کسب سود از پرورش پرندگان زینتی

4.1/5 - (8 امتیاز)

جوجه کشی و پرورش پرندگان در بین سایر مشاغل بعنوان مشاغل پر سود محسوب می شود که با حداقل سرمایه اولیه می توانید بصورت ماهانه درآمد خوبی داشته باشید. در بین پرندگان ، جوجه کشی و پرورش پرندگان زینتی سود بالا و سرشاری دارد که می توان با مشاوره از مهندسین خبره وارد این کسب و کار پر سود شد. برای افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کارهایی پر سود هستند، حاشیه سود پرورش پرندگان زینتی به قدری است که جزو مشاغل پربازده محسوب می گردد. به نحوی که برخی پرورش دهندگان که در زمینه گونه های مختلف پرندگان زینتی فعالیت دارند، به درآمد های میلیاردی نیز دست یافته اند.

همانطور که می دانیم پرندگان زینتی در بازار بسیار گران قیمت هستند. بعنوان مثال هر کاسکو بعنوان یکی از ارزان ترین گونه های زینتی در بازار پرندگان، حداقل ۴ الی ۵ میلیون تومان قیمت دارد. که بخش قابل توجهی از این قیمت، سود پرورش دهنده آن است.

در نتیجه با پرورش پرندگانی که سود فروش بالاتری دارند و پر طرفدار تر نیز می باشند، می توان کسب و کار پر درآمدی داشت.

راهکارهای کسب سود از پرورش پرندگان زینتی

یکی از بهترین روش های کسب درآمد در این حوزه اقدام به جوجه کشی از پرندگان زینتی گران قیمت و پر طرفدار می باشد. برای این منظور اولین قدم خرید دستگاه جوجه کشی مناسب و سپس تخم نطفه دار پرنده مورد نظر می باشد. در انتخاب پرنده مورد نظر خود به قابلیت های آن گونه بعنوان مثال سخنگو بودن توجه کنید. برخی از گونه های زینتی از یک ماهگی قابلیت آموزش دیدن را دارند. توجه به این عوامل به پرورش دهندگان کمک می کند که در کوتاه ترین زمان ممکن به سود مورد نظر خود برسند.

امروزه به مدد دستگاه های جوجه کشی دقیقی که در دسترس هستند و قیمت مناسبی نیز دارند، فرآیند جوجه کشی و پرورش پرندگان بسیار ساده تر شده است. البته فرآیند جوجه کشی از پرندگان زینتی دارای حساسیت بالاتری می باشد و تخم نطفه دار این گونه ها نیز گران قیمت تر است. بنابراین بهتر است از دستگاه های با کیفیت با راندمان بالا استفاده کنید.

برای اینکار دستگاه های جوجه کشی خانگی گزینه بهتری هستند. زیرا به دلیل دقت بالاتر در کنار ظرفیت کمتری که دارند، راندمان جوجه کشی را به حد قابل توجهی افزایش می دهند.

معرفی ۵ گونه زینتی پر سود

مهمترین قدم در شروع این کسب و کار پر سود، انتخاب پرنده مناسب است. برای اینکه بیشترین سود را در حوزه پرورش پرندگان زینتی به دست آورید. مهم است گونه ای را شناسایی و انتخاب کنید که پر طرفدار و محبوب باشد و حاشیه سود و فروش بالایی داشته باشد. در ادامه به معرفی چند گونه پر طرفدار که فروش بالایی دارند می پردازیم.

کسب درآمد از عروس هلندی

عروس هلندی یکی از گونه های محبوب دوستداران پرندگان است که به دلیل سخنگو بودن امروزه فروش بالایی دارد. تقریبا می توان گفت که عروس هلندی پر فروش ترین گونه زینتی در ایران می باشد. به طوری که امروزه کمترین قیمت فروش این پرنده حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان است که این رقم بر طبق نژاد و سن می تواند متفاوت باشد. بنابراین حاشیه سود پرورش عروس هلندی مورد توجه علاقه مندان بسیاری قرار گرفته است.


با توجه به اینکه نگهداری از عروس هلندی و پرورش آن نیاز به تجهیزات خاص گران قیمت ندارد، مورد اقبال بیشتری واقع شده است. البته عروس هلندی ها بسیار پرندگان حساسی هستند و باید به شرایط تغذیه و قفس آنها توجه ویژه ای داشت. زیرا در غیر این صورت با افسرده شدن پرنده مواجه می شویم که مانع از سخنگویی آن نیز می گردد.

سود پرورش قناری

قناری ها از پرندگان قفسی پر طرفدار هستند که قابل تربیت کردن نیز می باشند. این پرندگان عمر طولانی بین ۱۵ تا ۲۰ سال داشته، جوجه کشی و تکثیر آن بسیار متداول است.

امروزه حتی افراد معمولی علاقه مند نیز به تکثیر قناری می پردازند و جوجه های آن را می فروشند. یکی از دلایل پر طرفدار بودن پرورش قناری ها نیز نیاز به سرمایه اندک برای خرید این پرنده و تکثیر آن است.

سود کاسکو

با توجه به اینکه کاسکو ها یکی از گران قیمت ترین پرندگان زینتی هستند که اغلب سخنگو نیز می باشند، افراد زیادی به پرورش آن علاقه مند هستند. پرورش دهندگان زیادی به دلیل حاشیه سود بالای فروش کاسکو اقدام به جوجه کشی و پرورش کاسکو نموده اند. این گونه از پرندگان اغلب در سن پایین به فروش می رسد، در نتیجه کمترین هزینه نگهداری را برای پرورش دهندگان به دنبال خواهد داشت. این امر به افزایش هرچه بیشتر حاشیه سود پرورش کاسکو نیز می انجامد.

درآمد پرورش پرندگان آبی

گونه هایی مانند اردک، غاز و … جزو پرندگان آبی هستند که بازار فروش داغی دارند. زیرا نگهداری از این پرندگان بسیار راحت و کم هزینه تر و در نتیجه سود نهایی تکثیر آنها نیز بیشتر است. غاز و پرندگان مشابه که آب زی هستند گوشت لذیذی نیز دارند که از این منظر نیز افرادی علاقه مند به پرورش این پرندگان و فروش آنها هستند.

به دلیل قیمت نسبتا بالای گوشت پرندگان آبی نسبت به طیور خوراکی مشابه، این گونه ها نیز گران قیمت و سود حاصل از پرورش آنها قابل توجه است.

پرورش و کسب درآمد از مرغ عشق

مرغ عشق ها پرندگان اجتماعی و زیبایی هستند که به زندگی گروهی علاقه مند می باشند. این گونه از پرندگان زینتی در صورتی که در شرایط مساعد با تغذیه با کیفیت نگهداری شوند، به سرعت تکثیر می شوند. همین امر سبب محبوبیت بیشتر این پرنده در بین مردم عادی و پرورش دهندگان شده است. زیرا با اندک سرمایه اولیه نیز می توان چند جفت از این پرنده را خرید و اقدام به جوجه کشی و تکثیر آن کرد.

سود پرورش مرغ عشق

 

سود قطعی

اگر قصد راه اندازی سالن پرورش پرندگان زینتی را دارید حتما در نظر داشته باشید که رد ابتدای کار خود نمی توانید به فکر کسب سود و درآمد باشید. زیرا در ابتدا تعداد پرندگان شما کم می باشد و لازم است کل سرمایه و انرژی خود را به تکثیر آنها معطوف سازید.

برای اطمنیان از کسب سود قطعی، دو فاکتور میزان علاقه شما به اینکار و بهره مندی از تخصص کافی اهمیت بسیاری دارند. زیرا این دو عامل اثر مستقیم بر رسیدن به درآمد کافی از این حرفه را دارند.

حتما پیش از شروع کار خود با افراد خبره و قدیمی تر مشورت کنید و از آنها بخواهید تا تجربیات خود را در اختیارتان قرار دهند. همچنین می توانید از کلاس های مربوطه و محصولات آموزشی نیز استفاده کنید. زیرا برای راه اندازی یک سالن پرورش ۱۰ متری و یا ۱۰۰۰ متری هر دو به یک اندازه تخصص و مهارت نیاز دارید.

جوجه کشی

پرورش دهندگان پرندگان زینتی دغدغه ای بعنوان نبود دستگاه جوجه کشی مطمئن برای جوجه کشی از این نوع پرندگان خاص بودند تا بدون مشکل هچ استانداردی داشته باشند. جوجه کشی پرندگان زینتی بدلیل تعداد تخمگذاری کم و  ارزشمند بودن و قیمت بالای تخم نطفه دار بسیار حساس و در هر دستگاهی ممکن نمی باشد که با دقت هچ انجام دهد. به همین ترتیب کارشناسان ما دستگاهی هوشمند طراحی کردند تا دغدغه اصلی پرورش دهندگان پرندگان زینتی را برطرف نمایند. دستگاه جوجه کشی هوشمند داتیکس ۵ مختص پرندگان تزئینی می باشد که می توانید وارد بخش محصولات شوید و ویدئو آموزشی دستگاه را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

کسب و کار پرورش پرندگان علی الخصوص گونه های زینتی تفاوت های بسیاری با سایر مشاغل دارد. زیرا در این حرفه سر و کار شما با موجودات زنده ای خواهد بود که مسئول سلامت و حفظ جان آنها می باشید. بنابراین اگر به دنبال کسب درآمد و حاشیه سود قطعی از این حرفه هستید، حتما قبل از راه اندازی سالن پرورش آموزش اصولی ببینید.

همچنین می توانید از مقالات متعدد دی کیوشاپ در خصوص روش های نوین جوجه کشی و پرورش پرندگان استفاده کنید.

سوالات متداول
  • عوامل موثر بر افزایش حاشیه سود پرورش پرندگان زینتی چه مواردی هستند؟
    مهمترین عامل برای افزایش حاشیه سود در این حرفه بعد از کسب آموزش ها و تجربیات لازم، علاقه به این حرفه می باشد. همچنین استفاده از دستگاه های جوجه کشی دقیق با راندمان بالا که با جلوگیری از تلف شدن جوجه ها و از بین رفتن تخم های نطفه دار گونه های زینتی که گران قیمت هستند، اثر مستقیم بر افزایش سود در این حرفه دارند.
  • درآمد زایی از پرورش گونه های زینتی از چه روش هایی انجام می شود؟
    کسب و کارهای پرورش پرندگان با هدف جوجه کشی و تکثیر پرنده ها و فروش جوجه یا پرنده جوان، پرنده های آموزش دیده و سخنگو، جوجه های مولد، تخم نطفه دار، صادرات و ... راه اندازی می شوند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *