا کمکی در جهت سوالات تخصصی کاربران محترم داشته باشیم.
      بصورت نرمال چرخش ماشین باید هر ۶۰ دقیقه به حالت گهواره ای انجام شود.

  • دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۹:۰۰
    Permalink

    سلام
    من الان تخم هارا نزدیک ۱۷ روز هستش که داخل دستگاه گزاشتم الان که چراغ گزاشت دیدم روی تخم مرغ سیاه بود و دور تا دور ان رگ های بود این به چه منظور هستش؟
    ایا این جوجه در تخم مرده یا نه

    Reply
    • شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۰:۱۶
      Permalink

      سلام
      دیگه نزدیک هچ شدنه و جوجه ها رشد کردند

  • سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ at ۲۳:۴۰
    Permalink

    سلام بر عزیزان من دستگاه جوجه کشی خانگی ۴۸ تایی دارم تخم لاری گذاشته بودم که موقع هچ شد و تخم ها در اومدن ولی یکی از جوجه ها زرده اش رو کامل نکشیده بود و زنده بود و ما فکر کردیم چون مولد مادر پیر بوده کمکمی به در اومدن جوجه کنیم وقتی تخم رو شکستیم دیدیم که جوجه کامل رشد کرده ولی حجم زیادی از زرده اش باقی مانده و بعد چند دقیقه جوجه مرد علت کامل نکشیده شدن زرده چیه ؟؟!؟

    Reply
    • شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      نطفه ضعیف بود. و با این شرایط که فرمودید باید ۲۴ ساعت حداقل داخل دستگاه بماند تا تکامل پیدا کند و کیسه زرده رو کامل جذب کند.

  • سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ at ۲۳:۴۷
    Permalink

    با سلام و درود و ضمن سپاس فراوان از سایت خوبتان
    از زنجان مزاحمتان میشم
    بنده یک دستگاه ایزی باتور ۴ هشتاد تایی دارم ، که در ساعت ۷ عصر روز ششم بهمن ماه تعداد ۱۷ عدد تخم مرغ بوقلمون گذاشتم و دما را روی ۳۷/۷ و رطوبت را روی ۶۰ تنظیم نمودم
    و در روز ۱۲ بهمن ماه ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه عصر نیز جاهای خالی دستگاه را با تخم مرغ محلی نطفه دار پر کردم و دما و رطوبت را نیز همان روال سابق روی ۳۷/۷ و ۶۰ گذاشتم و در موعد مناسب عمل نطفه سنجی نیز انجام شده است و تخم های بدون نطفه و … را از دستگاه خارج نموده ام .

    حال از تون تقاضا دارم راهنمایی بفرمایید در چه تاریخی و چه ساعتی باید تخم ها هچ کنم و دما و رطوبت را روی چه درجاتی تنظیم نمایم لازم به ذکر است این دستگاه قابلیت ستر و هچر همزمان را دارد

    با احترام ویژه

    Reply
    • شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      طبق زمانبندی استاندارد در پارامترهای جوجه کشی ، دوره جوجه کشی مرغ ۲۱ روز و بوقلمون ۲۸ روز می باشد. می توانید اطلاعات کاملتر از مطلب پارامترهای جوجه کشی مطالعه نمایید.

  • پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۸:۱۹
    Permalink

    سلام من یه دستگاه خونگی درست کردم دما بین۳۷ تا ۳۷.۵ بود و رطوبت هم اندازه بود نطفه سنجی هم کردم اما الان روز ۲۲ هست حتی ترک نخوردن میشه دلیل بیرون نیامدنشون این باشه که یه کوچولو در روز ۲۱ تکان خورده باشند و اگه مشکل اینه چه جوری میتونم حلش کنم میتونم یکم تخم رو باز کنم تا بیاد بیرون ممنون میشم کمک کنید

    Reply
    • پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۶:۲۸
      Permalink

      سلام
      با این توصیفی که کردید، به احتمال زیاد نطفه بدلیل ضعیف بودن در اواسط تلف شدند. با این حال احتمال دارد برخی از نطفه ها از لحاظ سلامت بهتر باشند، تخم ها را کمک کنید و به ارامی سوراخ نمایید…

  • جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۱:۲۵
    Permalink

    سلام وقت شما بخیر
    من تخم گذاشتم زیرپای مرغ کرچ امروز ۲۲امین روز هست اما خبری از جوجه نیست باید چیکار کنم
    نوربینی که میکنم جوجه زنده هست

    Reply
    • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۰:۲۴
      Permalink

      سلام در جوجه کشی طبیعی وقتیکه مرغ کرچ احساس می کند جوجه ها توان شکستن تخم ها را ندارند ، بر روی تخم ها نوک می زنند تا جوجه ها به آرامی از تخم سر باز کنند. با این حال شما تخم ها رو بمانند جوجه کشی صنعتی ، سوراخ نمایید اگر بعد از سوراخ کردن خون اومد ادامه ندهید.

  • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۱:۳۸
    Permalink

    سلام الان ۲۴ روز گذشته ۸ تا از تخم مرغ جوجه شدن و دوتا تخم مرغ ترک برداشته و جوجه داخل خشک شده بقیه هنوز خبری نیست ؟ علت چیست و داخل دستگاه کثیف و خونی شده ممکنه از این باشه

    Reply
    • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۴۹
      Permalink

      سلام
      اون ۸ تا تخم با این ۲ تایی که هچ شدن ولی خشک بودن، در چه طبقه هایی بودن؟
      آلودگی یکی از علل های مهم هچ پایین می باشد که با رشد میکروارگانیسم ها ، بعضا جنین در وسط دوره از بین می رود.

  • یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۲۲:۰۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید؛ حداقل و حداکثر دمای جوجه کشی تخم مرغ چه دمایی هست؟ یعنی مثلا حداقل دمای ۳۷/۲ و حداکثر ۳۸/۵درجه؟ نرمالش که ۳۷/۷ درجه است.

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای اطلاع از دما و رطوبت جوجه کشی لطفا به مطلب آموزش جوجه کشی مرغ مراجعه کنید و در جدول زمانبدی جوجه کشی پارامترهای جوجه کشی را مطالعه نمایید.

  • دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من یک دستگاه جوجه کشی خانگی درست کردم در شب اول ترموستاتم خراب شد و دما به ۵۴ رسید و من ندیدم ولی دوباره برش گردوندم به دمای مناسب
    حالا میخواستم بدونم تخم ها سالم هستند یا نه؟
    از کجا بفهمم؟
    نور سنجی هم کردم زرده یکم پر رنگ تر شده
    ممنون میشم زود تر جواب بدین

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر دوست عزیز؛
      جنین در این دما از بین می رود.

  • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۷:۲۸
    Permalink

    سلام من چهار جوجه دارم که چشم هایشان را باز نمی‌کنند چکار کنم

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۴۵
      Permalink

      سلام
      علائم جوجه ها به چه صورته؟

  • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۱:۵۷
    Permalink

    سلام من یک جوجه دارم که چشم هایش را باز نمیکنه تازه از تخم در امده
    ولی جوجه های دیگر اینجور نیست ند

    Reply
    • سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۲:۳۵
      Permalink

      سلام
      با دامپزشکی در ارتباط باشید.

  • پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۶
    Permalink

    سلام
    یه سوال داشتم ما یه دستگاه درست کردیم ۶۰تایی بیست تا از تخم مرغ های خودمون که برای مرغ های خودم بود رو به همراه ۴۰تا تخم مرندی که از دیوار خرید کرده بودم گذاشتم تخم مرغ های مرندی خیلی دوستشون کلفت بود بعد الان تمام تخم مرغ هایی که برای مرغ های خودم بود جوجه شدن ولی اون تخم ها هیچ کدوم هنوز رگ نشده اند روز ۵
    ممنون

    Reply
    • یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۷:۰۹
      Permalink

      سلام
      در روز ۵ یا ۷ جوجه کشی می توانید نطفه بینی کنید و براحتی نطفه دار بودن یا نبودن تخم را می توان تشخیص داد. که حالتی که فرمودید ، با این توصیف تخم های مرندی بدون نطفه می باشد.

  • یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۸:۵۳
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من یک دستگاه خانگی دارم
    چندتا از تخم هارو با فاصله ی ۴ روز از بقیه گذاشتم توی دستگاه
    حالا میخواستم بدونم توی دوره ی هچر اون ۴ روزی که اختلاف دارن ، دمارو روی چند درجه تنظیم کنم؟

    میشه که تخم هارو ۴ روز زود تر وارد هچر کنم؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ستر و هچر همزمان در یک دستگاه جوجه کشی، هم بخاطر دما و رطوبت و اکسیژن دهی و چرخش و هم بخاطر آلودگی دوران هچر، به کل اشتباس. باید طبق همون روال عادی هچر قرار دهید تا تخم هایی ک هچ میشن آسیب نبینند.

  • دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۳:۳۸
    Permalink

    سلام خسته نباشید من رطوبت دستگاه را روی ۶۰ درصد تنظیم کردم ولی تا روی ۶۵ درصد هم میره این اختلاف ۵ درصد مشکلی ندارد.

    Reply
    • یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۸:۲۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر دوست عزیز؛
      تلورانس رطوبت می باشد و مشکلی پیش نمی آید

  • چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۶:۱۶
    Permalink

    سلام ببخشید ماله من ۱۸روزه الان هیچ چیزی نشده چیگار کنم

    Reply
    • شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۸
      Permalink

      سلام
      احتمالا تخم ها بدون نطفه هستند.

  • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۷
    Permalink

    سلام من الان یک دستگاه دستی درست کردم برای جوجه کشی و روزانه پنج بار تخم هارا می چرخاندم و ۱۸ روز گذشته ایا تخم ها در می ایند ؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۳:۴۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چرخش باید بصورت استاندارد به حالت نرم و گهواره ای باشد و شوکی به جنین وارد نشود. تعداد ۴-۵ بار جوری که تخم ها از این پهلو به آن پهلو شود.
      ✔️ لطفا اینستاگرام دی کیو شاپ را دنبال کنید. 🏅

  • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۲۹
    Permalink

    سلام من یک دستگاه جوجه کشی ساختم و روزانه پنج بار انها را تکان می دم ایا جوجه می شوند؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۹:۰۳
      Permalink

      سلام دوست عزیز؛
      حتما دقت کنید چرخش نرم و گهواره ای باشد

  • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ at ۰۹:۳۲
    Permalink

    سلام ایا میشه فقط پنج بار تخم مرغ هارا در دوران جوجه کشی تکان داد ؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۲:۳۹
      Permalink

      سلام
      نه باعث چسبندگی زرده به نطفه می شود و باید حداقل روزی ۳ دفعه چرخش نرم و گهواره ای داشته باشید.

  • سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۹:۲۸
    Permalink

    ایا میشه روزی چهار بار تخم مرغ هارا در دستگاه دستی جوجه کشی تکان داد؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۳:۳۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بصورت گهواره ای و نرم باشد جوری که به جنین شوکی وارد نشود، مشکلی ندارد.

  • دوشنبه ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۰
    Permalink

    با سلام من ۱۴تا تخم قهوه ای گذاشتم تو دستگاه و الان روز چهارم هست میخواستم بدونم کی باید نطفه سنجی کنم ک مشخص بشه نطفه دار هست یا نه چون شنیدم تخم های قهوه ای نطفه سنجیشون سخته؟؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      نطفه سنجی تخم های سبک وزن و کوچک در روز ۷ جوجه کشی انجام می‌گیرد، با چراغ قوه با نور smd میتوانید نطفه سنجی کنید. و یا میتوانید با مطالعه مقاله کندلینک انواع تخم نطفه دار با دقت بصورت شانه ای نطفه بینی کنید.

  • پنجشنبه ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۵
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    از چه روزی به بعد میتونیم تخم هارو خودمون باز کنیم تا وضعیت جوجه رو بفهمیم؟

    Reply
    • جمعه ۰۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۱۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در روز سوم هجری یکسری تخم ها ضعیف هستند ک باید کمک کنند تا جوجه ها بتوانند از تخم بیرون بیایند.

  • شنبه ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۰:۵۳
    Permalink

    با سلام و درود
    من امروز ۲۲ مین روزی هست که مرغ م روی۱۸ تخم خوابیده
    امروز۱۲ تا شون در آمد ولی ۲ تا از اونها چشم شون بسته س و به سختی باز میشن و خیلی نمیتونن روی پاشون بلند شن
    اگه میشه علت و راه درمان رو برام بگین
    با تشکر از شما

    Reply
    • دوشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۲۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ضعف در مادر بود ک بصورت عمودی به جوجه ها منتقل شد. به مدت ۵ روز یک قطره صبح و یک قطره عصر داخل دهان شان ویتامین AD3E بچکانید.

  • یکشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۱:۱۴
    Permalink

    سلام مهندس ب ی جوجه ساز دستی درست کردم دماش بعضی وقتا تا ۳۸_۳۹ میره خطر نداره برا تخما

    Reply
    • دوشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۰۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای بالا برای تخم نطفه دار ها شوک حرارتی بهمراه دارد.

  • شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۴:۰۱
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    تورو خدا اگه میشه زود جواب بدین
    من یکی از جوجه هام روز ۲۰ از تخم شروع کرد به بیرون اومدن روز بعدش من کمکش کردم تا بیاد بیرون ولی الان از پشتش یکم خون اومده از همون بخش اتصال بند ناف
    میخواستم بدونم الان چی میشه

    Reply
    • شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۵
      Permalink

      سلام
      ادامه ندید بزار جوجه کم کم بند ناف را جذب کند و هر نیم ساعت با فاصله آب ولرم ( ۳۷ درجه ) اسپری نمایید.

  • یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۰:۳۲
    Permalink

    سلام،علت اینکه جوجه کمی تخم رو میشکونه ولی بیرون نمیتونه بیاد ومیمیره چیه؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۲
      Permalink

      سلام
      به چند عامل مرتبط می باشد؛ رطوبت و چرخش و یا ضعف در نطفه می باشد .

  • یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۸
    Permalink

    سلام یه سوال خیلی مهم داشتم چرا بعضی از تخمهای غاز در زمان هچ همراهشون یه مایه چسبنده وجود داره خیلی بده البته بعضی هاش

    Reply
    • دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بدلیل تکان خوردن و یا چرخش نامناسب می باشد که لایه شالاژا از بین می رود.

  • دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۴
    Permalink

    ببخشید ی سوال داشتم
    جوجه مرغ از چه روزی به بعد غذا خوردنو شروع میکنه الان ۲ روزشه اصلا غذا نخورده فقط آب با ده درصدشکر بهش دادم اونو میخوره
    نباید بهش یاد بدم؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      از روز سوم به بعد تغذیه را شروع می کند.

  • دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۶
    Permalink

    سلام خسته نباشید اگر تخم بوقلمون رو در سه روز آخر جوجه کشی دوره هچر پردهیم اتفاقی میوفته

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۰
      Permalink

      سلام
      ۳ روز آخر تمام پرندگان ، هچر شروع می شود.

  • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۳۱
    Permalink

    سلام
    سوالی داشتم از خدمتتون
    برای بی قوتی جوجه ای که بند ناف بهبود نیافته ی خشک داره و الان ۲۵ روزشه باید چکار کنیم؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۳۹
      Permalink

      سلام
      متوجه سوال شما نشدیم / لطفا مجدد بفرستید.

  • چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۹
    Permalink

    سلام
    من ی جوجه دارم ۴ روزشه توی دستم بود از ارتفاع حدودا ۳۰ سانتی پرین بعد افتاد میخواستم بدونم از کجا بفهمم سالمه؟
    اصلا اتفاقی براش میافته ؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۳
      Permalink

      سلام
      جوجه اگر سرپا میشه و راه میره مشکلی نداره . ولی با این حال بمدت ۳ روز ویتامین AD3E بدهید.

  • جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۹
    Permalink

    سلام به تخم هایی که نیاز به ابپاشی دارند در زمان هچر قطع میشود اینکه هر یک ساعت با فاصله بر روی تخم ها اسپری آب ولرم با دمای ۳۷ درجه بزنیم چطور توجیه میشود لطفا توضیح دهید

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۳۹
      Permalink

      سلام
      در زمان هچر تخم غازها نیاز به آبپاشی ندارند.

  • شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۸:۱۶
    Permalink

    باسلام.وقتتون بخیر جناب بوقلمون روتخم خوابوندیم۳۰روزگذشته هیچکدوم درنیومده.چراغ قوه انداختم داخل تخم سیاهه غیراز یه مقدار از قسمت پایین تخم که روشن هست همشون نطفه دارن چکار کنیم هچ بشن

    Reply
    • شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      قسمت وسط تخم را سوراخ کنید اگر جوجه زنده است باید کمک کنید. موقع سوراخ کردن تخم دقت کنید اگر خون اومد به کمک کردن ادامه ندهید. و هر ۴۵ دقیقه با آب ولرم اسپری نمایید.

  • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۱
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر من یه دستگاه ایزباتور یک از شرکت اسکندری خریدم و الان پنج روزه تخم گذاشتم توش الان یکی از شاخه هاش کج شد مثل اول نیست مثلا طرف بالاش به سمت چپ طرف پایین به سمت راست.
    یا اینکه اگر به مدت چند ثانیه در دستگاه باز شود مشکلی پیش نمیاد؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۱
      Permalink

      سلام
      دمای محیط را به دمای دستگاه نزدیک کنید و برای مدت پایین ایرادی ندارد.

  • یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۱:۳۵
    Permalink

    سلام از ۱۹ تا تخم مرغ ۶ تاش دیروز به دنیا اومد ولی بقیه اش نه سالمن؟ یا دیگه بدرد نمی خوره

    Reply
    • دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۶
      Permalink

      سلام
      روز چندمه جوجه کشی هست؟ اگر پایان جوجه کشیه باید مابقی تخم هایی که هچ نشدند را سوراخ کنید و کمک بشوند.

  • پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۲:۵۷
    Permalink

    سلام من یک ماشین جوجه آوری دارم ظرفیتش ۴۲ عدد تخم مرغ است سیمش را زدم به برق موتورش سوخت بعد بردمش تعمیر برد کمی خوبش کرد اما مثل اولش که نشد لامپ توش گذاشتم مهندسین جوجه کشی گفته بودند دستگاه از ۳۶ درجه تا ۳۸ درجه نوسان داره خودم ۷۴۰۰۰۰ هزار تومان پولش دادم الان ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پولش است یک لامپ توش گذاشتم خودم کلید لامپ را می زنم و لامپ را خاموش و روشن می کنم حدود ۵ بار که هر بار چند ساعت بود لامپ را خاموش کرده بودم و خوابم برده بود الان روز ۱۹ شده که از ۴۲ تخم مرغ ۷ تاش نوک زدن تخم مرغ رو ترکاندن اما نتونستن ازش در بیان یا سوراخش نمی تونن بکنن نمی دانم بعد از ۲۰ ساعت دیگر تخم ها را در بیارم مردن یا نه خودم لامپ براش خریدم تازه گفتم شاید بدون نوسان باشد و حتی دقیق تر از دستگاه درنا باشد حتی خواستم به مردم هموطنم کمک بکنم و چون لامپ براش گذاشتم دستگاه را ۱۵ میلیون تومان بفروشم چون نوسان ندارد الان خواستم بدانم جوجه زنده است یا مرده با تشکر از زحمات فراوان شما خدا حافظ .

    Reply
    • پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۸
      Permalink

      سلام
      نوسان دما از ۳۶ تا ۳۸ خیلیه!!
      لامپ ، منبع گرمایش استاندارد و مورد استفاده برای دستگاه نمی باشد.

  • پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۸
    Permalink

    سلام من‌ دستگاه جوجه آوری دارم
    تخم مرغ محلی ک میذارم همشون در میان ولی تخم مرغ لاری ک میذارم‌ نطفه دار هست و دو هفته اول رشد میکنه ولی جنین میمیره و در نمیاد علتش چی میتونه باشه؟

    Reply
    • دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۸
      Permalink

      سلام
      دستگاه شما برای چه شرکتیه؟ نوع سنسورها و سیستم کنترلر و…بفرمایید.

  • جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۵:۰۶
    Permalink

    سلام علت این که جنین در اوایل رگ ها از بین می‌رود و جنین کامل سیاه میشه

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۸
      Permalink

      سلام
      آلودگی میکروارگانیسمی باعث توقف جنین و مرگ می شود.

  • جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۵:۵۹
    Permalink

    سلام من می خواهم با دستگاه کاکس ۴۲ تایی که دارم در طول یک سال ۵۰۰ جوجه تولید بکنم اگر دستگاه مکانش تاریک باشد جوجه ها داخل تخم می خوابند فکر می کنند که شب است اما اگر نور لامپ باشد همیشه جوجه ها به تخم مرغ نوک می زنند و هیچ تخم مرغی جوجه توش خفه نمی شه الان حداقل ۲۰ تا جوجه از تخم مرغ در آمدند منتظرم بدانم بیشتر از این در می آید من لامپم کم نوره اما دست می زنی بهش مثل ذغال داغ می شود و هرچه خاموش و روشنش بکنی نمی سوزه ۵۰۰۰ تومان قیمت لامپم است و خدا حافظ .

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام
      نور و سر و صدا هیچ تاثیری بر جوجه کشی ندارد!

  • جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۵
    Permalink

    سلام
    خواهش میکنم جوابم رو بدید
    دوتا تخم گذاشتم دستگاه
    امروز روز ۲۱ اُم شون هست
    اما نه صداشون میاد نه تخم رو شکوندن
    دما هم بین ۳۷ و ۳۸ متغیر هست

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۲
      Permalink

      سلام
      تخم ها بدون نطفه و یا ضعیف بودند که در روزهای ابتدایی جنین از بین رفت.

  • جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۴
    Permalink

    سلام .بعد از ۱۰ روز از یکی از تخم ها یه حالت شیره ای بیرون زده .خراب شده؟

    Reply
    • شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۳
      Permalink

      سلام
      تخم ها چرخش مناسبی نداشت و لایه شالاژا از بین رفت.

  • شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۰۰:۲۷
    Permalink

    سلام یه دستگاه خریدم دست‌ساز که هم رطوبت هم دماشو با دستگاه های دگ تست کردم دقیق مرتب و۶۰تا تخم غاز گذاشتم امروز روز ۲۹ پردازم بزارم داخل هچر کلا ۶تا داخلش جوجه شده بود یکیش نوک زده شکونده ولی اون یکی تخم ها کلا خراب شده آمد دلیل اصلی چی می‌تونه باشه دما ۳۷.۵رطوبت ۶۰ لطفاً جواب بدید

    Reply
    • دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۵
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی هزاران پارامتر دارد و باید دقیق بررسی شود. دلیل اول ؛ تخم نطفه دار می باشد، تخم های نطفه دار ضعیف هستند. جیره مولد دارای بالانس نیست و توان بیرون آمدن از تخم را نداشتند. در زمان تخمگذاری باید ویتامین های مخصوص که رشد جنین را تقویت کند باید در دسترس پرنده قرار گیرد دلیل بعدی می توان از ساختار دستگاه نام برد ، نوع فن دائم کار و اکسیژن رسانی و فن خروجی و نوع هیتر و چرخش و…. دلیل بعدی احتمال دارد دما و رطوبت دقیق نباشد و باید با یک دستگاه تستو دقیق اندازه گیری شود. و…

  • شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۳:۱۷
    Permalink

    سلام جناب تخم غاز داخل ماشین جوجه کشی دستساز قرار دادم امروز روز ۲۵ هنوز ازشون خبری نیست و جوجه ای در نیومده وقتی عمل کندلینگ رو انجام میدم داخل تخم تیر است و فقط کیسه هوا شفافه

    Reply
    • دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۷
      Permalink

      سلام
      تخم ها به دلایل کهنه بودن و یا آلودگی مناسب جوجه کشی نبودند و یا جوجه در بین مسیر از بین رفت.

  • یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۴:۲۴
    Permalink

    سلام
    خواهش میکنم کمکم کنید
    جوجه من به دنیا اومده ولی یه مشکلی داره
    یه چیز زخمی از شکمش به یکی از پاهاش بسته شده
    فک کنم بند نافش باشه
    شکمش انگار زخم شده گوشت اومده بیرون
    و یه ذره هم دور پاش پیچیده شده نمیتونه پاش رو باز کنه
    چیکار کنم
    خواهش میکنم جواب بدید

    Reply
    • دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۶
      Permalink

      سلام
      بند ناف کامل جذب نشده و باید توسط دامپزشک بقطع و ضدعفونی انجام گیرد.

  • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۹
    Permalink

    سلام
    ببخشید من تخم غاز گذاشتم توی دستگاه حدود چند روز بین ۲۳روزگی تا ۲۶روزگی سیم رابط موتور چرخش یکی از طبقه ها قطع شده بوده ک ما متوجه نشده بودیم احتمال اینکه تخم ها خراب شده باشه هست؟؟؟ البته از روز هفتم تا الآن هر شب تخم ها آبپاشی شده و برعکس شدن

    Reply
    • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۲
      Permalink

      سلام
      چرخش در روزهای آخر زیاد مهم نیست ولی برای جابجا شدن جوجه باید چرخش داشته باشد تا در روز آخر سر جوجه در زیر بال چپ قرار بگیرد.

  • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۰
    Permalink

    سلام ، ممنون از مطالب ارزشمندی که می گذارید
    یک دستگاه دست ساز خودم درست کردم ، باز اپل بازده خوبی داشتم اما نوبت دوم که تخم مرغ لاری گذاشتم بعد از روز ۲۱ بیرون نیامدند، با توجه به راهنمایی که داشتید یک سوراخ کوچک ایجاد کردم که متاسفانه اکثرا جوجه ها کامل شده و در داخل تخم تلف شده بودند.
    مشکلی که اکثرا داشتند کامل نشدن ناف و جدا نشدن اون از بدن جوجه ها بود.
    دما ، رطوبت، چرخش همگی استاندارد و اتومات هست
    چه مشکلی داشتم که این اتفاق افتاده؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۲۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دما و رطوبت استاندارد نبود . با دما و رطوبت مناسب ، جنین در روز آخر هچر تکامل پیدا می کند. با دماسنج جیوه ای و رطوبت سنج عقربه ای صحت خطا را بررسی نمایید.

  • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ at ۱۷:۵۱
    Permalink

    سلام و درود و ممنون از مطالب مفیدتون
    علت کامل نشدن بند ناف در جوجه ها چیه ؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      به چندین عامل مرتبط می باشد، عدم تغذیه کامل توسط مولد ، نوسانات دمایی دستگاه و…

  • پنجشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۱
    Permalink

    سلام من یک دستگاه دست ساز دارم.
    الان روز ۲۱ هست و هیچ خبری نیست و تخم ها هیچ ترکی هم ندارن. دما ۳۷ و رطوبت بین ۶۷ تا ۷۵ هست.
    و برای تامین رطوبت از دستگاه بخور آب سرد استفاده میکنیم. این اشکالی نداره؟

    Reply
    • شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۷
      Permalink

      سلام
      شما باید تخم ها رو در ۷ روزگی کندلینگ نمایید و تخم های خراب را از دستگاه خارج نمایید. از لحاظ صحت دما و رطوبت باید اطمینان کامل را بدست بیاورید. رطوبت ساز اولتراسونیک برای دستگاه جوجه کشی استفاده می شود و هم رطوبت و هم اکسیژن رسانی را تسهیل می کند.

  • جمعه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۲:۳۹
    Permalink

    سلام
    نونزده روزه که مرغم روی تخما خوابیده
    یکی دوتا از تخم‌ها رو که امروز نور زدم دیدم که فقط کیسه هوا دیده میشه و باقی تخم سیاهه و فقط چند لاخ رگ معلومه
    این تخم ها سالمند؟

    Reply
    • شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۷
      Permalink

      سلام
      تو روز نوزدهم باید جوجه کامل تشکیل شده باشد و این علائمی که توصیف کردید، تخم ها بدون نطفه می باشند و مابقی تخم هایی که سیاه هستند اگر جوجه تشکیل شده و زنده باشد، در حال تپش می باشد و به مرور هچ می شوند و بهتره دیگه تا پایان دوره دست نزنید تا تخم ها سرد نشوند.

  • دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۶
    Permalink

    سلام دستگاه ایزی باتور ۹۶تایی دارم دوسری تخم مرغ گذاشتم طبقه اول تخم ها جوجه نمیش

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلف دارد. احتمال داره بدون نطفه و یا ضعیف باشند و یا دما و رطوبت اختلاف دارند.

  • دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۸
    Permalink

    سلام دستگاه ایزی باتور ۹۶تایی دارم دوسری تخم مرغ گذاشتم طبقه اول تخم ها جوجه نمیش

    Reply
    • سه شنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم ها را در روز هفتم نطفه بینی کردید؟ در روز پایانی هچر به چه صورت شدند؟

  • چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۳:۳۵
    Permalink

    سلام
    من دوتا تخم گزاشتم توی دستگاه دست ساز که خودم درست کردم الان۱۹روز است که جوجه ها به تخم نوک نزدن ایا مشکلی داره؟دماهم همینجوری اس که قبلا بوده فقط در روز ۱۸هم یه ظرف اب دیگه به دستگاه اضافه کردم ممنون میشم جواب بدین🙏🙏🙏

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۳۱
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی مرغ ۲۱ روز زمان می برد و با این حال ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعضا بطول می انجامد. دمای مرحله هچر را باید بر روی ۳۷.۲ نظیم نمایید و تهویه ۳۷.۹ و رطوبت هم ۶۵ – ۷۰ درصد .

  • چهارشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۲:۱۴
    Permalink

    سلام من دوتا دستگاه شمارو دارم یکی ۵۸۸تایی یکی هم ۲۱۰تایی اولی به عنوان ستر دومی هم به عنوان هچر.دما و رطوبت در زمان ستر ۳۷.۷ و۶۰ درصد و در زمان هچر ۳۷.۲ و ۷۰ درصد.ولی جوجه ها تکی تکی به دنیا میان شاید ۴ روز طول میکشه دنیا بیان.دلیلش چیه و چیکار کنم؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۲
      Permalink

      سلام
      جوجهها یکئ زمان هچ نمی شوند. دلایل مختلفی دارد، درصد نطفه ، مدت زمان نگهداریتخم نطفه دار ، درصد نر و یا ماده بودن جوجه و… که جوجه های نر زودتر هچ می شوند و به مرور مابقی جوجه ها.

  • پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۱:۲۵
    Permalink

    سلام دوتا سوال دارم ممنون میشم جواب بدید
    یه دستگاه ۱۲۶ تایی با بدنه یونولیت دارم تا روز ۱۸ هیچ مشکلی نداشت وقتی که به سبد هچ منتقل کردم بلافاصله بعد اینکه دستگاه رو بستم دیدم دما روی ۳۷.۷ تا ۳۸ میرسه و همونجا میمونه و مثل قبل دما کم نمیشه که لامپ دوباره دما رو افزایش بده (روند درست دما) رو همون ۳۸ مونده و پایین نمیاد وقتی در هم باز میکنم مثل قبل یکدفه دما پایین نمیاد ولی رطوبت دستگاه مثل قبل کار میکنه من فکر کردم که سنسور دچار ایراد شده ولی با دماسنج مایعات تست کردم نسبتا دقیق بودسنسور هم sh10 هست

    ایراد از کجاست؟

    من فکر میکنم به خاطر حرارت تخم ها باشه چون توسبد قرار گرفتن و یک جا جمع هست اینطور شده

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با دماسنج جیوه ای دمای تخم نطفه دار را بگیرید. اگر پایین باشد . ترموستات خوب عمل نمیکنه.

  • پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۶
    Permalink

    با تشکر از زحمات شما.تخما زیر یه هفته نگهداری میشن درصد نطفه هم بالای ۷۵ درصد هست.الان چند دوره هست اینجوری میشه قبلا تو یه روز در میومدن.

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۵
      Permalink

      سلام
      هچ موفق پارامترهای مختلفی دارد. چند مورد را ذکر میکنیم ؛ مولد با درصد نرینگی مناسب ، تغذیه استاندارد ، نور کافی ، دما و رطوبت مناسب و با کمترین خطا ، دمای محیط دستگاه و…

  • پنجشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۱
    Permalink

    سلام مهندس
    من یه دستگاه خونگی درست کردم
    درون اون تخم مرغ گذاشتم الان ساعات اول هستش
    تا اونجایی ک من اطلاع دارم دما باید ۳۷ و رطوبت باید ۶۸ تا ۷۰ باشه
    ولی من دما سنج ندارم ی ظرف آب گذاشتم کف دستگاه و هر ۸ ساعت تخم هارو میچرخونم اگه مدام آب باشه و گرمای تخم ها مناسب باشه کافیه؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۲۱
      Permalink

      سلام
      دماسنج باید حتما در قسمت وسط دستگاه قرار دهید تا اختلالات دمایی باعث تلفات نشود. حداقل هر ۲ ساعت چرخش گهواره ای و نرم داشته باشید تا نطفه به زرده نچسبد.
      برای مرحله ستر ، رطوبت ۵۵ درصد باید تنظیم شود.

  • شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۲۴
    Permalink

    سلام
    اگر یکی از تخم ها روز ۲۱ از فاصله۵سانتی متری بر روی زمین بیفته میمیره؟

    ۲. روز ۲۰ یکی از تخم هاتوی دستگاه دراومد ولی بقیشون هنوز داخل دستگاه هستن و حتی تک نخوردن و از نطفه دار بودن مطمئنم، باید چیکار کنم؟الان روز ۲۱هست و بازم خبری نیست
    لطفا بگید ممنون

    Reply
    • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۱
      Permalink

      سلام
      به جوجه شوک وارد میشه.
      تخم هایی که نوک نزدن را سوراخ ریز نمایید و اگر بعد از سوراخ کردن، خون نیومد ، هر نیم ساعت با آب ولرم (۳۷ درجه) اسپری نمایید تا به اینصورت به جوجه ها کمک کنید هچ شوند.

  • شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۴:۲۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید الا ۲۳سه روزه که ما تخم مرغ گذاشتیم توی دستگاه ولی تعداد نوک زدن وخشک شدن ونتونستن بیرون بیان،وتعدادی مردن وتعداد زیادی هنوز هیچ اتفاقی براشون نیوفتاده دلیلش چی میتونه باشه؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۸
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی موفق دلایل و زمینه های مختلفی دارد تا به سرانجام برسه . ۱. سن گله ۲. تغذیه . ۳. نسبت نرینگی . ۴. استرس . ۵. مدت زمان نگهداری تخم نطفه دار . ۶. ضدعفونی تخم نطفه دار و…
      اگر این موارد را انجام دادید . باید اطمینان کافی از سیستم کنترلر دستگاه بروید و میزان خطا و درصد اکسیژن رسانی و نوع چرخش را بررسی نمایید.
      اونایی که نوک زدن خشک شدن و از تخم بیرون نیومدن.. احتمالا رطوبت دستگاه کم بود و یا در سه روز آخر درب دستگاه را باز کردید.
      اون تخم هایی که هیچ علائمی نداشتند، بدون نطفه بودند.

  • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۳
    Permalink

    سلام دوست عزیز.ممنون بابت پاسخگویی به سوالات.من درروز۴بادستگاه جوجه کشی ۴۸تایی رطوبت دمابرای۲ساعت روی عدد۴۸بوده که پس ازمتوجه شدن به۵۸ رطوبت رورسوندم.به نظرشمااسیبی به تخم مرغ هانرسیده.باتشکر

    Reply
    • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رطوبت یا دما به ۴۸ رسیده؟ لطفا سوال خود را مجدد بفرستید.

  • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۰
    Permalink

    سلام
    تخم طاووس گذاشتم، بعد از ۹ روز دوتاشون آبکی شدن
    علت چیست؟

    و بقیه تخم ها انگار زرده یک طرف تخم مونده و سفیده آن یکطرف!!
    علت چیست؟

    ممنووون

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۸
      Permalink

      سلام
      دو علت دارد ؛ تخم ها دچار آلودگی شدند و یا مدت زمان نگهداری بالا بود.

  • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۲:۰۹
    Permalink

    سلام وقت بخیر
    روز بیست و چهارم جوجه کشی هست و تخم ها در دستگاه دستی قرار دارند و هنوز هیچ کدام بیرون نیامدند
    مشکل از چیست؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۱
      Permalink

      سلام
      باید روز هفتم نطفه بینی میکردید. تخم ها بدون نطفه و یا بدلیل عدم استاندارد ماشین جوجه آوری دستی ، رشد نداشتند و یا دارای تلفات بودند.

  • سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۸:۱۴
    Permalink

    سلام من خودم دستگاه جوجه آوری درست کردم یکی از تخم مرغ هام دیروز ۲۱ در اومد ولی بقیه تا امروز که۲۲هست بیرون نیامده احتمال داره بیرون بیان تا چقدر دیگر باید صب کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۶
      Permalink

      سلام
      تا ۴۸ ساعت بعد از پایان دوره صبر کنید تا تخم های ضعیف هم هچ شوند. و اگر نتونستند بعد از نوک زدن کامل از تخم بیرون بیان ، باید کمک کنید.

  • چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۲:۱۶
    Permalink

    سلام ما می خواهیم ده تا جوجه مرغ را به دنیا بیاوریم
    دما چند باشد؟
    اگر دما سنج و وسیلیه گرفتن روطوبط نباشد اشکالی به وجود میاید؟؟؟
    چند روز یک بار تخم ها را بر عکس کرد؟؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۳
      Permalink

      سلام
      دما مرحله ستر ۳۷.۷ درجه و باید با یه دماسنج دقیق حداقل جیوه ای ، دما را بسنجید.
      روزی ۳ مرتبه حداقل چرخش داشته باشد.

  • پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۰:۵۹
    Permalink

    ببخشید من یکی از جوجه هام ی چیزی مثل ناف بهش وصله چکارش کنم؟(سرحال سرحال هستش اما این بهش وصله)

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۱
      Permalink

      سلام
      باید توسط دامپزشک برداشته و ضدعفونی شود تا عفونت نکنه.

  • شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۱
    Permalink

    سلام امروز روز ۲۱ هست و دو تا از تخم هارو شکوندم جوجه سالم بود و هنوز زرده رو جذب نکرد و هردو مردن امکان داره روز ۲۲ در بیان؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۱
      Permalink

      سلام
      احتمالا دمای دستگاه مناسب نبود. شما گفتید روز ۲۱ جوجه تلف شده…

  • چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۲۱:۵۰
    Permalink

    سلام من ۲ تا تخم اردک تو دستگاه دست ساز گذاشتم رگ تشکیل شده بود تا روز ۲۲ هم نبض داشتن اما امروز کمی از آن را شکستم اول کمی خون با مایع ژله ای بیرون اومد ولی داخلش اثری از جوجه نبود. یعنی خراب شدن.

    Reply
    • دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۶
      Permalink

      سلام
      تخم ها آلوده بودند و باعث عدم رشد جنین شدند.

  • پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۱:۱۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید…دستگاه من گردش تخم هاش بصورت ۴۵درجه ای هست و بصورت اتوماتیک هر یک ساعت موتور روشن میشه خاستم بدونم چند ثانیه باید چرخش انجام بشه؟؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۴
      Permalink

      سلام
      مدت زمان هر سری چرخش ۲۸ ثانیه بصورت نرم باشد.

  • شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۳:۰۱
    Permalink

    سلام خسته نباشید من جوجه های بوقلمونم توی روز ۲۷ روزگی تخم را سوراخ کردن ولی از تخم خارج نشدن و مردن دلیلش رو میشه بگید ؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلفی دارد. ضعیف بودن نطفه ، عدم اکسیژن استاندارد و دمای کابین دستگاه را می توان اشاره کرد.

  • پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۴
    Permalink

    سلام من یکی از جوجه هام تخم را شکسته اما تخم خونی
    است و زودتر از موعود به دنیا اومده االان باید چیکار کنم؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۸
      Permalink

      سلام
      تا اتمام پروسه هچ درب دستگاه را باز نکنید. تا تکامل کامل شود.

  • جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰۹:۳۱
    Permalink

    سلام وقت بخیر ،تخم غاز گذاشته بودیم همشون تخمو شکستن نوکشون بیرونه الان نصف روز بیشتره همینطوری موندن؟چیکار کنیم ،چرا بیرون نمیان؟؟ممنونم

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تا موعد تکامل باید صبر کنید تا کامل از تخم بیرون بکشد و زمانیکه پر پشت گردن خشک شد ، اولین علائم برای بیرون آوردن جوجه ها از دستگاه می باشد.

  • جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۶:۲۲
    Permalink

    سلام تو روز بیستم یکی از تخم ها شکسته بود نمیتونست در بیاد کمکن کردیم ولی خون اومد
    مشکل چیه آیا میمیره

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۴
      Permalink

      سلام
      باید تا اتمام جوجه کشی صبر کنید و اگر جوجه ای ضعیف بود و توان شکستن پوسته تخم را نداشت باید کمک کنید. اگر خون اومد ادامه ندید و اجازه دهید تکامل انجام شود. و اگر خون نیومد هر ۴۵ دقیقه اسپری آب گرم ( ۳۷ درجه ) بپاشید تا کمک به بیرون آمدن کرده باشید.

  • شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۴
    Permalink

    سلام من تو دستگاه ایزی با تور۲ – ۱۳ تا تخم مرغ گذاشتم روز ۵ نطفه سنجی کردم ۸تاش سالن بود بقیش رو انداختم دور
    روز ۲۰ دوتا جوجه تخم رو شکست و یکی اون روز و دیگری فردا در اومد – و بعد بقیه تخم هارو شکستیم دیدیم وسط راه مردند

    Reply
    • سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      احتمالا اکسیژن رسانی بخوبی انجام نمی شود. باید تخم ها رو شکست تا دقیق بررسی شود، شاید جنین ضعیف بوده و تکامل انجام نشد.

  • شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۲۲:۱۸
    Permalink

    سلام الان تخم ها ۲۲ روزه هستن ولی هنوز بیرون نیامدن
    دما هم دوره ستر ۳۶ بود و هچر ۳۸
    رطوبت هم دوره ستر ۶۵ تا ۷۰ بود هچر هم ۷۰ تا ۷۵
    ولی هنوز بیرون نیامدن
    دلیل چیه

    Reply
    • سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۴
      Permalink

      سلام
      دما و رطوبت مرحله ستر و هچر را اشتباه وارد کرده بودید . برای اطلاع از جدول دما و رطوبت به بخش آموزش جوجه کشی وارد شوید.

  • چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۶
    Permalink

    سلام امروز روز ۲۱ ام، است و یکی از تخم ها ک زیر مرغ بود نوک زده شده بود من هم ب آرامی پوسته رو کندم و وفتی خاستم پوسته ی داخلی بکنم با لخته خون مواجه شدم و دیگ ادامه ندادم آیا این به جوجه آسیب نمیزنه؟؟؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۸
      Permalink

      سلام
      جوجه کشی طبیعی باید پروسه تکامل را خودش طی کنه و هر وقت اگر جوجه ضعیف بود و توان بیرون آمدن نبود ، خود پرنده کرچ کمک می کند.
      بهتره دیگه کمک نکنید.

  • پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۳:۴۲
    Permalink

    سلام تخم اراکانام زیر مرغ دراومدن ولی تو دستگاه هر تخمی در میاد غیر از اراکانا دمای دستگاه ۳۷,۷ ولی دماسنج زیر مرغ گذاشتم ۳۸,۵ و رطوبت ۳۵ بود ایا میشه دما رو تا انقدر بالا برد.ممنون میشم جواب بدید

    Reply
    • شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۱۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      اگر تخم ها همه یکدست باشند و از لحاظ نطفه داری بعده کندلینگ مطمئن باشید، باید سراغ دستگاه بروید که اگر قابلیت کالیبراسیون داشته باشد، می توانید و دما و رطوبت را کالیبره نمایید.

  • یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۰۸:۳۰
    Permalink

    سلام وقت بخیر آموزش‌ها تون عالین چرخش دستگاهم حدود ۴۸ ساعت قطع بوده یعنی تنظیمات چرخش اتوماتیک دستگاه از یک به صفر رفته بود الان روز ۱۳ ام هست یعنی تخم هام خراب شدن؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چرخش اوایل دوره یکی از ارکان مهم می باشد. که با عدم چرخش باعث چسبندگی نطفه به زرده می شود.

  • سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۰۶:۴۹
    Permalink

    سلام من دستگاه ۵۸۸تایی دارم هرسری که تخم میزاریم کمتر از نصف در میاد بیشترشون وقتی دیگه وقت تموم میشه و میشکنیم جوجه توشون هست اما انگار خشک شده اگه میتونید یه راه حل به من بگید ممنون میشم
    رطوبت رو دوران هچر رو ۷۰ میزارم الانم رو ۷۰ هس ولی خودش یهو افزایش پیدا میکنه کالیبره که میکنم میرم میام میبینم زیاد شده بجای اینکه کم بشه
    اختلاف رطوبت دماسنج رو با مانیتور تو منوی dhوارد میکنم مثلا دماسنج ۵۰ ….مانیتور ۸۰……رطوبت هپ باید ۷۰ باشه من ۳۰ تا کم میکنم تا برسه به ۵۰ درسته دیگه ؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دستگاه شما مشکل کالیبراسیون دارد . لطفا با دفتر تماس بفرمایید و یا در واتس اپ سایت پیام دهید.

  • شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۸
    Permalink

    سلام و خسته نباشید ممنونم از اطلاعات خوبتون من تو یک دوره جوجه کشی یه سری از جوجه هام دیرتر در اومدن و بعضیاشون هم نمیتونستن از تخم خارج بشن خودم از تخم درشون اوردم خیلی ضعیفن و از بقیه جوجه ها جدا شون کردم بعضیاشون هم نمیتونن وایسن به نظر شما میشه اونا سالم میمونن یا تلف میشن

    Reply
    • چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۴
      Permalink

      سلام
      نطفه ضعیف بود و بصورت عمودی به نسل بعد منتقل شد. ویتامین AD3E در آب حل نمایید تا ۳ روز یک قطره در هر لیتر آب تازه اضافه نمایید.

  • شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۴:۴۹
    Permalink

    با سلام بنده در دوره هچر هستم روز ۱۸ نطفه سنجی کردم تخم مرغ ها به اندازه یک بند انگشت سمت کیسه هوا رگ خونی داشتند وپایینترش کاملا سیاه بود موجود متحرک تکون میخورد من در ویدئو دیدم که در روز هچر نباید رگ خونی باشه ولی من در روزی که داشتم هچ میکردم اندازه یه بند انگشت به سمت کیسه هوا رگ خونی داشت ایا تا اخر روز هچر اون رگها پر میشن یا جوجه ناقص رشد کرده؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۲
      Permalink

      سلام
      اگر دما و رطوبت و اکسیژن رسانی بدرستی و دقیق صورت گرفته باشد تا پایان هچ تکامل انجام می گیرد.

  • شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۱۰
    Permalink

    سلام چرا جوجه ها وقتی میخوان از تخم بیان بیرون خونریزی میکنن؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در حالت عادی خونریزی ندارد . ولی در حالت نارس اگر کمک کنید و خونی جذب نشده باشد، خونریزی اتفاق می افتد.

  • یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۲۱
    Permalink

    سلام

    من امروز روز ۲۱ هست که تخم هارو داخل دستگاه گذاشتم
    ولی حتا یک ترک هم نخورده
    نوربینی کردم همه سالمن
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    Reply
    • سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۲۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      اجازه بدهید تا ۴۸ ساعت بعد از پایان دور جوجه کشی تکامل انجام شود و اگر این دوره گذشت باید کمک کنید و از قسمت وسط تخم ها پوسته را سوراخ کوچک نمایید و اگر خون نیامد هر نیم ساعت تخم ها را با اسپری آب ولرم ( ۳۷ درجه ) بپاشید.

  • یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۳۷
    Permalink

    سلام اگه تخمها داخل تخم زنده باشند و روز موعد رو رد کرده باشند کدام قسمت تخم رو بشکافیم

    Reply
    • سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۷
      Permalink

      سلام
      بعد از پایان دوره از قسمت وسط تخم باید سوراخ کوچکی نمایید اگر خون آمد ، ادامه ندهید و بگذارید تکامل انجام شود. و اگر خون نیامد هر نیم ساعت با فاصله بر روی تخم نطفه دارها اسپری آب گرم ( ۳۷ درجه ) بپاشیدو به مرور کمک نمایید.

  • سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ at ۲۲:۴۷
    Permalink

    سلام جوجه تخم را شکسته
    اما بعد از ۲۰ساعت بیران نیامده باید چکار کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۷
      Permalink

      سلام
      رطوبت دقیق چند درصد تنظیم کردید؟

  • چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۱۴
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر
    من امروز که روز ۲۱ ام هستش شیش تا از جوجه هایی که از تخم در اومده بودن رو از دستگاه خارج کردم ، ده تاشون رو باقی گذاشتم ،،، فقط اینکه یکی از جوجه ها جثه ی کوچیکی داره و چشماشو باز نمیکنه ، از بند نافش هم یه لخته خون آویرونه ، مشکل چیه ؟آیا راه حلی وجود داره برای چشم ها؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تکامل کامل نشده و بدلیل ضعیف بودن نطفه رشد کاملی نداشتن و باید به همان حالت داخل تخم بماند تا کامل شود و بند ناف جذب کند.

  • چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۵
    Permalink

    سلام وقت بخیر ، یکی از جوجه ها چشم هاشو باز نمیکنه ، آیا راه حلی هست؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۴
      Permalink

      سلام
      به آرامی از پشت پلک پماد نئومایسین بمالید، جوری که وارد چشم نشود.

  • پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۳
    Permalink

    سلام من دستگاه دارم و تخم اردک خارجی توش گذاشتم و اینکه همه این سوال رو کردن ولی اردک نبود می خواستم بدونم که الان ۲۸ روزه هستن و فردا ۲۹ روزه میشن الان باید تخم هارو خودم بشکنم و در نیا مدن

    Reply
    • یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مدت زمان اردک خارجی ( موسکووی ) ۳۲ – ۳۵ روز بطول می انجامد.

  • جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۲
    Permalink

    سلام، روز هجدهم هستم، داخل دستگاه بوی بدی هست، تعداد تخم ها زیاد هست نمیتونم تشخیص بدم کدوم تخم مرغ ترک داره یا شکسته که باعث مرگ جوجه و بودار شدنش هست، عایا این بوی بد برای جوجه مضر هست؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بوی تند باعث عدم اکسیژن رسانی مناسب و اشاعه ویروس داخل دستگاه می شود و تخم های نطفه دار و یا باعث عفونت بند ناف جوجه های هچ شده می شود.

  • دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۰۶:۰۱
    Permalink

    سلام
    امروز ۲۳ روز گذشته و ده تا از جوجه ها دراومدن بقیه درنیومدن. وقتی نطفه سنجی کردیم سالم بودن آیا بقیه جوجه ها هم درمیان یا دیگه وقتش گذشته؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۲
      Permalink

      سلام
      بدلایل مختلف بعده نطفه سنجی رشدی نداشتند. اگر مابقی جوجه براحتی و بدون کمک هچ شدند ، ضعیف بودن نطفه اون ۱۰ عدد می باشد.

  • جمعه ۰۴ تیر ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۴
    Permalink

    سلام
    الان تخم مرغهای من ۲۰ روز هست که زیر مرغ هستن و یکی از تخمها تلاش میکرد که از تخم بیرون بیاد که مادرشون با پاش زد که بیارش زیر خودش پوست سخت تخم مرغ شکست وصدای جوجه هم میومد ولی کمی خونریزی کرد حالا باید چکار کنم؟

    Reply
    • یکشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      اگر کامل هچ شد، باید ضدعفونی کنین تا عفونت باعث تلف شدن جوجه نشه.

  • چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ at ۲۰:۵۵
    Permalink

    سلام
    من جوجم ۲ روزه از تخم اومده بیرون اما یکی پاهاش فلج هست نمیتونه قشنگ راه بره نمیدونم چیکار کنم خوب بشه
    لطفا جواب بدید

    Reply
    • شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ویتامین AD3E بمدت ۵ روز یه قطره صبح ، یه قطره عصر داخل دهانش بچکانید.

  • چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۰
    Permalink

    سلام من یکی جوجه دارم ۲روزه از تخم دراومده اما وقتی از تخم دراومده یکی پاهاش فلج بوده نمیدونم چیکار کنم
    لطفا بگید چیکار کنم خوب بشه

    Reply
    • شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۹
      Permalink

      سلام
      می توانید پای فلج را آتل ببندید و ویتامین AD3E را بمدت ۵ روز بدهید.

  • جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ at ۰۸:۲۱
    Permalink

    سلام اقای بخشید یه سوال داشتم من رفتم تخم بوقلمون گرفتم بعد یه بنده خدایی گفت که برای ضد عفونی از عنبر نسارا استفاده کن بعد من استفاده کردم و ی ۲ساعت گذاشتم تو هوای آزاد ولی الان تو دستگاه بوی دود میده به نظرتون اشکال داره ؟؟؟

    Reply
    • شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ at ۰۹:۴۷
      Permalink

      سلام
      دود ساکن باعث خفگی جنین می شود. برای ضدعفونی می توانید از نانوسیلور استفاده کنید.

  • یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ at ۰۷:۰۹
    Permalink

    سلام
    روز ۲۱ جوجه کشی هستم
    هیچ کدوم از تخم ها شکسته نشدن
    جوجه هنگام نور بینی تکون می خوره
    به غیر از کیسه ی هوا هنوز مایع داخلش هست و جوجه کامل فضا را نگرفته
    چه باید کرد

    Reply
    • دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ at ۱۵:۴۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بدلیل ضعیف بودن نطفه و یا اختلالات دمایی و رطوبت در بعضی مواقع جوجه ها ۲۴-۴۸ ساعت بعد از پایان دوره هچ می شود و برخی جوجه ها بدلیل ضعیف بودن باید کمک کنید.

  • سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ at ۱۹:۴۵
    Permalink

    سلام من مرغ کرچ شده خیلی جوان است یعنی دیگه اصلا تخم مرغ جوجه نمی شوند

    Reply
  • یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ at ۰۳:۰۹
    Permalink

    سلام میخاستم ببینم در زمان خرید تخم نطفه دار چطور از نطفه دار بودن تخم میشود مطمعن شد. چون تا روز ۷ الی ۱۵ باید کندلینگ کرد ولی زمان خرید تخم یک یا دو روزه است. ممنون.

    Reply
    • یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      از لحاظ نطفه داری تا وقتی به دستگاه منتقل بشه نمیتونین تشخیص بدید . در مجتمع های جوجه کشی صنعتی دستگاه های کندلینگ پیشرفته موجود است که قبل از ورود میشه تشخیص داد.
      فقط از روی ظاهر و وزن ۵۰-۶۰ گرم باشد و ضمنا میشه از راه کیسه هوایی تشخیص داد که تخم ها کهنه هستند یا نه.

  • پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ at ۰۳:۴۹
    Permalink

    سلام من یک ماشین جوجه کشی دارم در مرحله ستر روز ۱۷ است این چند روز آخر جوجه کشی مثلا ساعت ۱۲ شب رطوبت دستگاه را روی ۶۰% تنظیم می کنم بعد ساعت ۳ شب نگاه می کنم رطوبت دستگاه ۵۰% است بعد دوباره آب می ریزم توی دستگاه و رطوبتش رو روی ۶۰% تنظیم می کنم بعد از ۲ ساعت رطوبتش می آید ۵۰% نمی تونم بخوابم چون رطوبتش زود پایین می آید هر وقت رطوبت دستگاه را تنظیم می کنم بعد از ۲ ساعت رطوبتش خیلی می آید پایین دمای بیرون دستگاه خوبه زیاد خشک نیست نمی دانم چه کار بکنم

    Reply
    • یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۰:۰۸
      Permalink

      سلام
      احتمالا سنسور رطوبت دستگاه ایراد دارد. رطوبت سنج عقربه ای در قسمت وسط دستگاه قرار دهید و رطوبت دقیق را بسنجید و اگر سیستم کنترلر هوشمند دارد می توانید کالیبره نمایید تا از صحت خطا خیالتان جمع شود.

  • سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۸
    Permalink

    درود برشما..من ی دستگاه خونگی دارم که دو دوره قبلی خیلی خوب نتیجه داده و همه تخمها جوجه شدن ..این دوره تخم هایی ک گذاشتم دونه دونه خراب میشن..همشونم نطفه دارن ولی کامل رشد نمیکنن ..دلیلش چیه؟
    ظرف آبم و رطوبت دستگاه تغییر ندادم ولی ممکنه بخاطر ترموستاتم باشه؟از کالیبره بودن دراومده باشه؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با گرمای هوا درصد نطفه پایین میاد و تخم ها اکثرا ضعیف هستند. باید بصورت دستی تغذیه شوند و ویتامین AD3E یکی از این موارد است که بصورت هفتگی در آب آشامیدنی اضافه نمایید/.

  • یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ at ۲۲:۵۰
    Permalink

    سلام ببخشید من به دستگاه دست ساز خودم تخم نطفه دار گذاشتم بعضی ها روز ۱۹ تخم هارو شکستن ولی نمیتونن از تخم در بیایند وقتی میخوام کمکشون کنم از پرده که کمی سوراخ میکنم خون میاد لطفا همراهی کنید

    Reply
    • چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۸
      Permalink

      سلام
      اگر رطوبت دستگاه مشکلی ندارد ، احتمال ضعیف بودن نطفه می توان بود که بخاطر کمبود کلسیم توان بیرون آمدن از تخم را ندارد.

  • سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۴:۵۵
    Permalink

    سلام
    من یه دستگاه دست ساز درست کردم و چند تخم کبک و چهارتا تخم مرغ داخل اون گذاشتم با دمای ۳۷و رطوبت ۶۰ دوتا از جوجه کبک ها بعد از ۲۲روز نوک زدن اما بیرون نیامدن بعد از حدود ۲۴ساعت برای بیرون اومدن از تخم کمکشون کردیم وقتی بیرونشون اوردیم اونها مرده بودن و دل و روده‌شون بیرون ریخته بود. جوجه مرغها هم بعد از ۲۳روز خودمون تخمشون رو شکستیم که یکیشون نصفه تشکیل شده بود و یکیشون هم که کامل بود مرده بود و دل و روده‌اش بیرون ریخته بود.
    علتش چی بوده؟
    یسری تخم کبک هم بعدتر از اونها گذاشتیم توی دستگاه و با نور دیدیم که برخیشون در حال تشکیل شدن هستن
    ممکنه برای اونهاهم این اتفاق بیفته؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه ها تکامل پیدا نکردند و کیسه زرده بخوبی جذب نشده و دما یکی از مهمترین عامل می باشد که دقیق عمل نمی کند.

  • پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۵
    Permalink

    سلام
    دیدم شما تجربه دار هستین گفتم شاید بتونین راهنمایی کنین در مورد این مشکل
    یه جفت کبوتر دارم نیوکاسل گرفتن خوب شدن، گردن کجی شون هم قرص ضد سرگیجه دادم رفع شد

    اما هنوز یکم اختلال عصبی مختصر دارن، یکم گردن کج هستن و دون زیاد میریزن کنار تا بتونن سیر کنن شکمشون رو، جفت گیری هم براشون ممکن نیست، نژاد شون کم یاب و گرونه
    اگر راهکاری به نظرتون میاد ممنون میشم تو ایمیلم برام بفرستین

    Reply
    • پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      یکی از بیماری های شایع و خطرناک در بین پرندگان میشه از نیوکاسل نام برد که متاسفانه در برخی مواقع با شدت گرفتن و عدم راه درمانی مناسب با تلفات روبرو می شوند.
      اگر کبوتر بیمار شما قادر به تغذیه هستند تا جایی که میتونه بهش غذا بدید بخصوص پروتئینی و کربوهیدرات بالا تا کم کم ضعف پرنده روبه بهبودی رود و نیازی به آنتی بیوتیک ندارد.
      اما اگر پرنده دیگر اشتها ندارد باید بصورت دستی به آن غذا دهید. می توانید از این دانه ها بمانند گاودانه، ماش، ارزن ،گندم و… البته در بعضی مواقع بدلیل گوارش ضعیف و جذب مناسب و عدم اسیدآمینه مناسب پرنده غذای داده شده را بالا می آورد و بحالت استفراغ دفع می کند. در این مورد باید به پرنده کمی سنگریزه را در غذا مخلوط نمایید و داده شود که اگر باز هم استفراغ ادامه داشت می بایست نان آب زده و نرم شده را با سرنگ به او خورانده شود.

      هر شب ۱ سی سی اکسی وت را با سرنگ کشیده و قطره قطره و در حلق کبوتر چکانده شود و بمدت ۳ روز تکرار نمایید.

      هر روز بمدت یک هفته ، ۱ حبه سیر، در سه وعده صبح و ظهر و شب تکرار کنید.

      بهمراه آب آشامیدنی کبوتر ، پودر مولتی ویتامین حل کنید و تا ۳ روز تکرار کنید. مولتی ویتامین ضعف ناشی از مصرف دارو ها را برطرف می کند. و بعد از روز سوم به بعد نیز باید اکسی وت نیز در آب پرنده حل شود.
      موفق باشید

  • جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۳:۰۵
    Permalink

    سلام من دستگاه خودم درست کردم و الان ۲۱ روز هست که تخم مرغ گزاشتم من خودم یه کمی تخم را ترک دادم و الان جوجه ها معلومه که دل دل میکنند توش و جیک جیک میکنن الان امکانش هست بیرون لیان یا نه و باید چکار کنم
    ی
    ذ

    Reply
    • یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      کمک کردن تخم هایی که جوجه ها ضعیف هستند باید در روز آخر هچر صورت گیرد تا تکامل انجام شود. بعد از سوراخ کردن تخم ها ، اسپری با دمای ۳۷ درجه هر نیم ساعت با فاصله بر روی جوجه زده شود.

  • دوشنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۹:۴۴
    Permalink

    سلام
    خسته نباشید
    جوجه ها همه در اومدن اما خیلی بی حالن و همش یه گوشه کز کردن و خوابیدن و یا ایستاده چرت می زنند!
    بیماری شون هم مسری هست چون اول فقط یکیشون داشت بقیه ازش گرفتن
    بهشون آب شکر و زرده تخم مرغ میدم
    نیازی به مولتی ویتامین و…هست؟
    چی بهشون بودم

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ at ۰۹:۳۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تا ۳ روز اول مولتی الکترولیت + آب و شکر به تمام جوجه ها بدهید. گوشه ها یا زاویه سالن را حذف کنید و دمای کف سالن را به ۳۵ درجه سانتی گراد برسانید. تا ۳ روز اول نیازی به هیچ تغذیه و آنتی بیوتیکی ندارند.

  • دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ at ۲۲:۰۲
    Permalink

    سلام بنده یه دستگاه چرخش ۳۶۰ درجه شانه همه کاره دارم داخل اش تخم بلدرچین گذاشتم بعد وقتی چرخ پیدا میکنه نوک تیزی تخم ها میاد به سمت بالا وبرمیگرده سرجای خودش (کیسه هوایی میاد سمت پایین) و گاهی وقت ها این باعث میشه که تخم داخل شانه گیر بیفته اینا بالا امدن نوک تیزی تخم باعث به وجود امدن مشکل میشه هنوز دوره دستگاه تمام نشده که ببینم نتیجه چی میشه لطفا پاسخ اینجا بگین و برام ایمیل کنین

    Reply
    • شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۰
      Permalink

      سلام
      برای چرخش ۳۶۰ ، بهترین گزینه قرارگرفتن افقی تخم ها در سبد می باشد .

  • پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ at ۲۳:۴۲
    Permalink

    سلام ۶تا از جوجه های من کامل از تخم خارج نشدن مقداری کمکشون کردم ولی خون اومد هر نیمساعت یبار آب روشون میپاشم که راحت خارج بشن ولی توان بیرون اومدن ندارن باید چکار کنم؟

    Reply
    • یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چند روز شده؟ اگر بعده سوراخ کردن خون میادتکامل پیدا نکردن و نباید ادامه دهید.

  • دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ at ۰۱:۳۵
    Permalink

    [۹/۶،‏ ۲:۱۵] سهیل: سلام
    [۹/۶،‏ ۲:۱۶] سهیل: ببخشید یه سوال داشتم
    [۹/۶،‏ ۲:۱۷] سهیل: درمورد دستگاه جوجه آوری بعد از۲۱ روز تمام جوجه ها درآمدن یکی ازتخم ها درنیامد ولی چراغ گرفتم دیدم هنوز تکان میخوره کمک کردم دربیاد ازتخم ولی متاسفانه خون آمد مشگلی پیش نمیاد

    Reply
    • چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۹
      Permalink

      سلام
      احتمالا دمای دستگاه بخصوص در دوره ستر دقیق نبود و دمای کمی بود. جنین حالت نرمال رشد طی نکرد. اجازه دهید تکامل انجام شود.

  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۴
    Permalink

    سلام من ۱۵ تا تخم مرغ داخل دستگاه ۵۸۸ تایی گذاشتم امروز روز هچ ۲۱ هست و من ۱۰۰ تا تخم دیگه هم تو دستکاه گذاشتم که اونا هنوز تو ستر هستن . من اون ۱۵ تا تخم روز ۱۹ گذاشتم کف دستگاه که دماش ۳۵ و رطوبت ۶۰ بود و امروز گذاشتم شون طبقه بالا که اونجا خوبه دما و رطوبت ش مناسبه هچ هست به نظر شما اون دو روز جوجه ها مردن؟؟ لطفا جواب بدید

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      اختلاف دمای دستگاه ۵۸۸ عددی حداکثر ۰/۷ می باشد! اینهمه اختلاف خیلیه و برا تخم ها دردسر ساز میشه. حتما باید با دماسنج مرجع دقیق یا دستگاه تستو دما و یا رطوبت را اندازه گیری و کالیبره نمایید/ این دمای پایین دستگاه فقط رشد و تکامل را به تاخیر می اندازد.

  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ at ۲۱:۱۶
    Permalink

    آخه دو روز هچ توی دمای ۳۵ بوده و الان دیگه گذاشتم شون تو طبقه بالا و میگم الان وارد روز ۲۲ شدیم اما هیچ کدوم در نیامده آیا امیدی هست ؟

    Reply
    • دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دستگاه شما دچار اختلاف زیاد هستن باید دماسنج جیوه ای دمای طبقات بالا را بسنجید تا باعث شدت گرما نباشد. با این حال چندتا از تخم ها را سوراخ ریزی نمایید اگر جوجه زنده بود و خون نیامد هر نیم ساعت اسپری آب ولرم کنید و به جوجه درآوری کمک کنید.

  • پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ at ۲۱:۴۹
    Permalink

    آخه الان روز ۲۲ شروع شده اما هیچ خبری نیست .
    آیا امیدی هست ؟؟ که در بیان . و تا کی صبر کنم ؟ و این جوجه ها به تخم های ستر لطمه نمی زنه ؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۵:۲۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بعد از پایان دوره باید چند تا از تخم ها را بصورت رندم از ناحیه وسط پوسته را سوراخ کنید اگر جوجه در حال تکامل است و خون نمیاد هر نیم ساعت با اسپری آب ولرم آبپاشی نمایید و کمک کنید تا جوجه بیرون بیاید.

  • جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۴:۵۱
    Permalink

    سلام آیا درروز ۲۱جوجه کشی مرغ به زمین بیفته یک ترک کوچیک وارد بشه میمیره

    Reply
    • دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      به جوجه شوک وارد میشه ولی در روز پایان هچر جوجه تکامل پیدا کرده و نباید مشکل خاصی بوجود بیاید.

  • یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۸:۱۵
    Permalink

    سلام.
    ببخشید اگه امکانش هست به سوالم جواب بدین.
    بنده یه دستگاه ۸۴تایی دارم و چندین بار جوجه کشی کردم.
    هر بار از ۸۴تا سی تاشون نطفه نداره میریزم دور.میمونه ۵۰تا و موقع هچ حدودا ۳۰تا جوجه در میاد و مابقی تخم ها جوجه میشن ولی از تخم بیرون نمیان.
    روز ۲۳که دستگاه رو خاموش میکنم تخم هارو میشکنم میبینم همه جوجه کامل شدن ولی بیرون نتونستن بیان.
    رطوبت و دمای دستگاهم و کاملا درسته.چرخشم اتوماتیک هست

    Reply
    • چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دستگاه شما برای چه شرکتیه؟ دما و رطوبت را با دماسنج جیوه ای و یا دماسنج و رطوبت سنج تستو کالیبره نمایید.

  • جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۱
    Permalink

    سلام درمورد جوجه کشی به وسیله ی مرغ کرچ هم مطالبی رو درج کنید با تشکر.

    Reply
  • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۰
    Permalink

    سلام دلیل اینکه جوجه ها داخل تخم مردن چیه

    Reply
    • یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلفی دارد. تخم نطفه دار ضعیف ، تخم های کهنه و یا نوسان دما… برای اطلاعات بیشتر باید از سیستم کنترلر و سنسور دستگاه مطمئن شوید.

  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ at ۲۲:۴۲
    Permalink

    سلام علت باز نشدن چشم جوجه ها چیه و برای درمانشون باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    • چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ at ۱۲:۱۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      آلودگی و عفونت محیطی می باشد.
      پماد نئومایسین را دور چشم ( بطوری که به چشم ها برخورد نکند ) بمالید. اکسی تتراسیکلین در آب حل کنید تا ۵ روز بخورند.

  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ at ۱۷:۱۵
    Permalink

    سلام وقت بخیر بعد ۲۱ روز جوجه ها(مرغ ) باز میشوند ولی هنوز کمی زرده به انها چسبیده است وبعد میمیرن مشکل از چیه ؟تخم مرغ هنوز خون داره و انتهای بدن مثل یک توده چسبیده میشه لطفا راهنمایی کنید .

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ at ۱۶:۴۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای دستگاه جوجه کشی دقیق نمی‌باشد و باید با دماسنج تستو کالیبره شود. بند ناف به آرامی با یک قیچی جدا نمایید و بر روی محل اسپری OTC بزنید.

  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ at ۰۹:۰۳
    Permalink

    سلام جوجه ها داخل تخم کامل هستند ولی قبل از بیرون امدن می میرند ویک تیکه گوشت به انها چسبیده است لطفا راهنمایی کنید

    Reply
    • یکشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بند ناف می باشد. به مرور از بدن جوجه جدا می‌شود و حتماً دقت کنید تا محل ناف آلوده نشود. می‌توانید محل ناف را با OTC اسپری کنید.

  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ at ۱۵:۳۱
    Permalink

    سلام از کجای تخم زیر مرغ کورک شده بفهمیم که بچه هاش میخواد به دنیا بیان

    Reply
    • سه شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۳
      Permalink

      سلام
      جوجه در بدو هچ ، ابتدا قسمت وسط تخم را سوراخ می کند.

  • شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۸
    Permalink

    سلام خسته نباشید 🌹🌹🌹

    ببخشید من پنچ روز پیش ۱۳ تا تخم مرغ نطفه دار گرفتم و دیروز چک کردم که دیروز روز ۴ بود دیدم فقط دوتاشون جنین داشت ممکن الان داخل تخم هنوز جنین کوچیک باشه و نتونیم ببینیم و درروز ۷ همشون داره دماشون خوبه

    Reply
    • شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ at ۱۷:۴۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بهترین زمان کندلینگ تخم ها روز ۷ جوجه کشی می باشد. و برای جوجه کشی غاز و اردک موسکووی در روز دهم نطفه بینی باید انجام شود.

  • سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۳
    Permalink

    سلام من دو تا تخم مرغ نطفه دار تو دستگاه گذاشتم هر دو جوجه ان اما یکیشو نوک زد و بیرون نیومد یکم براش تخمو شکوندیم نصفشو کند ولی هنوز تو نصف دیگشه بقیش رو هم در بیاریم؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دقت کنید تا خونریزی نداشته باشد و با فاصله اسپری آب ولرم ( ۳۷ درجه ) بزنید و این کار رو هر نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه تکرار کنید تا کمک بشود بیرون بیاد.

  • دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ at ۰۹:۵۹
    Permalink

    سلام من ۵ روز از جوجه کشیم میگذر آیا میشه در ۵روزگی بفهمیم تخم به جوجه تبدیل میشه یانه

    Reply
    • شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۵
      Permalink

      سلام
      روز هفتم برای کندلینگ مناسبه و میتوانید دقیق تر تشخیص دهید.

  • شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ at ۱۱:۳۳
    Permalink

    سلام استاد گرامی خسته نباشید
    من یه دستگاه ساختم دما همه چی تکمیل بود الان روز ۲۱ هست روز ۲۰یکی رفتم شکوندم دیدم جوجه بود و زرده تخم مرغ و روی زرده تخم مرغ رگه بود یعنی باید بیشتر صبر کنم تا جوجه ها در بیان

    Reply
    • شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای دستگاه بمقدار لازم تنظیم نبود و این بدلیل کم بودن حرارت می باشد و با این حال دیرتر از زمان موعد هچ می شوند.

  • یکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۹
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من دستگاه ساختم الان روز ۲۲هست از داخل دستگاه صدای جیگ جیگ میاد ولی هنوز نوک نزدن میشه بگین چیکار کنم باید منتظر بمونم با کار دیگه ایی کنم ممنون میشم جواب بدین

    Reply
    • یکشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۰ at ۱۲:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای دستگاه دقیق نیست باید کمک کنید و قسمت وسط تخم را به آرامی سوراخ کنید و هر نیم ساعت اسپری آب ولرم ( ۳۷ درجه ) با فاصله بپاشید.

  • پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ at ۲۱:۲۰
    Permalink

    سلام من تخم ها رو گذاشتم توی دستگاه زلزله اومد حدود ۱۶ ساعت نچرخیدن،بعد از نطفه سنجی چند تاشون زنده بودن و هستن هنوز،ممکنه در بیان؟

    Reply
    • شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بسته به روز جوجه کشی دارد اگر در ابتدای دوره باشد بدلیل چسبندگی نطفه احتمال مرگ جنین وجود دارد.

  • چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ at ۱۸:۰۳
    Permalink

    سلام من یک جوجه دارم که نمی تونه خوب راه باغ چکار کنم

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ at ۱۶:۳۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ویتامین D3 آب حل شود و تا ۳ روز تکرار کنید.

  • پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ at ۱۳:۵۲
    Permalink

    سلام ببخشید من دستگاه نیمه اتوماتیک دارم اشکالی نداره ناگهان به دما ۴۲ رسید یا ۷راب شدن ؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۴
      Permalink

      سلام شوک حرارتی باعث از بین رفتن جنین می شود.

  • شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۰
    Permalink

    سلام خسته نباشی.مفنچ من ۱۰ تا تخم گذاشته بود.و الان ۶ تاش مونده.و نور هم انداختم سیاهه ولی جوجه ها خیلی وقته بیرون نیومدن.من چیکار کنم.

    Reply
    • دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۰
      Permalink

      سلام ۲۴ ساعت بعد از دوره هچ منتظر بمانید و اگر در این مدت هچ نشدند باید تخم ها را به آرامی سوراخ کنید تا کمک کنید.

  • چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ at ۰۲:۳۷
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی خانگی دارم برق رفت حدود۵ساعت برق نداشتیم ۱۰روزه تخماتودستگاه بنظرتون تخماازبین رفتن؟

    Reply
    • چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر / اگر عایق دستگاه استاندارد باشد و دمای محیط دستگاه بالا باشذ درجه سانتی گراد باشد تو این مدت زمان مشکلی پیش نمی آید.

  • پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ at ۲۲:۴۰
    Permalink

    سلام من دستگاه جوجه کشی ساختم الان روز بیست هست که تخم مرغ گذاشتم از زنده بودن اتمینان دارم دما سی سه هست از اول جوجه کشی اما اندازه نصف بند انگشت هنوز رگه خونی هست و بقیه تخم سیاه
    آیا جوجه در میاد

    Reply
    • شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای دوره ستر ۳۷.۷ باید باشد و دمای پایین تر رشد جنین را به تاخیر می اندازد و در بعضی مواقع بدلیل ضعف جنین ، باعث تلفات می شود.

  • یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ at ۰۵:۱۸
    Permalink

    سلام.خسته نباشین.من یه تخم کبوتر دارم که برام خیلی ارزش داره،حالا سوراخ شده اندازه یه عدس،و جنین دیده میشه،تکون هم میخوره و زندست.الان دوسه روز مونده که بیرون بیاد ولی دیگه پدر مادرش روش نمیخابن.باید چیکار کنم که جوجه زنده بمونه.
    تورو خدا کمکم کنید،خدا خیرتون بده.

    Reply
    • یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم را در حوله مرطوب کنار بخاری قرار بدید. دقت نمایید دمای کنار بخاری ۳۷ باشه و رطوبت حوله بقدری باشه تا رطوبت ۶۵-۷۰ برسه.

  • یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ at ۱۸:۵۸
    Permalink

    سلام الان ۲۱روز است جوجه های من در دستگاه جوجه کشی که ساختم در نمی یاد وقتش هم گذاشته الان باید صبح در می آمد در نیامد ترک هم نخورده

    Reply
    • چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۱
      Permalink

      سلام یکی از تخم ها را سوراخ کنید و اگر جوجه ها تشکیل شده بودند باید کمک کنید تا از تخم بیرون بیایند.

  • دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ at ۰۸:۳۲
    Permalink

    سلام علت اینکه بعد در آمدن جوجه رطوبت از هفتاد میره رو هشتاد و بالاتر تا هشتادو پنج شیش چیه و تا جوجه ها رو خارج میکنم برمیگرده ب همون هفتاد بقیه دوره جوجه کشی هیچ مشکلی نیست دستداهم سالمه ایزیباتور نود و شیشتایی.دو بار جوجه کشی هم کردم درصدش هم بالا بوده

    Reply
    • پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ at ۱۸:۱۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوره هچ و زمان جوجه درآوری بخاطر رطوبت خود جوجه ، رطوبت دستگاه بالا می رود و بعد از تخلیه جوجه ها رطوبت اصلی دستگاه ماندگار می شود.

  • جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۷
    Permalink

    سلام لطفا جوابم رو بدین مرغم نوک زده بع تخم زود در آمده جوجه چی چکارکنم

    Reply
    • شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ at ۱۸:۱۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تا دو روز اول نیازی به تغذیه نمی باشد و فقط با آب و شکر + مولتی الکترولیت پذیرایی نمایید.

  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۹
    Permalink

    سلام خسته نباشید من یه دستگاه جوجه کشی کاکس ۴۸ تایی دارم خیلی خیلی سریع دمای دستگاه بالاوپایین میشه
    میشه بگین چیکار کنم این مشکل حل بشه

    Reply
    • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۵۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      لطفا مدل دستگاه را بفرمایید دیجیتاله یا آنالوگ ؟ تا چه حد دما بالا یا پایین میشه؟

  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۵
    Permalink

    سلام وقت شما بخیر.من یک دستگاه جوجه کشی معمولی درست کردم تخم هارو تو کارتن چیدم یه لامپ یه ضرف آب دماسنج ترموستات وبا یه فن کوچیک که زیاد روشنش نمیکنم شاید در روز به اندازه ده دقیقه روشن کنم، الان روز هفتمشونه وتخمهارو هم نور بینی کردم نطفه بسته شد قلبشونم میزنه دماشونم رو ۳۷ تا ۳۸ هس ولی رطوبت سنج ندارم ترموستات لاپو تا این دما میرسه خاموش میکنه بعد از چند لحظه روشنش میکنه بنظر شما مشکلی پیش نمیاد؟ آیا نتیجه میگیرم؟

    Reply
    • شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۰
      Permalink

      سلام برای اکسیژن دهی و سیرکلاسیون نیاز به فن دائم کار دارید تا بخوبی گردش هوا انجام دهد. رطوبت بخش مهم جوجه کشی می باشد که باید حتما لحاظ شود. از لامپ برای جوجه کشی بدلیل گرمای مستقیم استفاده نشه بهتره.

  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ at ۲۰:۱۸
    Permalink

    سلام
    دستگاه دست ساز دارم
    یکی از تخم هارو روز ۲۲ شکستم جوجه کامل تشکیل شده بود ولی مُرد
    الان روز ۲۵ یدونه تخم دیگه دارم دستش نکردم ولی تخم رو نشکسته جوجه میترسم بشکنم تخم رو دوباره جوجه بمیره چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    • شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ۲۴ تا حداکثر ۴۸ ساعت بعد از پایان دوره به انتظار تخم های ضعیف صبر کنید و باید قسمت وسط تخم را به آرامی سوراخ کنید تا کمک شود.

  • چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ at ۰۱:۳۰
    Permalink

    سلام خسته‌ نباشید ببخشید من دستگاه جوجه کشی اسکندر ۹۶ تایی خریدم اولین بار چند تا دیقیه ۹۰ از تخم بیرون نیامدن مرده ولی این بار الان روز ۱۵ دهم یه دونه بدون سر صدا بیرون امد دلیرش جیه هنوز توی ۱۵ روز من تعجب کردم علت چیه ممنونم چکار کنم بعداز ۲۲ روز بیقه کمکم کنم زند بموند ممنونم

    Reply
    • پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم نطفه دار قبل از ورود به دستگاه جوجه کشی در محیط گرمی نگهداری می شدند و قبل از ورود به دستگاه رشد جنین آغاز شد.

  • سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۳:۰۶
    Permalink

    سلام من یک روز زود تر جوجه ها رو بوردم داخل هچ هیچ مشکلی پیش میاد

    Reply
    • شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دما و رطوبت ستر باید تا پایان دوره کامل شکل گیرد تا باعث فلجی و یا در بعضی مواقع تلف شدن جوجه در تخم اتفاق می افتد.

  • چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۱
    Permalink

    سلام
    تخم های بلدرچین نوک زدن اما بیرون نمیان.
    دما رو ۳۷/۵ و رطوبت رو ۷۰‌ هست.
    همشون توی تخم خفه میشن ، من باید چیکار کنم . امروز روز ۱۶ هست و دسنگاه رو رو هچ هست.
    ممنون

    Reply
    • شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۱:۰۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دما مرحله ستر : ۳۷.۵
      رطوبت مرحله ستر : ۵۵
      تهویه : نیم درجه بالاتر
      ——
      دما مرحله هچر : ۳۷.۲
      رطوبت مرحله هچر : ۶۵-۷۰
      تهویه : نیم درجه بالاتر

      طبق این تنظیمات تخم های دارای نطفه قوی تبدیل به جوجه می شوند.

  • چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۰۹:۲۵
    Permalink

    سلام
    جوجه های بلدرچین نوک زدن اما بیرون نمیان.
    دما رو ۳۷/۵ و رطوبت رو ۶۹/۷۰ هست

    Reply
    • پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۰:۳۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از دوره پایان جوجه کشی باید منتظر بمانید تا تخم های ضعیف هچ شوند.

  • پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۴:۰۱
    Permalink

    میگم جوجه ها خفه شدن و بیرون نیومدن.
    منتظر چی باشم؟!!!!

    Reply
    • پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۸:۲۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دستگاه برا چه شرکتیه؟ دما و رطوبت کاذب و عدد واقعی رو نشون نمیدن/

  • جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۰:۱۲
    Permalink

    سلام الان ۲۱ روز شد ولی هیچ کدوم از جوجه ها از تخم بیرون نیامدند ولی زنده اندمن باید چیکار کنم

    Reply
    • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۷:۱۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از پایان دوره احتمال هچ تخم های ضعیف وجود دارد. تخم ها رو نوربینی کنید اگر جوجه کامل شده و در حال تکون خوردن باشد ، قسمت وسط تخم را سوراخ کنید تا کمک شود به هچ شدن.

  • دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ at ۲۳:۳۵
    Permalink

    ایا چرخش زیاد تخم غاز چه تاثیری بر روی تخم غاز میگذارد

    Reply
    • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای جوجه درآوری غاز به غیر از چرخش طبیعی دستگاه جوجه کشی ، بهتره ۳ مرتبه در روز به آرامی چرخانیده شود.

  • دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ at ۲۳:۳۷
    Permalink

    اگر دما دستگاه برای چند دقیقه بر بالا عیب نداره

    Reply
    • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دما تا چه حد بالا رفته؟

  • چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۳:۳۶
    Permalink

    باسسلام شرمنده جوجه مرغهای یک روزه من که با دستکاه خانکی به دنیا امدن چشمهاشون کلا بسته است جکارشون کنم ممنون

    Reply
    • پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بدلیل آلودگی و ضدعفونی نشدن تخم نطفه دار به این صورت در اومدند. ویتامین AD3E ثبصورت ۱ قطره صبح ۱ قطره عصر داخل دهانشان بچکانید.

  • شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۳
    Permalink

    من تخم گاشتم الان روز ۲۳ هست و هیچ کدوم از جوجه ها بیرون نیامدن و زنده هستن چرا بیرون نیامدن؟

    Reply
    • شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۰:۵۱
      Permalink

      سلام
      باید با دقت بررسی شود ، با این حال می توان ضعیف نطفه را در قدم اول بیان کرد.

  • جمعه ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ at ۰۲:۵۹
    Permalink

    سلام
    ببخشید بهترین دما و رطوبت در دوران هچر و ستر چند است؟
    و اینکه من ۹ تا تخم توی ایزی باتور ۶ گزاشتم با رعایت نکات تخم ها هم سالم هستند اما امروز که حدودا ۲۱ روز و چند ساعتی گذشته تازه اولی نوک زده ایا بقیه هم ممکنه در بیان یانه؟

    Reply
    • سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۸:۲۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دما مرحله ستر ۳۷.۷ درجه سانتی‌گراد
      رطوبت مرحله ستر ۵۵ درصد
      ✳️ ✳️ ✳️ ✳️
      دما مرحله ستر ۳۷.۲
      رطوبت مرحله هچری ۶۵-۷۰ درصد

      یه سری تخم ها احتمال داره دارای نطفه ضعیف باشد و باید بعد از ۲۴ ساعت از دوره هچ کمک شود.

  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ at ۰۰:۵۹
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر بنده دستگاه جوجه کشی فاخته ۴۲تایی خریدم تخم گذاشتم دوروز پیش ۱۳روز شد به مدت ده دقیقه برق قطع شد والان روزش همون ۱۳مونده وساعتش یه دفعه از چهل شروع شد درواقع امروز باید۱۵روز میگذشت ولی زده ۱۳روزو هشتاد ساعت.دما ورطوبتش اوکی هستش
    سه روز دیگه هم دوره هچر شروع میشه چکار کنم خواهشا راهنمایی کنید

    Reply
    • جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بحالت دستی ادامه کار انجام دهید و در پایان دوره با خدمات شرکت مربوطه در ارتباط باشید.

  • چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۲:۳۰
    Permalink

    سلام.اگه براتون امکان داره جواب سوال بنده رو بدید.
    بنده دستگاه ایزی باتور۴۸عددی دارم وچندین سال هست ازاین دستگاه استفاده میکنم.بیشترین استفاده برای تخم مرغ بود.چندباری هست تو دستگاه تخم اردک گذاشتم ولی نتیجه خوبی نداشت.همین ماه تخم اردک گذاشتم ولی توروز۲۳بچه اردکتخم رو سوراخ کرد ولی اثلانتونست از تخم بیاد بیرون بقیه روز بعدتخم رو سوراخ کردن ولی قدرت بیرون اومدن ازتخم رو ندارن بشترشون بیحالن.
    خاهشن راهنماییم کنین تا نتیجه درستی بگیرم.
    ممنون از شما

    Reply
    • جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۶:۱۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      از آنجاییکه سیستم کنترلر و سنسورهای دستگاه جوجه کشی هر برند باهم متفاوت می باشد، لطفا با خدمات شرکت مربوطه در ارتباط باشید تا دقیق خدمت شما راهنمایی کنند.

  • دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ at ۰۹:۱۵
    Permalink

    سلام
    من به تازگی یه دستگاه گرفتم و دفعه اولی هست که جوجه کشی میکنم
    روز هشتم تخم مرغ ها هست. نطفه سنجی کردم و رگه های خونی شکل داخلش دیدم
    ولی دیروز تو اینترنت خوندم و متوجه شدم نباید تخم هارو شست.من تخم ها رو با اب و دستمال شستم و ءداشتم داخل دستگاه. یعنی بنظرتون الان همشون میمیرن؟چون با شستن ماده کوتیکول از بین رفته؟ دیگه امیدی نیست؟؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۱:۱۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دور پوسته تخم مرغ یه لایه ای بنام کوتیکول وجود دارد که بعد از شستشو از بین می رود و باعث نفوذ میکروارگانیسم ها می شود و در نهایت احتمال درصد تلفات بالاتر می رود.

  • جمعه ۰۵ فروردین ۱۴۰۱ at ۲۰:۲۸
    Permalink

    سلام. من یکی از مرغ هام کرچ شده. من الان ۵ روزی هست که زیرش تخم گذاشتم. مرغ هم فقط شب ها روی تخم میخوابه و روز ها میاد بیرون .. میخواستم بدونم که الان مشکلی برای تخم ها پیش اومد یا میتونم تخم هارو تو دستگاه بزارم

    Reply
    • دوشنبه ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۵:۲۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مدت زمان زیادی تخم ها از روز بدون مرغ کرچ رو طی کردند و دمای تخم پایین اومده و مناسب نیستند.

  • پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۵
    Permalink

    سلام .الان روز ۲۱هست ولی هیچ کدام از تخم ها باز نشدن نوک هم نزدن باید چکار کنم .رطوبت ۶۷ ودما۳۷.۱

    Reply
    • سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۵:۳۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      یکی دوتا از تخم ها را به آرامی سوراخ نمایید اگر جوجه زنده بود و تخم خشک بود باید هر ۴۵ دقیقه رطوبت دستی بدهید.

  • جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۱:۱۷
    Permalink

    سلام خدمت شما تخم غاز گذاشتم تو دستگاه ۱۰ تا است امروز به هچر انتقال دادم فقد دو تاشون تو تخم تکون میخورن بقیه بیخیال به یک آلت استاده اند مثلان سیاه اند آیا بقیه مردن یاخیر جوابم رو بدید

    Reply
    • شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ at ۰۹:۴۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تا ۲۴ ساعت بعد از دوره هچ دست نگهدارید تا یکسری تخم های ضعیف هم از تخم بیرون بیان.
      تخم های سیاه بدون حرکت احتمالا خراب هستند.

  • شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۰۲:۰۰
    Permalink

    سلام.من یه دستگاه ۱۶۸ تایی دارم که سه تا راک داره.الان روز بیست نهم جوجه کشی غاز هست.طبقه اول و دوم بیشتر تخم جیک زدن اما از طبقه سوم چندتا بیشتر جیک نزدن.ممنون میشم راهنمایی کنید

    Reply
    • شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۰۹:۲۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دمای دستگاه در طبقات بالا بیشتر می باشد باید بوسیله فن دائم کار استاندارد ، دما را در تمام نقاط یکنواخت کند.

  • شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۲۳:۳۷
    Permalink

    سلام دلیل این ک جوجه ها در داخل تخم مرغ پسته های تخم بهشون چسبیده و باعث خفگی جوجه ها میشه چیه

    Reply
    • یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۵:۳۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بدلیل چرخش نامناسب دستگاه می باشد.

  • دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۴:۱۱
    Permalink

    سلام علت زودرس شدن جوجه ها چی میتونه باشه؟ از ۵۰ تا تخم مرغ ۵ تاش روز ۱۹ و ۳۰ تاش روز ۲۰ در اومدن و فقط ۴ تا روز ۲۱ در اومدن و بقیه هم خفه شدن؟

    Reply
    • سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم های نطفه دار قبل ورود دستگاه جوجه کشی در محیط با دمای بالا قرار داشتند و نطفه شکل گرفت.

  • شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۲۰:۱۴
    Permalink

    سلام الان در ۱۹ روزه که نه جوجه به دنیا آمده ونه نوک زده شده مشکل از چیست.کمک کنید

    Reply
    • چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۰:۱۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوره جوجه کشی مرغ ۲۱ روز است و باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از پایان دوره منتظر بمانید تا جوجه های ضعیف تر هچ شوند. در بعضی مواقع بدلیل ضعیف بودن نطفه باید کمک کنید و هر نیم ساعت بر روی تخم ها اسپری آب ولرم بزنید.

  • شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۶
    Permalink

    سلام من تخم زیر مرغ گذاشتم الان بیش از ۲۱ روز شده ولی هنوز جوجه رو در نیاورده
    حتی نطفه سنجی هم کردم داخل تخم ها جوجه بود ولی جوجه از تخم بیرون نمیان

    Reply
    • پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۲۳
      Permalink

      سلام
      باید تخم ها رو به آرامی سوراخ کنید تا به خروج از تخم کمک نمایید. دقت کنید اگر پر جوجه خشک بود، هر نیم ساعت اسپری آب ولرم بزنید.

  • دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۲:۰۷
    Permalink

    سلام
    الان سه روزه جوجه ها از دستگاه در امدن ولی چند تا از جوجه ها فلج شدن دلیلشو میدونم ضعیف بودن مولد ها بود
    میخوام بدونم خوب میشن یا نه اگه میشه کاری کرد راهنمایی کنید

    Reply
    • پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۱۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ویتامین AD3E یک قطره صبح و یک قطره عصر داخل حلق جوجه ها بچکانید و تا ۳ روز تکرار کنید.

  • سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۶:۴۸
    Permalink

    سلام الان ۴روزه جوجه ها از دستگاه در اومدن و چند تا شون فلج شدن میخوام بدونم میشه کاریش کرد که خوب بشن اگه دارویی هست بگید ممنون

    Reply
    • چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۴۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در روز اول محلول آب و شکر + مولتی الکترولیت بدهید و بعد ویتامین AD3E تا ۵ روز یک قطره صبح و یک قطره عصر داخل حلق بچکانید.

  • چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۶:۰۰
    Permalink

    سلام آیا باید روز ۲۱ کامل سپری شه
    یا اول رو ۲۱ جوجه ها درمیان؟؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۱۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      هچ در پایان روز ۲۱ اتفاق می افتد ولی در بعضی مواقع در موارد مختلف ، ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از پایان دوره هچ جوجه ها انجام می شود.

  • جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۱:۰۱
    Permalink

    سلام‌
    یکی از جوجه ها نوک زده بود به تخم بعد ۲۴ ساعت در نیومد
    کمکش کردم در اوردمش
    الان نافش بهش وصله
    ونمیتونه گردنش بلند کنه اما زنده است چشاش بسته

    Reply
    • یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۰:۱۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      با بتادین قسمت بند ناف را ضدعفونی نمایید و به آرامی برش بزنید.

  • دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۵:۳۸
    Permalink

    سلام وقت بخیر دستگاه ۴۲۰تایی دارم. دوروز اول دکمه ی هچر روشن بود و تخم ها نمیچرخیدن ولی دما و‌رطوبت با دوره ی ستر هماهنگ شده بود. بنظرتون تخم ها خراب شدن؟

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۷
      Permalink

      چرخش راک در روزای اول بسیار مهم و حیاتی می باشد. عدم چرخش باعث چسبندگی جنین به زرده می شود.

  • سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ at ۲۱:۱۵
    Permalink

    سلام خسته نباشید.
    میخواستم دلیل اینکه مرغ جوجه ای که تازه از تخم در اومده رو با نوکش زخمی میکنه و میکشه رو بدونم .ممنون میشم راهنمایی کنین

    Reply
    • چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۴۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل زیادی داره ، میشه این عارضه را کانیبالیسم هم نامید که میتوان با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری نمک در هر کیلو دان از بین برد.

  • جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۱۲
    Permalink

    سلام من ۲۲روزه تخم گذاشتم یکی شوند در روز ۱۹ به دنیا آمده اون یکی ها کی در می آین

    Reply
    • شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۰:۴۷
      Permalink

      سلام / زمان هچ جوجه مرغ ۲۱ روز است و جنین در زمان نگهداری جوجه ای که زودتر هچ شده تشکیل شده و زودتر هچ شد.

  • شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۲:۵۱
    Permalink

    چسبیدن نطفه به زرده باعث مرگ جوجه میشود؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بله باعث تلفات جنین می شود.

  • یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۲:۴۴
    Permalink

    سلام بزرگوار

    درست است که میگوید چرخش باید تا روز ۱۶باشد تازرده نچرخد

    و. از رو۱۶به بعد اگر نچرخد تخم باز هم جوجه می شود ؟

    باتشکر 🙏🏼

    Reply
    • سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۹:۴۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دوره جوجه کشی مرغ ۲۱ روز می باشد و سه روز آخر باید به هچر منتقل شود. چرخش در مرحله ستر انجام میگیرد.
      برای اطلاعات بیشتر در زمینه جوجه کشی با مشاور تخصصی دی کیو شاپ همراه باشید.

  • چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۷:۳۲
    Permalink

    سلام
    من یه دستگاه دارم که دست سازه من چندوقت پیش ازش جوجه در اوردم ولی یک بار دیگه تخم گذاشتم ولی الان که ۲۱ هیچ خبری نیست روز ۱۹ نتفه بینی کردم همشون زنده بودن

    Reply
  • یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ at ۰۳:۴۶
    Permalink

    سلام تخم ها در روز بیست ویکم در اومدند چن تاییشون در نیومدن یکیشونو باز کردم متاسفانه دیدم داشت جوجه میشد در روز بیست و چهارم البته نمیدونم زنده بود یا نه ولی لایه محافظ دورش سالم بود و بسیار ناراحت شدم ازین موضوع بقیرو تکان دادم و به علت نداشتن نطفه خراب شده بودند اما دوتای دیگه که احتمال میرفت سالم باشن رو دوباره زیر مرغ گذاشتیم احتمال داره جوجه بشن؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      نطفه های ضعیف نهایت ۴۸ ساعت بعد از پایان جوجه کشی هچ می شوند ، بعد از این تایم خیلی بعید است.

  • یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۲:۲۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید امروز روز ۲۳ هست یکی از جوجه ها دو روز بود که تخمو شکسته بود ولی بیرون نمیومد کمکش کردیم ولی الان تیکه ای از تخم به پشتش چسبیده و بعضی تخم ها نطفه دارن کمی از تخم هارو جدا کنیم یا نه؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۴:۵۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه ها را نباید کمک کنید. اگر کمک کنید احتمال خفگی و یا پارگی مویرگها و یا سستی پاها وجود دارد. با این حال هر نیم ساعت آب ولرم با فاصله بر روی تخم کمی اسپری نمایید تا به هچ کامل کمک شود .

  • دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۰:۲۷
    Permalink

    سلام من ۴ تخم مرغ در دستگاه گذاشتم هیچ کدوم از این تخم مرغ ها بیرون نیامده امروز روز بیستم بود یکی از آنها قسمت پایینی رو شکوندم جوجه پیداست تکان می‌خورد و رگ هاش کلفت هست نمی تونم تشخیص بدم که پر داره یانه اولین بار هست به همین دلیل تخم مرغ کم گذاشتم الان چیکار کنم ممنون میشم جواب بدین

    Reply
    • چهارشنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۵۶
      Permalink

      سلام
      جوجه ها ضعیف هستند و توان بیرون اومدن از تخم ندارند. تو این شرایط باید هر نیم ساعت اسپری آب ولرم با فاصله بر روی تخم بزنید تا کمک به هچ نمایید.

  • دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ at ۱۳:۲۱
    Permalink

    سلام.من یه جفت طوطی برزیلی دارم که تا الان ۴ بار تخم گذاشتن هر دفعه هم ۲ تا بودن ولی هیچ وقت تا الان نطفه دار نبودن.لطفا کمک کنید میترسم ماده بیش از حد ضعیف بشه.درضمن ماده پرخاشگر هم شده و با نر دعوا میکنه و نمیزاره نر هم وارد لونه بشه البته نر هم میره داخل لونه ماده سخت میگیره

    Reply
    • چهارشنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۵۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای تقویت نطفه داری می توانید از ویتامین A در تغذیه استفاده نمایید.

  • پنجشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۱ at ۰۸:۱۶
    Permalink

    سلام یکی از جوجه های من خیلی آب میخورد و بعد همش از غذا سرش رو بالا میکشد تا دوباره بیرون نیاید باید چکارش کرد ؟

    Reply
    • پنجشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      اگر دهان پرنده بسمت بالا باز میکند، احتمال انگل شایع است و باید توسط دامپزشک داروهای مورد نظر تجویز شود.

  • پنجشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۱ at ۱۸:۱۵
    Permalink

    سلام نشست رطوبت روی تخم مرغ ها در جوجه کشی ایا باعث شکست جوجه کشی می شود ممنونم در این باره توضیح بدهید

    Reply
    • شنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۱ at ۰۹:۴۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      رطوبت بالا در جوجه کشی باعث خفگی و تلفات جنین می شود.

  • یکشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۱ at ۱۶:۴۹
    Permalink

    آقا سلام و درود یه سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید بد ذهنمو مشغول کرده. زمان انتقال تخم ها به سبد هچر در حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه تخم ها خارج از دستگاه بودن میخواستم ببینم آیا در این زمان اتفاقی که واسه جوجه های داخل تخم پیش نیومده. زمان انتقالشون به سبد در گرمای امروز ظهر ۵ تیرماه بود. با سپاس فراوان بابت راهنمایی هاتون.

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۱ at ۱۶:۲۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      هر چقدر مدت زمان انتقال تخم از ستری به هچری کاهش یابد برای جوجه کشی تاثیر مثبت دارد. غیر از دما ، رطوبت و اکسیژن رسانی مهم می باشد.

  • دوشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۱ at ۱۴:۳۶
    Permalink

    سلام. در دوره هچر، بعد از نوک زدن تخم، جوجه چند ساعت فرصت داره بیرون بیاد؟! یعنی چقدر صبر کنم تا اگر لازم بود کمکشون کنم؟! بعد از سوراخ کردن جوجه چند روز زنده میمونه؟!

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۱ at ۱۰:۴۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      سته به شرایط دستگاه ( نوع تهویه ، رطوبت و دما ) داره… بصورت نرمال ۱۲ ساعت زمان از اولین نوک تا خروج جوجه می باشد.

  • چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ at ۱۶:۱۴
    Permalink

    سلام.خداقوت و تشکر از مطالب مفیدتون

    یک سوال داشتم ،من ۹ تخم مرغ زیر مرغمون گذاشتم و دقیقا روز بیست و یکم یک جوجه به دنیا اومد ولی از بقیه جوجه ها خبری نیست ،روز ۲۴ یکی از تخم مرغها را به زحمت برداشتم و آروم شکستم جوجه تشکیل شده بود و تمام بدنش کامل بود ولی مرده بود زرده هم هنوز یکم مونده بود ،الان روز ۲۶ شده ولی دیگه خبری نیست
    خود مرغ هم بلند نمیشه و هنوز امید داره
    بنظرتون دیگه فایده داره بشینه ،برای خود مرغ نگرانم ،گناه داره چون فقط سر ظهر بلند میشه غذا بخوره

    Reply
    • پنجشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مدت زمان جوجه کشی مرغ ۲۱ روز است و در بعضی مواقع برای تخم های ضعیف حداکثر ۲۴ – ۴۸ ساعت منتظر بمانید و کمک کنید.

  • شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ at ۲۱:۵۳
    Permalink

    سلام
    عرض ادب
    من ۴ تا تخم نطفه دار بوقلمون گرفتم ( جای مطمئن و به قولی ۱۰۰ درصد اطمینان دارم و قبلا هم گرفته بودم و جوجه شد )
    متاسفانه بوقلمون مادر سر مسئله ای ترسیده بود و یا نمی دونم چی رو تخم ها نخوابید
    ناچارا آوردم خونه و دردمای مناسب و رطوبت ( رطوبت رو با ظرف آب زیر یک محفظه شیشه ای دارای سوراخ برای عبور هوا و در نور مناسب و روی خاک شن دریایی نرم ( که البته زیر تخم ها دستمال نرم و تمیز گذاشتم ) نگهداری کردم . طبق تقویم روز ۱۸ تیر امروز باید جوجه می شد ترکی نداره ولی بویی نداره تخم ها و سالم هستند . تمام موارد چرخش و … هم رعایت کردم . الان ممکنه دیر در بیاد ؟ چند روز بیشتر از ۲۹ روز ؟ چه کارهایی می شه کرد ؟ ممنون می شم بفرمایید

    Reply
    • شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۲۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید ببینید دما مرحله ستر که مهمترین قسمت رشد نطفه می باشد چند درجه بود… دمای مرحله ستر ۳۷.۷ درجه باید باشد تا جنین به رشد و تکامل برسد.

  • سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ at ۱۴:۴۳
    Permalink

    سلام خوبید اگه دستگاه جوجه کشی دست ساز رو خاموش بشه به تخم مرغ اسیب میرسه

    Reply
    • شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مدت زمان خاموش بودن و نوع عایق مهم می باشد.

  • سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۰۶
    Permalink

    سلام اگه تخم مرغ داخل دستگاه ترک خورد مشکلی نداره

    Reply
    • شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باعث نفوذ و مرگ جنین می شود.

  • سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۰۸
    Permalink

    سلام خوبید من یه دستگاه جوجه کشی دست ساز دارم که دماش ۳۸ درجه ی سانتی گراد هست خوبه بعد پوسته ی تخم مرغ کمی زرد شده مشکلی نداره

    Reply
    • شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ at ۱۵:۲۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      ترک ریز بر روی تخم ها وجود دارد که باید با دقت بررسی شود و از دستگاه خارج نمایید.

  • چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ at ۱۰:۱۰
    Permalink

    سلام من ۷ تا تخم زیر مزغم گذاشتم الان روز ۲۲ هست و نتونستند در بیان و من چونکه توی تخم جیک جیک میکرد تخم رو شکوندم فقط جای نوکش خیلی آروم بعد میبینم که نوکش کجه میشه کمکم کنید چیکار کنم که نوکش صاف بشه بعد یکی هم هنوز توی تخم درست نشده چراغ قوه انداختم جوجه توش تکون میخوره ولی هنوز درست نشده و به زرده نرسیده لطفاً کمکم کنید چیکار کنم

    بار اولمه

    ممنونم ازتون

    Reply
    • شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ at ۱۶:۵۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دچار ضعف نطفه و مشکل ژنتیکی دارند. باید نر و ماده را از دو گله جداگونه تهیه کنید و در تغذیه مولد نیز باید طبق جیره تخمگذار دان در اختیارشان قرار دهید.

  • دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ at ۱۱:۱۷
    Permalink

    سلام من یه دستگاه ۹۶ تایی دارم داخل دستگاه گذاشتم روز دوم بوی زیادی میومد در دستگاه رو باز کردم یه دونه شون منفجر شده بود از دستگاه بیرون آوردم ولی هنوز بو میده دستگاه کمی مشکلی نداره

    Reply
  • شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ at ۱۵:۳۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید ببخشید الان من روز ۲۰هستش ویه دستگاه دستساز دارم روز ۱۸داخل تخم نوربینی کردم سیاه بود الان نه تکون خورده نه نوک زده

    Reply
    • دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ at ۱۸:۵۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بهنگام نوربینی در روز ۱۸ باید جوجه کامل در حال تکان خوردن باشد. غیر این جوجه تلف شد.

  • جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ at ۱۲:۴۶
    Permalink

    سلام من ۸ تا تخم نطفه دار ابریشمی زیر مرغ ابریشمیم گذاشتم امروز روز ۲۱ اومه تخمی بار نشده دیروز مرغم به اشتباه یک جای دیگه خوابید ایا جوجه ها مردن؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در روز ۲۱ جوجه کشی ، باید جوجه ها تخم ها را سوراخ کرده باشند و از تخم ها بیرون بیایند… که تخم ها بدون نطفه و یا ضعیف بودند.

  • پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ at ۱۷:۰۰
    Permalink

    سلام خسته نباشید من یه فیلم دیدم دستگاه جوجه کشی درست کرد و بعد از ۲۱ روز تبدیل به جوجه شد
    منم درست کردم و جوجه نشد علت چی بوده ؟؟
    یعنی این فیلما که در اینترنت برای ساخت دستگاه جوجه کشی نشون میدن دروغه

    Reply
    • شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ at ۱۸:۲۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای ساخت دستگاه جوجه کشی باید بطور دقیق تمام پارامترها را رعایت نمایید. ائم از سیستم کنترلر PLC ، سنسورهای دقیق دما و رطوبت ، تهویه ، رطوبت ، چرخش گهواره ای ، مکنده و دمنده و… که باید تمام این موارد بصورت اصولی انجام و تست شود. و مرحله بعد تهیه تخم نطفه دار مطمئن که بسیار مهم می باشد.

  • شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ at ۱۵:۵۵
    Permalink

    سلام من تخم گذاشتم زیر مرغ الان ۲۵ روزه خبری ازشون نیست نور هم میندازم زرده یه جا ثابت واستاده است

    Reply
    • شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ at ۱۸:۱۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم ها بدون نطفه هستند.

  • دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ at ۲۰:۰۳
    Permalink

    سلام خسته نباشید من جوجه ها کامل میشن درون تخم ولی در نمیان آیا دستگاه مشکل داره.چون هم رطوبت و دما کامل تنظیم میکنم

    Reply
    • سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ at ۱۰:۰۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه هایی که داخل تخم تلف میشن پرهای خیسی دارند؟

  • دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۳
    Permalink

    سلام امروز ۲۳ روز هست دستگاهم هم رو خودم ساختم روز نوزدهم یک رو شکستم توش جوجه بود کیسه هوایی جوجه ها هم بسته شده چکارش باید کنم

    Reply
    • دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ at ۱۶:۱۰
      Permalink

      سلام
      باید کمک کنید تا هچ بشوند و هر نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه آبپاشی آب ولرم با فاصله بر روی تخم ها اسپری نمایید.

  • چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ at ۱۶:۰۶
    Permalink

    سلام من یک مرغ دارم که کرچ شده و ۲۳ روز هست که روی تخم ها خوابیده ولی تخمی باز نشده .دلیلش چی هست؟
    هنوز روی تخم ها خوابیده میشه دوباره زیرش تخم بزارم
    چون هنوز روی تخم ها نشسته و بلند نشده

    Reply
    • چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ at ۱۶:۲۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم ها یا بی نطفه بودن و یا جوجه ها داخل تخم تلف شدند. بله اگر مرغ کرچ بر روی تخم بلند نشده می توانید مجدد تخم نطفه دار قرار دهید.

  • سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ at ۲۳:۳۸
    Permalink

    سلام وقتتون بخیر
    خوب هستید
    من ۲۳روز تخم ها درون دستگاه هست ولی بیرون بیرون نیومده تخم ها تکون میخوره ولی بیرون نیومدن روز ۲۱ نگاه کردم جوجه ها زنده بودن ورک داشتن ولی. بیرون نمیان علتش چیه

    Reply
    • پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ at ۱۸:۴۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      باید کمک بشه و از قسمت وسط تخم به آرومی سوراخ نمایید و هر ۴۵ دقیقه با اسپری آب ولرم ( ۳۷ درجه سانتیگراد ) با فاصله بر روی تخم ها اسپری نمایید.

  • پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۵:۲۴
    Permalink

    سلام وقت بخیر ده تا تخم اردک زیر مرغ گذاشتم یکیش جوجه دراومد یکی از تخم ها خراب شد بقیه هنوز در نیومدن از کجا بفهمم تخم اردک سالم است

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۷:۱۴
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم ها را به آرامی از قسمت وسطش سوراخ کنید تا متوجه شوید.

  • یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ at ۲۲:۵۴
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من ی راهنمایی میخواستم اونم اینه که من دستگاه ایزی باتور ۶ دارم و تخم مرغ داخلش قرار دادم و اشتباهی یک روز زودتر تخم هارو به دوره هچر بردم یعنی روز هجدهم بردم به دوره هچر و امروز روز ۲۲ ام هست ولی اثری از جوجه ها نیست تخم ها نه ترک خوردن نه چیزی شدن عین همون روز اولن، نطفه سنجی هم کردم کاملا سیاه بود چه کار کنم

    Reply
    • سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۲:۰۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      قسمت وسط تخم به آرومی سوراخ نمایید اگه جوجه ها زنده بودند و پرهای خشک داشتند باید هر نیم ساعت اسپری آب ولرم بر روی آنها مه پاشی کنید تا به هچ کمک شود.

  • چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ at ۰۱:۳۷
    Permalink

    سلام وقت بخیر ببخشید من داخل دستگاهم تخم مرغ گذاشتم و ۲۲روز هستش و جوجه ها تخم را سوراخ نکرده اند و تخم را نطفه سنجی کردم و جوجه تکون میخورد زنده بود میخواستم ببینم چرا در نیومدند ممنون میشه اگر زود پاسخ دهید

    Reply
    • پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۰:۵۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      دلایل مختلفی دارد یا از رطوبت پایین دستگاه میشه گفت و یا نطفه ضعیف. با این حال باید به آرومی قسمت وسط تخم ها را سوراخ نمایید و با فاصله هر نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بر روی تخم ها اسپری آب ولرم نمایید.

  • جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ at ۲۰:۴۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید ببخشید الان جوجه ها روز ۲۲اخراش هست ومی خواد به روز ۲۳بره از ۶تا امروز یکیش درامد اما بقیه هنوز درنیامده وقتی تخم شکستم خون امد مشکلی نداره که اگه خون بیاد بعدش هم با اب ولرم اسپری کردم جوجه ها نوک می زنند وتکان هم می خورند اما تخم مرغ ترک بر نداشته است

    Reply
    • دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ at ۱۷:۵۳
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      جوجه ها بدلایل مختلفی مثل دمای پایین، هنوز کامل نشدند. وقتی در هنگام کمک کردن خون مشاهده کردید ادامه ندید و هر ۴۵ دقیقه با فاصله اسپری آب ولرم ( ۳۷ درجه ) بزنید تا تکامل پیدا کنند.

  • جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۳:۱۹
    Permalink

    سلام سال ن رو به شما تبریک میگم ممنون ازینکه پاسخ سوالات مارو میدین…
    من یه داتیکس۵ دارم الان روز ۱۶ هستش و دما و رطوبت از اول تنظیم بوده ولی تاحالا بازش نکردم دستگاهو میخاستم بدونم الان باز کنم واسه نطفه سنجی اشکال نداره یا اصلا احتیاجی هستش؟؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۱:۲۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بهترین روز نطفه سنجی تخم های کوچک روز ۷ جوجه کشی و سایر پرندگان روز دهم می باشد. که باید حتما انجام شود تا تخم های بدون نطفه و آلوده از دستگاه خارج شوند. با اینکه مدت زمان زیادی گذشته با احتیاط کامل و بدون کمترین شوک حرکتی و دمایی با کمترین زمان نطفه سنجی انجام شود.

  • شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ at ۰۱:۰۹
    Permalink

    سلام خدمت شما خسته نباشید وخداقوت
    من جوجه تو دستگاه جوجه کشی خانگی دست ساز گذاشتم
    العان روز ۲۱
    تخم مرغ رو دراوردم ازدستگاه یکم شکوندم دیدم داره خون از تخم مرغه میاد ولی جوجه داشت نفس میکشید اون خون نشانه چیه

    Reply
    • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۵:۴۵
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      هنوز کامل نشد و نباید تخم ها رو سوراخ می کردین . هر وقت با کمک کردن به این مرحله رسیدین دست نگهدارین و هر نیم ساعت با فاصله اسپری آب ولرم بزنید .

  • دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ at ۲۳:۴۶
    Permalink

    سلام من صبح رفتم دیدم دستگاه خامش شده دما رسیده بود به ۲۰ روز خور هم هست آیا مردن

    Reply
    • سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۷:۲۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چند ساعت خاموش بود؟ در زمان قطعی برق و یا خاموش شدن دستگاه به هردلایلی ، عایق بندی دستگاه و دمای محیط بسیار مهم می باشد تا پرت انرژی دیرتر انجام گیرد.

  • دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۷:۱۷
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    من تخم لاری گذاشتم داخل دستگاه
    روز سوم رفتم دیدم خیلی بوی بدی میاد بعد روی یکی از تخم روش سوراخ شده و ازش ریخته بیرون دلیلش کم یا زیاد بودن دماعه یا رطوبت یا یه چیز دیگه

    Reply
    • پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۶:۲۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم های فاسد باید از دستگاه خارج بشوند . این تخم هم آلوده بود و باید بعد از خروج ضدعفونی نمایید.

  • چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۲:۴۸
    Permalink

    سلام خسته نباشین…دستگام روز دوم ۱۰ساعت چرخش نداشت روز اول کاملا صحیح میچرخید ولی وقتی روز دوم دقت کردم ۱۰ ساعت چرخش نداشته بعدش درستش کردم دوباره موتور چرخیدن رو….آیا این ده ساعت نچرخیدن توی روز دوم تخما رو خراب کرده یااینکه مشکلی نداره؟؟

    Reply
    • پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۷:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مشکلی از این بابت پیش نمیاد.

  • سه شنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۸:۵۵
    Permalink

    سلام خسته نباشید
    امروز روز ۱۸ جوجه کشی تخم مرغه گذاشتم من نزدیک ۶ ساعت یادم رفت فیش چرخیدن شونه رو جا بزنم اتفاقی می افته؟

    Reply
    • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۸:۳۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در پایان جوجه کشی در فاصله زمانی ۶ ساعته چرخش زیاد مهم نیست و مشکلی بوجود نمیاد.

  • چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۰۰:۰۴
    Permalink

    سلام تخم بوقلمون گذاشتم تو دستگاه از توی تخم صدا میاد اما هنوز خبری نیست چکار کنم

    Reply
    • چهارشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۷:۱۶
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تکامل جوجه داره انجام میشه و تا ۳ روز آخر بر کنید تا از تخم بیرون بیاد.

  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۰۰:۴۴
    Permalink

    سلام عرض ادب یکی از جوجه هام تخم مرغ رو شکسته بود ولی پوسته داخلی جدا نشده بود من هم بدون احتیاط آن را کشیدم و همراه پوسته بند ناف هم آمد و الان نیمی از زرده بیرون جوجه است اگر راهنمایی کنید که چه کاری انجام دهم ممنون میشم

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۸:۱۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در زمان هایی که جوجه ضعیفه و توان بیرون اومدن نداره باید هر نیم ساعت آبپاشی ولرم ( ۳۷ درجه ) کنید و به مرور کمک کنید تا بند ناف کاملا جذب شود و هچ کامل انجام گیرد.

  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۰۸:۲۹
    Permalink

    سلام و عرض ادب
    بنده تعدادی تخم گذاشتم زیر مرغ
    الان روز ۲۲ هست فقط یکی از تخم ها یه سوراخ داره و صدای جوجه میاد
    بقیه هنوز خبری نیست
    (حس میکنم پوسته تخم سفت هست)
    چکار باید بکنم
    میتونم خودم پوست رو بشکنم؟

    Reply
    • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۶:۵۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      زیر مرغ با دستگاه جوجه کشی متفاوته.
      اگر چنین اتفاقی برای دستگاه میوفتاد ، میگفتیم تخم ها را به آرامی سوراخ نمایید و هر نیم ساعت بر روی تخم ها اسپری آب ولرم بزنید.

  • شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۸:۳۶
    Permalink

    سلام من اولین بارمه که تصمیم به جوجه کشی گرفتم . یه کارتن بزرگ انتخاب کردم و زیرش پشم گذاشتم . قسمتی که لامپ گذاشتم رو با در قابلمه و حوله تا بالا پوشوندم تا حرارت مستقیم و نور به تخم ها نخوره. و ته حوله رو انداختم تو ظرف آب. از ۲۳ تا تخم ۴ تا نطفه نداشت . ۴ تا هم نیمه راه مردن . الان ۲ تاش به دنیا اومده و ۳ تاش ترک داره. خیلی ذوق زده ام

    Reply
    • پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۸:۰۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      خداروشکر که سری اول تا به اینجای کار با موفقیت سپری شد. دقت نمایید دما مرحله هچر ۳۷.۲ و رطوبت ۶۵-۷۰ درصد در نظر بگیرید.

  • چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ at ۰۱:۴۹
    Permalink

    سلام داداش میگم روز ۱۷ هست از روی تخم مرغ شیره به رنگ زرد میزنه بیرون خیلی‌ بد بود هست دلیلش چیه؟

    یعنی تخم خراب شده !

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ at ۲۰:۵۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تخم فاسد و آلودگی ویروسی دارد. باید بلافاصله بعد از خروج ، دستگاه را با اسپری نانوسیلور ضدعفونی نمایید.

  • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۳:۳۰
    Permalink

    سلام یکسری از جوجه های من تو دستگاه بیرون اومدن اما یکسری ک شکوندم داخل تخم جوجه بودن ولی حتی بعد از گذشت۲۰-روز تخم بلدرچین بیرون نیومدن علتش چیه

    Reply
    • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۶:۵۹
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چند درصد نتونستن از تخم بیرون بیان؟ بلدرچین ها در بین پرندگان راحت ترین هچ را دارد و با حداقل ها تبدیل به جوجه میشن.

  • پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۷:۳۹
    Permalink

    از ۵۰۰تا ۱۵۰تا البته بگم دستگاه دست ساز هست و اینکه تخم ک خریداری کردم درشت و کدر بود بیشتری، و اینکه ۳ بار برای بالا بردن رطوبت اب جوش ریختم دما هم رسید به ۴٠درجه ایا دما زیاد باعت بیرون اومدن نشد یا نطفه ضعیف تخم تشکر اگر جواب بدین

    Reply
    • دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ at ۲۰:۵۴
      Permalink

      سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت و بررسی به بخش انواع دستگاه جوجه کشی مراجعه بفرمایید.
      آب جوش باعث دمای بالای دستگاه و خفگی جنین می شود و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
      برای تولید رطوبت از آب معمولی و بدون رسوب استفاده کنید. در دستگاه های تولیدی شرکت از رطوبت دیسکی و اولتراسونیک استفاده شده تا رطوبت نرمال مورد نیاز در مرحله ستر و هچر تامین شود.

  • جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۵:۱۲
    Permalink

    من به روش سنتی استفاده کردم جوجه ای که نوک زده بود تخم رو از تخم در آوردم برا جوجه مشکلی ایجاد نمی‌کند ؟

    Reply
    • یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ at ۱۱:۲۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در این حالت جوجه از لحاظ جسمانی ضعیف می باشد و باید با ویتامین AD3E تقویت کنید

  • جمعه ۰۲ تیر ۱۴۰۲ at ۲۱:۳۶
    Permalink

    سلام من زیر مرغ تخم گذاشتم روز ۳ هست همه نطفه دارند ولی مرغ ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه ری تخم ها ننشسته بود برای تخما مشکلی پیش اومده از بین رفتن؟

    Reply
    • شنبه ۰۳ تیر ۱۴۰۲ at ۱۹:۲۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تقریبا ۱ ساعت بعد از دوره جوجه کشی بافت عصبی و.. تشکیل می شود.

  • پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ at ۱۴:۴۲
    Permalink

    سلام من یه مرغ داشتم که تخم گذاشته بودم زیرش یکی از جوجه ها بخاطر ناتوانی بیرون آمدن تخم داشت میمرد من خیلی خیلی با احتیاط با دستکش تخم رو شکوندم و خودش بیرون اومد و بزرگ شد

    Reply
    • دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ at ۱۵:۵۲
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      در مواقعی که نطفه ضعیف هستند می توان چه در جوجه کشی سنتی ( مرغ کرچ ) و چه صنعتی ( دستگاه جوجه کشی ) کمک کرد و به آرامی تخم ها را سوراخ نمایید و اگر با جدا کردن پوسته خون نیومد باید هر نیم ساعت با آبپاشی آب ولرم کمک کنید تا جوجه هچ شود.

  • پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ at ۱۵:۰۹
    Permalink

    سلام من چند تا تخم گذاشتم زیر مرغ لاری الان ده روزی میشه و اینکه چراغ میندازم ب تخما رگ های خونی نشون میده بنظرتون جوجه ها سالمن یا مردن. واینکع بوی سرخ کردنی و کباب باعث خرابی تخم ها میشه یان لطفاً جواب بدین ممنون

    Reply
    • جمعه ۰۵ آبان ۱۴۰۲ at ۱۹:۲۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      بعده یک هفته در زمان نوربینی، تخم های نطفه دار ، داری رگه های عنکبوتی در حال تپش می‌باشند.
      بهتره جوجه کشی در فضایی با اکسیژن تازه انجام گیرد.

  • یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ at ۱۰:۲۲
    Permalink

    چرا مرغ من دو ساعت بعد بدنیا امدن جوجه ها آن ها را میکشد

    Reply
    • سه شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ at ۱۷:۳۸
      Permalink

      سلام عجیبه واقعا..
      جوجه ها را بعد از هچ شدن از مادر جدا کنید.

  • سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۳:۵۸
    Permalink

    سلام من تخم مرغ هام ۳ روز هست که داخل دستگاه هست دستگاهشو خودم درست کردم درجش همیشه می‌ره رو ۴۰/۴۱/۴۲ درجه اشکال ندارد

    Reply
    • چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ at ۱۷:۵۸
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      چنین دمایی برای جنین ضرر داره. باید دمای مرحه ستر روی ۳۷.۷ تنظیم نمایید.

  • سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۳:۵۹
    Permalink

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم چرا نوک جوجه غاز داخل تخم کج میشه؟ کاملا به بالا پیچ میخوره از بین۳۰عدد سه تا اینطوری شدن

    Reply
    • سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۷:۰۰
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      مشکل ژنتیکی دارند/

  • پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۵:۳۰
    Permalink

    سلام من دیروز تخم ها رو گذاشتم توی دستگاه امروز صبح دو ساعت برق ها رفت دما اومده بود روی ۲۸ آیا تخم ها خراب شدن تخم غاز هستن

    Reply
    • جمعه ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۷:۲۷
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      تو زمان دو ساعت مشکلی پیش نمیاد، باید در زمان قطعی برق اگه عایق دستگاه ضعیفه، دمای محیط بالاتر ببرید.

  • سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ at ۰۹:۴۹
    Permalink

    سلام تخم غاز میزارم داخل دستگاه بعد ۲۶ روز میمیرن وتعداد خیلی کمی بعد از ۳۰ روز در میان دما و رطوبت خوبه علتش چیه

    Reply
    • جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ at ۱۲:۰۱
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای هچ جوجه غاز به چندین عامل اصلی نیازمندیم؛
      تخم نطفه دار مناسب و تازه، دستگاه جوجه کشی با اصالت و با کیفیت، ضدعفونی مناسب تخم نطفه دار غاز ،دمای محیط و..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *