اصول مهم جوجه کشی پرندگان زینتی

جوجه کشی پرندگان زینتی
4.6/5 - (17 امتیاز)

پرورش دهندگان به دلیل ظاهر زیبا، توانایی تقلید صدا و همچنین بامزه بودن، اقدام به جوجه کشی پرندگان زینتی می‌کنند. به همین دلیل جوجه کشی و پرورش این طیور علاقه مندان زیادی داشته و افراد بسیاری به این کسب و کار روی می‌آورند. از جمله طیوری که برای جوجه کشی و پرورش آنها اقدام می‌شود می‌توان به طوطی، طاووس، قناری، مرغ مینا، مرغ عشق و دیگر طیور زینتی اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد، پرورش پرندگان زینتی به دلیل زیبایی ها و جنبه های اقتصادی که دارد، عده ی زیادی از افراد به خود جذب کرده است. اگر به این کار علاقه دارید باید بدانید که خرید و فروش جوجه ها و تخم های نطفه دار این طیور، کسب و کار پر رونقی بوده و سود خوبی دارد. از همین رو بسیاری از فروشگاه ها و نمایشگاه های طیور، اقدام به فروش آنها با قیمت های بالا می‌کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد جوجه کشی از پرندگان زینتی کسب کنید.

جوجه کشی از پرندگان زینتی به روش طبیعی

جوجه کشی طبیعی به این صورت است که پرنده شروع به لانه سازی کرده و سپس جفت گیری را انجام می‌دهد. پس از آن جنس ماده تخمگذاری کرده و بعد از خوابیدن روی تخم های خود، جوجه ها متولد می‌شوند. اما توجه داشته باشید که بسیاری از طیور زینتی کرچ نمی‌شوند. همچنین اگر احساس کنند یا ببینند که موجود دیگری به تخم هایشان دست زده و یا آنها را جابه جا کرده، تخم ها را از لانه به بیرون می‌اندازند.

بهترین پرنده زینتی برای جوجه کشی

یکی دیگر از رفتار هایی که در پرندگان زینتی دیده می‌شود این است که اگر پرنده نر از جفت ماده خود طرد شود، احتمال دارد که تخم ها را خورده و یا آنها را از لانه به بیرون پرت کند. بنابراین پرورش دهندگانی که به این کار علاقه دارند، سعی می‌کنند با استفاده از دستگاه جوجه کشی، جوجه آوری از تخم های نطفه دار طیور زینتی را انجام دهند.

جوجه آوری طیور زینتی با دستگاه

با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و مناسب، می‌توانید بهترین شرایط برای رشد جنین در تخم نطفه دار را فراهم کرده و شاهد تولد جوجه ها باشید. استفاده از این روش در مقابل روش طبیعی و نشستن پرنده مادر روی تخم ها، ویژگی ها و مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزیت ها می‌توان به جوجه کشی پرندگان زینتی در خانه و تعداد بالا، راندمان بالای جوجه درآوری و کنترل روند جوجه آوری اشاره کرد. البته فراموش نکنید که انتخاب دستگاه مناسب بسیار مهم بوده و باید محصولی را خریداری کنید که قابلیت جوجه آوری از تخم پرندگان مختلف را داشته و راندمان بالایی در جوجه درآوری داشته باشد.

بهترین پرنده زینتی برای جوجه کشی

بهترین پرنده زینتی برای جوجه کشی را می‌توان انواع طوطی ها مانند کاسکو، کاکائو و عروس هلندی نام برد. همچنین جوجه کشی قناری، مرغ عشق، کبوتر و طاووس نیز بسیار پر طرفدار و سودآور است. فراموش نکنید که قیمت این گونه طیور بر اساس نژاد، استعداد و ویژگی های آنها محاسبه می‌شود. همچنین تخم نطفه بسیاری از آنها در بازار یافت نمی‌شود. در نتیجه قبل از شروع این کار باید با دقت در مورد پرنده ای که در نظر دارید به همراه بازار هدف به خوبی تحقیق کنید.

دستگاه جوجه کشی پرندگان زینتی

بهترین دستگاه جوجه کشی پرندگان زینتی

برای انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی مناسب جوجه کشی طیور زینتی باید از دستگاه هایی استفاده کنید که ظرفیت پایینی داشته و راندمان بالایی در هچ جوجه ها دارند. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان برای این کار از محصولاتی بی کیفیت و با قیمت پایین استفاده نکنید. جوجه آوری از تخم نطفه دار این پرندگان با طیور بومی مانند مرغ و کبک و … متفاوت است. زیرا جوجه درآوری موفق از تخم طیور زینتی بسیار حساس بوده و باید دستگاه داشته باشید که به خوبی بتواند شرایط ایده آل را فراهم کند.

نظرات کاربران
  • سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ at ۱۷:۲۸
    Permalink

    من به پرندگان زینتی علاقه دارم،‌ اما خیلی دردسرشون زیاده. میشه راهنمایی کنید چه پرنده ی زینتی هست که بشه راحت جوجه کشی کرد و پرورش داد؟

    Reply
    • سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ at ۱۷:۴۵
      Permalink

      سلام
      با پیشرفت تکنولوژی و نسل جدید دستگاه جوجه کشی هوشمند شما می توانید بدون هیچ مشکلی به راحتی از تخم های نطفه دار ، جوجه کشی نمایید.

  • شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ at ۱۹:۲۹
    Permalink

    سلام میخاسم از این افرادی که ادعا فروش تخم نطفه دار طوطی کاسکو اونم تضمینی میکنند بپرسم آیا شما تجربه ای یا اطلاعاتی در این زمینه دارید؟

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *