تکثیر و پرورش لاک پشت

پرورش و تکثیر لاک پشت
4.4/5 - (16 امتیاز)

لاک پشت ها خزندگانی، آرام و زیبا با قدمتی بسیار طولانی و گونه های بسیار زیاد هستند. البته امروزه حدود ۳۰۰ نوع از گونه های مختلف لاکپشت ها در معرض انقراض قرار دارند. این جانواران کمتر بیمار می‌شوند و توانایی این را دارند تا مدتی نسبتا طولانی، هیچ غذایی نخورند. البته شاید همین مطلب باعث طول عمر این خزنده آرام باشد. این خزندگان به صورت جمعی و یا جفت جفت زندگی می‌کنند. آنها غذای خود را از گیاهان و برخی از گونه ها نیز از گوشت دیگر حیوانات تامین نموده و به ندرت از حشرات برای خوراک استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم بیشتر به تکثیر لاک پشت و شرایط و اقدامات لازم مربوط به آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

اطلاعات بیشتر در مورد لاک پشت ها را در ویکی پدیا بخوانید.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که تکثیر این خرنده چه فایده ای دارد ؟! باید بگوییم که لاک پشت ها برای مصارف درمانی و یا خوراک و یا برای مصارف زینتی شکار می‌شوند. موارد گفته شده همگی دلایلی برای نگهدرای از این جاندار بوده و افراد زیادی به دنبال درآمد پرورش لاک پشت هستند.

نگهداری لاک پشت در ایران

در کشور ما لاکپشت ها بیشتر برای زیبایی نگهداری و تکثیر می‌شوند. لاک پشت های زینتی هر کدام در مبالغ گوناگونی با توجه به نژاد به اندازه ای که دارند به فروش می‌رسند. البته همانطور که می‌دانید امکان نگهداری از برخی نژاد ها نبوده و نمی‌توان آنها را رشد داد.

درآمد از نگهداری و تکثیر لاک پشت

برای به درآمد رسیدن از این راه اول باید بتوانید از این جاندار خزنده با یک روش سریع و کم هزینه به تولید و پرورش لاک پشت برسید. البته بهتر است پس از انتخاب یک گونه پر فروش در بازار زینتی این کار را انجام دهید. گونه های متفاوتی در بازار لاک پشت ها برای نگهداری در آکواریوم به فروش می‌رسند. اگر قصد تکثیر و جوجه کشی از تخم لاک پشت را دارید، می‌توانید از دستگاه جوجه کشی خانگی استفاده کنید. در نهایت با دانستن اطلاعات مهم و انجام کارهای مورد نیاز در این زمینه، می‌توانید از پرورش این خزنده آرام به درآمد و سود برسید. البته توجه داشته باشید برای کسب درآمد از این خزندگان حتما باید پرورش آنها را اصولی انجام داده و شرایط ایده آل برای رشد را فراهم کنید.

جوجه کشی لاک پشت

دستگاه های تولید مجموعه دی کیو شاپ قابلیت استفاده جهت جوجه کشی تخم های لاک پشت را دارند. محصولات این مجموعه با توجه به دقت بالایی که دارند، می‌توانند در لحظه میزان رطوبت و یا دما را مورد سنجش قرار دهند. در نتیجه از ثبات دما و رطوبت مناسبی برخوردار بوده و می‌توانند شرایط ایده آل و مناسب برای رشد بچه لاک پشت ها را ایجاد کنند. این ثبات در هر ماشین جوجه کشی باعث جوجه درآوری بهتر از تخم های می‌گردد. همچنین این ثبات و ویژگی ها سبب میشود تا به راحتی بتوان برای جوجه کشی پرندگان زینتی و یا خزندگان از آنها استفاده کرد.

پرورش لاک پشت با دستگاه جوجه کشی

در نهایت اگر قصد دارید پرورش و جوجه کشی لاک پشت را انجام دهید، می‌توانید از دستگاه های جوجه آوری دی کیو شاپ در مدل ها و ظرفیت های گوناگون استفاده نمایید. در انتخاب نوع دستگاه حتما میزان ظرفیت تولید دستگاه را متناسب با میزان تولید خود انتخاب نموده و بخصوص در انتخاب نوع ترنر با دقت عمل نمایید. انتخاب از بین دستگاه های کوچک و خانگی با ظرفیت پایین می‌تواند بهترین گزینه برای تولید و جوجه کشی از تخم های این جاندار باشد. زیرا این محصولات هم دارای قیمت مناسبی بوده و هم دقت بالایی در جوجه درآوری داشته و می‌توانید راندمان بالایی در هچ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *