بدلیل ممنوعیت تردد باربری سفارشات تا 26 اسفند ارسال می شود. مابقی سفارشات ثبت شده از 15 فروردین ارسال خواهد شد.

سنسور دما دیجیتال دستگاه جوجه کشی

0 پرسش و پاسخ

ویژگی ها

۹۵,۰۰۰ تومان

مشخصات فنی
نوع دستگاه

دیجیتال

جوجه آوری از تخم های نطفه دار انواع پرندگان در تقریبا همه جای دنیا یکی از شغل های محبوب است. برای اینکار نیز از ماشین های جوجه کشی استفاده میشود. این کار امری بسیار حساس بوده و هر نوع تخمی نیازمند شرایط منحصر به فردی است که باید در دستگاه ایجاد شود. در غیر اینصورت سبب آسیب دیدن نطفه ها و کاهش راندمان جوجه درآوری می‌شود. برای اینکه بتوان این شرایط را به خوبی پیاده سازی کرد، در ساخت دستگاه از تجهیزات جوجه کشی مختلفی استفاده می‌شود که سنسور دما دیجیتال دستگاه جوجه کشی یکی از آنها می‌باشد. در ادامه انواع حسگر های به کار رفته در دستگاه ها را بررسی و وظایف آن ها را عنوان خواهیم کرد.

انواع سنسور دستگاه جوجه کشی

این قطعات در مدل ها و برند های گوناگونی تولید شده و کیفیت عملکرد هرکدام از آنها با یکدیگر متفاوت است. مهمترین و پرکاربرد ترین این سنسور ها موارد زیر هستند.

سنسورهای مقاومتی

سنسورهای مقاومتی با اختلاف پتانسیل و یا شدت جریان کار می‌کنند. بدین صورت که اختلاف ولتاژ یا شدت جریان ارسال و دریافت شده از محل تماس سنسور با هوا به کنترلر ارسال شده و کنترلر این اطلاعات را به المان های مورد نظر مانند مقدار دما ترجمه می‌کند. دقت بسیار پایین این سنسور ها از مشکلات اصلی آن ها می‌باشد. همچنین استفاده کردن از سیم در آن ها، سبب تغییر ولتاژ و آمپر شده و اطلاعات دقیقی را فراهم نمی‌کنند. ناگفته نماند که این سنسور ها از کالیبره خارج می‌شوند.

سنسور دیجیتالی دما ماشین جوجه کشی

این مدل سنسورها دارای ECU هستند و قادر به تجریه و تحلیل اطلاعات به دست آمده می‌باشند. پس از آن داده تجزیه شده را به کنترلر دستگاه ارسال می‌کنند. در ضمن این حسگر ها را به عنوان حسگر های رطوبت سنج نیز می‌شناسند. برخلاف حسگر های مقاومتی از دقت بالایی نیز برخوردار بوده و می‌توان از آن ها در دستگاه های مختلف بهره گرفت.

سنسور SHT SENSIRION

سنسور SHT یکی از دقیق ترین سنسور های دنیاست که در صنایع نظامی و پزشکی نیز به کار می‌رود. این حسگر ها تنها یکبار کالیبره شده و دیگر نیازی به تنظیم دوباره ندارند. برند های محدودی هستند که در دستگاه جوجه کشی تولیدی خود از این حسگر ها استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که سنسورهای واقعی SHT در کشور وجود ندارند. همچنین از معایب سنسورهای اصلی و واقعی SHT می‌توان به قیمت بالای آن اشاره کرد.

سنسور دمای SHT

حسگر کالیبره

معمولا حسگر های مقاومتی پس از چند روز از کالیبره خارج می‌شوند. به این معنا که اطلاعات دریافتی توسط آن ها با واقعیت تفاوت زیادی داشته و باید دوباره تنظیم شوند. تنظیم کردن این سنسور های مقاومتی را با کمک حسگر های کالیبره انجام می‌دهند که دقت فوق العاده بالایی دارند.

سنسور NTC

سنسور NTC یا LM35 ساخت کشور تایوان است. این سنسور یکی از بهترین نوع سنسور دما دیجیتال دستگاه از لحاظ دقت و عمر بالا در بین دیگر برندها می‌باشد. این قطعات در سنجش دما و رطوبت نسبت به سنسور SHT از دقت بالایی برخوردار هستند، ولی با این‌ حال دستگاه‌ های برندهای معتبر از آن به عنوان سنسور با ماندگاری و دقت ۰.۱ سانتی گراد با پوشش رزین جهت جلوگیری از آسیب فیزیکی به سنسور برای سنجش دما و رطوبت محیط خارج از دستگاه استفاده می‌کنند. سنسور NTC یک نوع سنسور مقاومتی است که تبدیل به مدل دیجیتال شده است.

خاطر عمر مفید بالا و قیمت مناسب و همچنین دقت بالای آن بیشتر در ماشین های جوجه کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنسور NTC در برابر ضدعفونی کننده مقاوم بوده و در برابر نوسانات برق آسیب نمی‌بیند. از دیگر ویژگی های این سنسور تعویض راحت برای کاربر، فراوانی محصول در بازار و کاربردی بودن برای جوجه آوری نام برد. همچنین این سنسور از قیمت مناسب­تری نسبت به حسگر SHT برخوردار است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنسور دما دیجیتال دستگاه جوجه کشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *