کسب درآمد از بوقلمون

سود پرورش بوقلمون
5/5 - (3 امتیاز)

افرادی که به دنبال کسب سرمایه از طریق پرورش طیور هستند، توجه خاصی به سود بوقلمون از طریق پرورش و فروش آن دارند. یکی از دلایل آن، افزایش تقاضا و همچنین پیشرفت روز افزون این کسب و کار و حرفه می‌باشد. به طوری که در حال حاضر عده زیادی از مردم و پرورش دهندگان در این زمینه فعالیت می‌کنند. به طور خلاصه برای کسب درآمد از بوقلمون، می‌توانید به دو صورت سنتی و صنعتی این پرنده را پرورش دهید.

کسب سود از بوقلمون

جا افتادن و افزایش محبوبیت این جاندار در بین مردم سبب شده تا افراد زیادی به دنبال تهیه و خرید آن بروند. یک فرد علاقه مند به این کسب و کار می‌تواند از طریق گوشت، تخم نطفه دار، پرنده مولد، جوجه کشی و … از پرورش بوقلمون به درآمد و سود برسد. اگر به این کار علاقه داشته باشید و سعی در کسب اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کارتان داشته باشید، می‌توانید اقدام به کاری با سود بالا و ریسک پایین را شروع کنید. در ادامه توضیح مختصری راجع به هرکدام از راه های کسب درآمد از بوقلمون می‌دهیم.

راه های درآمد از بوقلمون

سود تخم نطفه دار بوقلمون

افرادی که به دنبال به دست آوردن جوجه یک روزه هستند، اقدام به خرید و تهیه تخم نطفه دار می‌کنند. پرورش دهنده با فروش این تخم ها به خریداران می‌تواند به سود خوبی دست پیدا کند. هرچه کیفیت تخم های نطفه دار بیشتر باشد، تقاضا برای خرید آنها نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه هرچه کیفیت محصول شما بالاتر برود، سود بیشتری نیز کسب می‌کنید.

درآمد گوشت بوقلمون

بوقلمون دارای یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین گوشت ها در بین طیور می باشد. گوشت این پرنده از زمان های دور مورد استفاده بومی‌های آمریکا قرار می‌گرفت. امروزه نیز یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین غذا ها در آمریکا می‌باشد. در سالهای اخیر نیز شاهد آن هستیم که در ایران علاقه مندان به گوشت بوقلمون افزایش یافته‌اند. از همین جهت عده‌ی زیادی به پرورش بوقلمون های گوشتی روی آورده‌اند تا راهی برای درآمد زایی داشته باشند.

بوقلمون دارای گوشت قرمز و سفید می‌باشد. این هم یکی از دلایلی است که مردم به مصرف آن روی آورده‌اند. زیرا گوشت قرمز می‌تواند جایگزین گوشت دام و گوشت سفید جایگزین گوشت پرندگانی همچون مرغ باشد. علت زیاد بودن سود و درآمد بوقلمون نیز همین مسئله است.

درآمد فروش گوشت بوقلمون

درآمدزایی از بوقلمون های مولد

به پرندگان نر و ماده ای که اقدام به جفت گیری کرده و حاصل آن تخم نطفه دار می‌باشد، پرنده مولد میگویند. در نتیجه پرورش دهنده می‌تواند از فروش این طیور به درآمد برسد. افرادی که اقدام به خرید پرنده مولد می‌کنند معمولا قصد به دست آوردن تخم نطفه دار را دارند. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای فروش و یا خرید بوقلمون مولد، تا سن ۱ سالگی می‌باشد.

زیرا تخم گذاری این پرنده در این مدت به بهترین شکل انجام می‌گیرد. اگر هم به دنبال خرید پرنده مولد هستید حتما به سالم بودن آن توجه کنید. فراموش نکنید که سن ۱ سال به بالا در بوقلمون های مولد به هیچ وجه به صرفه نمی‌باشد.

کسب درآمد از جوجه کشی بوقلمون

در این روش شما می‌توانید با جوجه کشی بوقلمون به سود خوبی دست پیدا کنید. با استفاده از تخم های نطفه دار و دستگاه جوجه کشی مناسب و رعایت نکات لازم برای شروع دوره جوجه آوری، می‌توانید جوجه های چند روزه را به کسانی که مایل به خرید آنها هستند بفروشید. قیمت جوجه چند روزه از تخم نطفه دار بالاتر بوده و می‌تواند درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.

سود جوجه کشی از بوقلمون

برآورد هزینه ها

مانند هر کسب و کار دیگری، این شغل نیز برای شروع و ادامه راه نیاز به پرداخت هزینه هایی دارد که به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنیم. البته بسته به نوع کاری که می‌خواهید شروع کنید ممکن به پرداخت برخی از این هزینه های نیازی نداشته باشید. انتظار می‌رود که شخص علاقه مند به این شغل، هزینه های نام برده شده را به صورت دقیق محاسبه کند. زیرا به دلیل نوسانات قیمتی نمی‌توان مبلغ درستی ارائه داد. در نتیجه از این کار خودداری می‌کنیم.

هزینه های نام برده شده به شرح زیر هستند.

  • تهیه مکانی برای پرورش
  • خرید دان و مواد غذایی مورد نیاز
  • تهیه دستگاه جوجه کشی مناسب
  • خرید تخم نطفه دار مرغوب
  • هزینه های انرژی مصرفی مانند آب، گاز و برق
  • تهیه و آماده سازی تجهیزات گرمایشی و تهویه هوا
  • سایر هزینه هایی که ممکن است در میان کار مجبور به پرداخت آنها باشید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *