اختراع دستگاه جوجه کشی

اختراع دستگاه جوجه کشی
5/5 - (11 امتیاز)

اختراع دستگاه جوجه کشی تاریخچه دستگاه های جوجه کشی و کشف آن مربوط به ۲۰۰۰ سال پیش است. این دستگاه های از کوره های آتشین ساخته شده اند و تا به امروز هم همگی از کوره های آتشین تولید می شوند. این مسئله نشان میدهد که جوجه کشی از قدیم تا به الان مورد توجه بیشتر مردم بوده است.

یک مجله چاپ و منتشر شده در بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم یک دستگاه جوجه کشی را به عنوان یک جعبه چوبی، آب گرم و یک پرده معرفی کرده اند.

اختراع دستگاه جوجه کشی

یکی از روش های مهم و قابل توجه که باعث ثبت شدن دستگاه های جوجه کشی این است که این دستگاه ها دارای گرمای کود پوسیده شده برای گرمای بهتر تخم مرغ ها می باشد.

مصری ها از روش های خیلی بهتری از دستگاه های جوجه کشی استفاده میکنند. به عنوان مثال در آن یک ساختمان استوانه ای شکل وجود دارد که از آتش سوزی در پایین آن استفاده میکنند. تخم مرغ های جوجه کشی شده در یک مخروط در خاکستر پوسیده شده قرار دارند که تخم مرغ ها را در سبد های بافته شده قرار میدهند. همچنین این ساختمان دارای یک سقف است که برای بیرون رفتن دود تعبیه شده است اما از ورود باران نیز جلوگیری خواهد کرد.

تاریخچه پیدایش دستگاه جوجه کشی

در سال ۴۰۰ قبل از میلادی ارسطو ثبت کرده است که در زمان یونان قدیم، زنان تخم مرغ ها را برای گرم نگه داشتن آن را زیر پستان های خود می گذاشتند جوجه کشی ماشینی نیز تا بل از سال ۱۷۴۹ اختراع نشده بود تا توسط رمور در فرانسه اختراع شد و مورد توجه قرار گرفت و اولین ماشین تجاری توسط هرسون در سال ۱۸۸۱ اختراع شد.

ارسطو در سال ۴۰۰ قبل از میلاد یک روش جدید برای اینکه چگونه جوجه ها از تخم در بیاید ، پیشنهاد کرد در این روش تخم های نطفه دار در زیر کود ها دفن میشدند و از تجزیه کردن کودها حرارت لازم برای جوجه کشی فراهم میشد بعد از ثبت این پیشنهاد در آسیا برای اولین بار جوجه کشی در چین انجام شد. و از طریق چین به دیگر کشورها انتقال یافت.

تاریخچه پیدایش دستگاه جوجه کشی

در قرن هجدهم از روش هایی مانند آب گرم ، ذغال سنگ و بخار برای تامین کردن رطوبت لازم استفاده می کردند. تا اینکه در قرن نوزدهم دستگاه ترموستات به عنوان یک ابزار برای تنظیم دما مورد نظر بوجود آمد. در قرن هجدهم از روش هایی مانند آب گرم ، ذغال سنگ و بخار برای تامین رطوبت جوجه درآوری استفاده شد. در ابتدای قرن بیستم و با پیشرفت دانش و فناوری اولین دستگاه های جوجه کشی در ایالات متحده ساخته شدند. و با راندمان بالا این دستگاه های جوجه کشی هزینه های تولید جوجه ها نیز کاهش پیدا کرد همچنین با اختراع این دستگاه ها ، تولید جوجه های یک روزه به صورت انبوه انجام شد.

نسل جدید ماشین جوجه کشی

در دهه ۱۹۶۰ با ارتفاع فناوری دستگاه های جوجه کشی و بزرگ شدن گله های مولد، این صنعت به طور چشمگیری تغیییر کرد. در دنیای امروز دستگاه های جوجه کشی به طرز قابل ملاحظه ای پیشرفته تر شده اند. همچنین دستگاه های جوجه کشی روز دنیا از هوش مصنوعی برای کنترل دما و رطوبت استفاده می کنند و چرخش تخم های نطفه دار را مانند مرغ کرچ به صورت ۳۶۰ درجه ای انجام میدهند.

در ساخت دستگاه های جوجه کشی از سنسورهای بسیار حساسی استفاده می شود همچنین این دستگاه ها جوجه کشی مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند و می توانید تنها با اتصال به اینترنت از طریق موبایل یا کامپیوتر در هرجایی که هستین کنترل کنید.

پیدایش دستگاه جوجه کشی در ایران

در دهه ۱۹۲۰ استفاده از دستگاه های جوجه کشی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و نخستین دستگاه های جوجه کشی خودکار الکتریکی ، در سال ۱۹۲۲ در آمریکا ساخته شده است و مورد استفاده قرار گرفته اند.

همزمان با مهاجرت قوم آریایی حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد ، مرغ اهلی نیز به ایران وارد شد و تا قبل از سال ۱۳۳۱ پرورش طیور در ایران به صورت صنعتی نبوده و در واحد های کوچک انجام می شدند. به تدریج نژاد های زیادی وارد کشور شد و صنعت مرغداری رونق گرفت. نخستین کارخانه جوجه کشی در سال ۱۳۳۹ وارد ایران شد و این کارخانه با افزایش ظرفیت دستگاه ها، واحدهای پرورش نیز افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *