زمین پرورش شترمرغ

زمین پرورش شترمرغ
4.6/5 - (5 امتیاز)

شترمرغ دارای جثه بزرگتری نسبت به سایر پرندگان می باشد. زمین پرورش شترمرغ و فضایی برای آن در نظر می‌گیرید باید بسیار وسیع باشد. زیرا نیاز به محیطی برای دویدن و گردش دارد. از این رو پرورش شترمرغ با پرورش دیگر پرنده ها تفاوت های بسیاری دارد. باید توجه داشته باشید، شترمرغ در سنین مختلف نیاز به فضای جداگانه ای برای نگهداری دارد.

در نتیجه باید برای جفت گیری، نگهداری جوجه ها، پرورش پرنده بالغ و همچنین تجهیزات جوجه کشی محلی را جداگانه مشخص کنید.

اندازه زمین پرورش شترمرغ

اندازه زمین پرورش شترمرغ بالغ

به طور معمول شترمرغ های بالغ را در گروه های ۳ تایی به صورت یک شترمرغ نر و ۲ شترمرغ ماده نگه داری می‌کنند. همینطور می‌توانید این پرنده را در گروه های ۴ تایی یعنی ۲ نر و ۲ ماده یا به صورت جفتی نیز گروه بندی کنید. معمولا بهترین نوع نگهداری همان گروه بندی ۳ تایی یا جفتی می‌باشد. زیرا به راحتی می توانید رفتار هر پرنده را جداگانه زیر نظر بگیرید.

بهترین متراژ زمین پرورش شتر مرغ برای دسته های ۳ تایی، فضایی به مقدار ۱۵۰۰ متر مربع می‌باشد.

فضای لازم برای جوجه شتر مرغ

فضای مورد نیاز برای نگهداری جوجه شتر مرغ ها زیاد نمی باشد. به طور مثال برای نگهداری ۲۰ جوجه ۱ ماهه به زمینی در اندازه ۲ متر در ۱۰ متر نیاز دارید. البته فراموش نکنید که این جوجه ها زود رشد می‌کنند و شما سریعا به فضایی بزرگتر برای نگهداری از آنها نیاز پیدا می‌کنید.

پس بهتر است قبل از اینکه جوجه ها به اندازه ای رشد کنند که دیگر محیط قبلی برایشان کوچک باشد، فکری برای گسترش فضای پرورشگاه کرده باشید. بهترین راه برای برطرف کردن این مشکل، ساختن سالن هایی مناسب سنین مختلف می باشد تا در زمان معین به راحتی بتوانیم شترمرغ ها را در بین این سالنها جا به جا کنید.

محیط پرورش شترمرغ بالغ

بهترین سالن برای پرورش جوجه شترمرغ

فراموش نکنید که برای نگهداری از جوجه ها، باید سالنی در نظر بگیرید تا در شرایط آب و هوایی مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین سالن باید دارای بک منبع گرمایی نیز باشد که تمام جوجه ها بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. می‌توانید برای تامین این منبع گرمایی، از لامپ حرارتی استفاده کنید. معمولا از لامپ های مادون قرمز برای گرمایش جوجه ها استفاده می‌کنند.

در صورت بزرگ تر و بالغ شدن شتر مرغ ها دیگر به محل مسقف نیازی ندارید. پس با ایجاد گردشگاه و چند سایبان مانند درختان می‌توانید از شتر مرغ ها نگهداری کنید.

خصوصیات گردشگاه برای شترمرغ های مولد یا گوشتی

ایجاد یک محوطه برای گردش و دویدن شترمرغ برای هر بازه سنی ضروریست. برای ساخت یک گردشگاه، می‌توانید از لوله های آهنی، فنس و … استفاده کنید. دقت داشته باشید که در هنگام ساختن محیطی برای تحرک و گردش، سازه های محافظ فاقد لبه های تیز باشند تا سبب آسیب رسیدن به شتر مرغ نشود. برای ایجاد یک گردشگاه برای شترمرغ های مولد یا گوشتی حداقل طول و عرض آن مشخص شده است. شما می‌توانید بسته به این مقادیر و تعداد پرندگان سایز محیط گردشگاه را تغییر دهید.

  • حداقل طول مورد نیاز برای ساخت گردشگاه شترمرغ های مولد ۵۶ متر می‌باشد
  • حداقل طول مورد نیاز برای ساخت گردشگاه شترمرغ گوشتی ۳۸ متر می‌باشد
  • حداقل عرض مشخص شده برای گردشگاه شترمرغ گوشتی یا مولد ۸ متر می‌باشد

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه دستگاه جوجه کشی شترمرغ به این صفحه مراجعه کنند.

سوالات متداول
  • زمین مناسب برای پرورش شترمرغ چند متر باید باشد؟
    بهترین متراژ زمین پرورش دسته های 3 تایی، فضایی به مقدار 1500 متر مربع می‌باشد.
  • برای محافظت در برابر رطوبت و باران چه باید کرد؟
    در صورتی که در شهرهای شمال کشور و مناطق مرطوب قصد پرورش دارید حتما باید سایبان و فضای امنی را در نظر بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *