آشنایی با مرغ بلک استار

مرغ black star
4.7/5 - (9 امتیاز)

یکی از نژاد های پرطرفدار مرغ در بازار و در بین پرورش دهندگان، مرغ بلک استار می‌باشد. این مرغ ها را می‌توان جزو بهترین نژاد های تخمگذار به حساب آورد. همچنین زیبایی منحصر به فردی دارند که سبب علاقه پرورش دهندگان شده است، زیرا رنگ آنها معمولا سیاه می باشد.

برای پرورش مرغ بلک استار نیازی به محیط خاصی ندارید. به این دلیل که آنها توانایی سازگاری با هر اقلیمی را داشته و میتوانید به آسانی در محیط های روستایی به پرورش این نوع مرغ بومی بپردازید. علاوه بر آن بلک استار را می‌توان یک نژاد آرام و بی آزار دانست. زیرا جز در زمان تخمگذاری، سر و صدایی تولید نمی‌کند. هرچند صداهای تولید شده نیز به قدری نیستند که سبب اذیت و آزار کسی شوند.

با مطالعه این مقاله می توانید، جوجه کشی و تکثیر پرندگان را آموزش دیده و کسب درآمد کنید.

یکی از نکات مثبت این نژاد زیبا، میزان پایین مرگ و میر نسبت به دیگر انواع مرغ های بومی است. بلوغ این نژاد در ۲۰ هفتگی اتفاق افتاده و تخمگذاری شروع می‌شود. از همین جهت در بین پرورش دهندگان به عنوان مرغ تخمگذار شناخته می‌شود. هرچند بیشتر دلیل پرورش اینگونه نیز تخمگذاری آن در مدت زمان کم است. این موضوع آن را تبدیل به یکی از سودآورترین نژاد های مرغ بومی کرده است.

پرورش مرغ بلک استار

ویژگی های مرغ بلک استار

همانطور که گفته شد، یکی از مزایای مرغ Blackstar تخم گذاری زیاد آن است. به طوری که در بسیاری از کشور ها به همین دلیل شروع به پرورش این نژاد میکنند. میزان تخمگذاری این پرنده در طول سال، چیزی در حدود بیش از ۳۰۰ عدد است. در واقع بیشتر روزهای سال مشغول تخمگذاری می باشد!

ویژگی های مرغ بلک استار

از این جهت که تولید تخم مرغ بیشتر مساوی با درآمد بیشتر پرورش دهنده است. پس می‌توان نژاد Black Star را یکی از سودآورترین پرندگان در بازار دانست.

مزیت مهم دیگر این پرندگان، سرسختی و مقاومت خوب در مقابل سرما و گرما می‌باشد. این ویژگی سبب می‌شود تا بتوان آن را در شرایط مختلفی به راحتی پرورش داد. تغذیه مرغ بلک استار نیز خیلی سخت نبوده و تقریبا هر نوع دانه ای که تهیه کنید، قابل استفاده است.

دقت داشته باشید که به دلیل تخمگذاری بالا، نیاز به کلسیم بیشتری دارند. پس حتما این ماده معدنی را در جدول غذایی پرنده قرار دهید.

شرایط نگهداری

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، این پرنده را می‌توان در آب و هوای سرد و گرم به راحتی پرورش داد. اما با توجه به تغذیه مناسب در مزرعه، می‌توان شاهد افزایش راندمان در تولید تخم مرغ بود. البته توجه داشته باشید که این نژاد را می‌توانید در سالن های مرغداری نیز پرورش دهید ولی دقت کنید که تغذیه، در به دست آوردن راندمان بالا تاثیر زیادی دارد.

مانند دیگر طیور، محیط نگهداری مرغ بلک استار نیز باید تمیز و ضدعفونی شده باشد. زیرا این عمل باکتری ها و بیماری ها را از پرنده دور کرده و موجب کاهش میزان مرگ می‌شود. علاوه بر آن، ضدعفونی کردن محیط نه تنها برای مرغ ها، بلکه برای تخم ها نیز بسیار با اهمیت است و می‌تواند از آلوده شدن جنین جلوگیری کند. کارهای گفته در باعث بالارفتن راندمان تولید می‌شوند، و فراموش نکنید که این اتفاق منجر به سودآوری بیشتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *