تجهیزات پرورش کبک

تجهیزات پرورش کبک
2.9/5 - (31 امتیاز)

در اختیار داشتن تجهیزات پرورش کبک می‌تواند شما را در کسب درآمد و سود بیشتر یاری کند. برخی از رایج ترین تجهیزات ضروری برای این کار هیتر، هواکش، کولر، دستگاه جوجه کشی، دان خوری و آب خوری، ساختمان و انبار مناسب می‌باشد که هر یک را در این بخش توضیح خواهیم داد.

تجهیزات سرمایش و گرمایش سالن

هر چند سالن می‌تواند توسط بخاری های مختلف که از سوخت های فسیلی یا گاز مایع استفاده می‌کنند نیز گرم شود. ولی موضوع مهم پخش کردن گرما به صورت یکنواخت در تمام طول سالن است. زمانی که از هیتر استفاده می‌شود هوای گرم توسط کانالی که در طول سالن و معمولاً در زیر سقف کشیده شده جابه جا و از دریچه هایی در مناطق مختلف، خارج می‌شود.

در مناطق گرمسیری نسبتاً خشک که از کولرهای آبی برای کاهش گرما استفاده می‌شود، تحت کنترل ترموستات هایی هستند که در داخل سالن وصل و در درجه حرارت مشخصی، هیتر را خاموش و یا روشن می‌کنند. هیتر و کولر معمولاً در خارج از سالن و در قسمت عرضی آن نصب می‌شوند. ولی اگر طول سالن زیاد باشد در خارج و در حد وسط قسمت طولی آن نصب و کانال هایی از داخل هوای گرم یا سرد را به طرفین هدایت می‌کنند.

تجهیزات نگهداری کبک

لوازم پرورش کبک

داشتن آسیاب و میکسر برای خرد کردن و مخلوط کردن دان های ذخیره شده در سالن لازم است. همچنین همانطور که گفته شد، نصب بهترین و مناسب ترین سیستم گرمایش و سرمایش جهت تامین دمای مورد نیاز طیور برای پرورش و رشد، ضروری می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله خنک سازی سالن مرغداری را بخوانید.

 

لوازم پرورش کبک

علاوه بر تجهیزات ذکر شده که عموماً متصل به سالن ها هستند. برای پرورش کبک و سایر انواع ماکیان نیاز به دان خوری، آب خوری و دماسنج ماکزیمم، مینیمم از ضروریات است. تجهیزات مورد نیاز کبک عموماً همان تجهیزاتی است که برای پرورش مرغ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که می‌دانید آب خوری و دان خوری انواع گوناگونی دارد.

نوع معمول آنها دان خوری ناودانی، دان خوری خورشیدی و نوع مدرن آن دان خوری زنجیره ای و اتوماتیک است. آب خوری نیز انواع سیفونی، نیمه اتوماتیک و قطره ای (نیپل) دارد. در نتیجه بهتر است با آگاهی کامل مناسب ترین آنها را برای پرورش کبک ها انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *